Toon posts:

P5W DH Deluxe - SATA/RAID problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aantal problemen met mijn nieuwe moederbord.

Op de Intel SATA/RAID poort heb een goedwerkende Windows installatie op een RAID set van 2 x 160GB schijfen. Daarnaast heb ik nog een 3e schijf van 300GB op de Intel poort die ook gewoon correct werkt.

Op een van de EZRaid poorten heb ik nog een 300GB hardeschijf die in de BIOS gewoon gedetecteerd wordt maar door Windows totaal niet gezien wordt.

Op de JMicron aansluiting heb ik een 160GB die wel in Windows gedecteerd word maar niet helemaal zoals dat moet. Hij wordt aangegeven als een 'Maxtor 6B300S0' - dat is dus de 300GB schijf die op de EZRaid poort zit - en bij de instellingen staat er aangegeven dat de schijf een capiciteit van 300GB heeft waarvan 160GB in gebruik.
De twee schijfen van 300GB en 160GB worden dus blijkbaar met elkaar verward. De 160GB is wel beschikbaar maar de meeste data die er op staat is corrupt (had geprobeert met Daemon tools een image van de schijf te mounten).

Ik heb de twee schijfen geprobeert alletwee in de EZRaid poorten te zetten maar dan krijg ik in de BIOS een harddisk error en start Windows vervolgens ook niet meer op. Volgens mij is het ook niet mogelijk om twee schijfen in de EZRaid poorten te hebben zonder er een RAID setup van te maken wat ik erg onhandig vind.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen en hoe ik dit oplos?

Specs:
Asus P5W DH Deluxe, Retail
Intel Core 2 Duo, E6600, Socket 775, Boxed
Kingston KHX6400D2LLK2/2G, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz
ATI X1900XT 512MB

Verwijderd

Topicstarter
Ok ben er denk ik voorlopig even uit. Mijn moederbord heeft de data van de 160GB schijf gemirrored en dus alle data die erop stond verwoest. Ben hier uiteraard erg blij mee.
Had ze dus niet allebij op de EZ Raid moeten zetten.

EDIT: Erg 'EZ' is het allemaal niet.. Ironisch genoeg noemen ze dit ook nog eens 'Safe-mode'

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2007 18:36 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 18:34:
Ok ben er denk ik voorlopig even uit. Mijn moederbord heeft de data van de 160GB schijf gemirrored en dus alle data die erop stond verwoest. Ben hier uiteraard erg blij mee.
Had ze dus niet allebij op de EZ Raid moeten zetten.

EDIT: Erg 'EZ' is het allemaal niet.. Ironisch genoeg noemen ze dit ook nog eens 'Safe-mode'
Heb je eerst de handleiding doorgenomen van je mobo? ik denk het niet, anders had je geweten dat de jumpers van de EZ standaard op RAID1 staan. Je kan de jumper zetten op BIG mode dan zal hij de 2 aangesloten HD's als één grote schijf zien. Mss is dit een oplossing. Vergeet wel niet de ASUS EZ Backup manager te installeren hé

En als ik een tip mag gegen: RTFM

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2007 08:55 ]