[*.nu] Probleem zonder www.

Pagina: 1
Acties:

• xentron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-12-2023
Hey,

Ik heb sinds een paar dagen een naam gekocht via nunames.nu.
Hij werkt prima als je www.naam.nu gebruikt, maar niet als http://naam.nu, dan krijg je een pagina met "this dns is in use" en wat reclame van www.nunames.nu.

Ben ik mischien wat vergeten in te stellen?
De name servers instellen gaat zoiezo niet zoals ik dat wil, ik kan niet een NS + NS IP gebruiken, kan alleen de NS zelf gebruiken.

Verwijderd

Het zijn 2 verschillende domeinen. www is het subdomein van naam.nu. Je hebt dus niets verkeerds ingesteld.

• xentron
Ok, maar hoe komt het dat de www wel leid naar mijn server, en de geen zonder naar een test page van nunames.nu?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:53

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Jij hebt www.naam.nu gekocht, terwijl naam.nu een ander doeinnaam is, welke jij niet hebt gekocht. Het is dan ook logisch dat naam.nu niet naar jouw server verwijst.

[ Voor 17% gewijzigd door _Dune_ op 07-06-2007 17:38 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-12 20:52
Wat is de betreffende domeinnaam?

• xentron
www.blueleaf.nu

Dus je wilt zeggen dat ik nog eens 60 euro kwijt ben om ook blueleaf.nu te kopen?

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 13:44
_Dune_ schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 17:37:
Jij hebt www.naam.nu gekocht, terwijl naam.nu een ander doeinnaam is, welke jij niet hebt gekocht. Het is dan ook logisch dat naam.nu niet naar jouw server verwijst.
Dit is toch onzin? Je koopt toch altijd een domein: <naam>.<extentie>
De subdomeinen krijg je er gratis bij: <subdomein>.<naam>.<extentie>

Verwijderd

DaRKie schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 17:43:
[...]

Dit is toch onzin? Je koopt toch altijd een domein: <naam>.<extentie>
De subdomeinen krijg je er gratis bij: <subdomein>.<naam>.<extentie>
Volgens mij wel, althans dat is wel zo met mijn .nl domein. Daar heb ik ook standaard een aantal subdomeinen bij.
Ricardo87 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 17:45:
[...]

Zowel met als zonder www werkt hier hoor ;)
En hier ook :)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2007 17:46 ]

• Spixo
xentron schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 17:43:
www.blueleaf.nu

Dus je wilt zeggen dat ik nog eens 60 euro kwijt ben om ook blueleaf.nu te kopen?
Zowel met als zonder www werkt hier hoor ;)

• xentron
Hmm, heel vreemd, zit zeker nog in me cache dan :P
Sorry! Alsnog bedankt :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 17:44:

Volgens mij wel, althans dat is wel zo met mijn .nl domein. Daar heb ik ook standaard een aantal subdomeinen bij.
De SIDN doet helemaal niks met subdomeinen. Het enige dat de nameservers van SIDN regelen is de nameserver records voor .nl domeinnamen. Dus voor een adres van pietje.nl moeten DNS servers bij ns1.bla.nl of ns2.bla.nl maar navragen bij welke server ze moeten zijn. Waarbij ns1.bla.nl en ns2.bla.nl als NS records zijn ingesteld. Kortom, deelnemers van SIDN kunnen verder lekker zelf bepalen wat ze doen. De een rekent er wat kosten voor, de ander niet, nog weer een ander wil ook best een wildcard aanmaken.

• Spixo
xentron schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 17:50:
Hmm, heel vreemd, zit zeker nog in me cache dan :P
Sorry! Alsnog bedankt :P
Even je DNS flushen, modem eventueel rebooten etc. Anders even via een andere DNS-server proberen. Of je wacht even af, ik zie dat je hem gister hebt geregistreerd. Sommige providers doen wel 48 uur over een DNS update.

• xentron
Vandaar, ik krijg via een andere dns wel netjes de apache server, dus dit zal wel over een tijdje verholpen zijn.
Hardstikke bedankt!

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 17:50:
[...]

De SIDN doet helemaal niks met subdomeinen. Het enige dat de nameservers van SIDN regelen is de nameserver records voor .nl domeinnamen. Dus voor een adres van pietje.nl moeten DNS servers bij ns1.bla.nl of ns2.bla.nl maar navragen bij welke server ze moeten zijn. Waarbij ns1.bla.nl en ns2.bla.nl als NS records zijn ingesteld. Kortom, deelnemers van SIDN kunnen verder lekker zelf bepalen wat ze doen. De een rekent er wat kosten voor, de ander niet, nog weer een ander wil ook best een wildcard aanmaken.
.nu domeinen precies hetzelfde, alleen je hebt van die boeren die 'handige dns features' mee verkopen bij een domein, zware onzin.

Gewoon lekker eigen dns servers draaien.

Overigens kan je een .nu domein ook voor <30e per jaar krijgen.
Pagina: 1