Verwijderd
het is idd wel vrij warm voor beiden ja, zet je kast eens een tijdje open aan één kant, dat scheelt zo vijf tot zeven graden.
Het verschil tussen stabiel en onstabiel hangt af of de kast open is of dicht. Als pc gestressed is wordt hij met de kast open 56 graden (voor mijn gevoel toch nog iets te warm). Hij wordt inderdaad ruim zes graden warmer als de kast dicht is. 62 graden is voor mijn tb-tje dus ook gewoon te warm.
[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]
Hmmm... misschien is het toch aan te raden om voor wat extra koeling te zorgen. Extra intake en outtake fan. En misschien een zwaardere CPU koeler. Je hebt best wel wat warmte producerende spullen in je pc zitten. Dus extra fans is echt geen overbodige luxe hoor!
Het is een stuk gezonder als je mobo temp rond de 30C hangt! Je CPU kun je het beste onder de 55C houden, dus ik denk dat je inderdaad wat aan exta koeling moet gaan doen. Een bigtower met 1 of 2 extra fans is erg aan te raden.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Thanx again. Nu met kast open blijft CPU op 54 graden en mobo op 41. Nog steeds stabiel, maar langere tests moeten nog komen. De SCSI 10K disk zorgt wel voor erg veel warmte, ondanks de disk cooler. De CPU cooler is zo'n bagger standaard coolermaster, dus die moet ook maar vervangen worden. Achter is nog plaats voor een case-fan, dus dat vraagt er om een.
Pagina: 1