Toon posts:

[Windows SBS 2003 SP1] Vista Business gaat niet in domain.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zit met het volgende probleem wij hebben op de zaak een SBS 2003 sp1(HP ML350) en daarop wil ik een aantal Dell laptops met Windows Vista Business lid maken van het domain. Het lid maken van het domain lukt nog wel maar zodra ik de computer dan opnieuw opstart dan wordt hij ten eerste erg traag en ten tweede loopt hij vast bij het laden van het bureaublad er komt dan alleen een bureaublad achtergrond te staan en dan staat hij vast.

Op zowel de server als de pc´s zijn alle updates gedraaid en op google is ook niet meer te vinden dan dit en dit en daar werkt het nog steeds niet mee.

Iemand enig idee?

Verwijderd

probleem had ik ook.
Na statisch instellen was het opgelost..
Mja, dat kan toeval zijn..

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat wordt er precies allemaal traag dan? Wat zie je daarover in de eventlogs? En heb je misschien al eens de ipconfig gecontroleerd?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:30

alm

Heb je wel de DNS van de SBS server in gebruik op je clients? Dus dat je niet via DHCP een verwijzing doet naar de DNS van de Internet Provider, want dan krijg je inderdaad problemen met aanmelden. Ook bij statische ip-adressen altijd verwijzen naar de DNS van je AD-domein.

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 22:12:
Wat wordt er precies allemaal traag dan? Wat zie je daarover in de eventlogs? En heb je misschien al eens de ipconfig gecontroleerd?
Als ik de computer opstart met de lokale gebruiker en werkt de computer ineens heel traag. Op het moment dat ik hem op het domain wil opstarten dan start de computer helemaal niet meer op. Event logs heb ik eerlijk gezegd nog niet naar gekeken, ipconfig staat wel goed. Ik ga in iig. wel even proberen om de computer een statisch ip te geven maar of daarmee de problemen opgelost zijn ik betwijfel het want computer mt XP werken wel gewoon op het domain.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kijk eerst eens in de logs dan, daar kan je tenminste vinden wat er écht fout gaat. Enige oplossing proberen is in mijn ogen zinloos, want je weet niet wat je aan het verhelpen bent. Anders dan de vage symptomen die je hierboven noemt...
Misschien iets met certificate enrollment wat niet goed gaat? Ofzoiets?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1