[3D] UT2004 character model van astronaut

Pagina: 1
Acties:

• abbastijn
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-01 20:27
Yo,

Voor mijn afstudeerstage ben ik bezig met het maken van een simulatie in Unreal Tournament 2004. In deze simulatie moet het straks mogelijk zijn om een bepaald scenario te doorlopen. Het resultaat zal uiteindelijk gebruikt gaan worden in een experiment. Ik heb zelf totaal nul ervaring op het gebied van 3d-modellering en alles wat daarmee te maken heeft. De nadruk ligt dan ook niet op het zo realistisch mogelijk maken van de simulatie, maar meer op het achterliggende experiment. Maar het moet wel gebeuren natuurlijk ;).

Het grootste probleem waar ik tegenaan ben gelopen is het maken van een bruikbaar character model van een astronaut voor UT2004. Ik heb al op verschillende manieren geprobeerd om bestaande 3D-modellen te converteren, onder andere dit model.

Probleem was vooral het skinnen en het converteren. Er is een bone-structuur van UT2004-modellen beschikbaar, maar deze is alleen voor Maya. Ik heb inmiddels wel een manier gevonden om het model dat ik had naar Maya te converteren, en vervolgens de joints erin te stoppen, en dan te converteren naar de editor voor UT. Dat werkte echter niet, en bovendien ging het model dat er in Lightwave nog prachtig uitzag er steeds verotter uitzien met elke conversie... :/

Vandaar mijn vraag: hebben jullie suggesties voor het maken van een dergelijk model? Het hoeft helemaal geen state-of-the-art ding te zijn, het belangrijkste is dat ik m animaties kan laten doen in UT. Misschien bestaat er een model voor UT dat er al wat op lijkt en waarvanuit ik kan werken?

Alvast super bedankt voor jullie eventuele suggesties :), ik ben nu al een tijd aan het kutten en kom eigenlijk weinig verder.

There's so much comedy on television. Does that cause comedy in the streets?

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-01 16:11
3dbuzz.com biedt gratis video tutorials over hoe je unreal tournament kunt modificeren.
De video tutorials zijn erg makkelijk om te volgen en ze leggen echt alles uit.

Registreer je(gratis) en download ze hier:
http://www.3dbuzz.com/vbforum/sv_dl_list.php?c=13

Mocht je er niet bij kunnen komen, ga dan naar Video Training-->Unreal Technology.

Ik denk dat na het bekijken van al die video's je geen vragen meer zult hebben.
Veel succes met je opdracht.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Is het nodig om het model 3D te bewerken, of zou het voor jou volstaan om puur 2D de texture of de skin zoals je het noemt, te bewerken naar een astronautenpak?

Ik kan me voorstellen dat je voor UnrealTournament 2004 hebt gekozen omdat de poppetjes zo 'puffy' lopen, dit is wel overeenkomstig aan een astronaut. (hoewel...) Moet je ook echt de zwaarte van het model veranderen, de manier waarop hij beweegt, valversnelling enzo, zwaartekracht? Of gaat het puur om het mooie plaatje?

Want in het laatste geval zou ik proberen het model te kopiëren met al z'n referenties naar textures erbij, en die texture in Photoshop gewoon over te schilderen naar een mooi astronautenpak.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• abbastijn
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-01 20:27
Bedankt voor de reacties!

Ik ga de video's morgen checken.
Dark Blue schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 16:33:
Is het nodig om het model 3D te bewerken, of zou het voor jou volstaan om puur 2D de texture of de skin zoals je het noemt, te bewerken naar een astronautenpak?
Als er een UT2004-character is dat op een astronaut lijkt zou dat geweldig zijn, maar ik ben hem nog niet echt tegengekomen. De modellen zijn nu eenmaal erg anders. Met name de ronde helm lijkt me een probleem, of zie ik dat verkeerd?
Dark Blue schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 16:33:
Ik kan me voorstellen dat je voor UnrealTournament 2004 hebt gekozen omdat de poppetjes zo 'puffy' lopen, dit is wel overeenkomstig aan een astronaut. (hoewel...) Moet je ook echt de zwaarte van het model veranderen, de manier waarop hij beweegt, valversnelling enzo, zwaartekracht? Of gaat het puur om het mooie plaatje?

Want in het laatste geval zou ik proberen het model te kopiëren met al z'n referenties naar textures erbij, en die texture in Photoshop gewoon over te schilderen naar een mooi astronautenpak.
De keuze voor UT2004 ligt vast, en heb ik niet zelf gemaakt. Het model moet misschien ook een aantal andere animaties krijgen, maar dat is niet zo'n groot probleem als ik het goed heb begrepen. In principe gaat het inderdaad alleen om de skin, maar het model 'eronder' moet wel de goede vorm hebben natuurlijk... :)
Weet jij een UT2004-model dat dicht genoeg bij komt waarvan ik alleen de skin aan hoef te passen? Dat zou ideaal zijn namelijk! _/-\o_

[ Voor 0% gewijzigd door abbastijn op 07-06-2007 16:51 . Reden: typo ]

There's so much comedy on television. Does that cause comedy in the streets?

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Nee helaas, ik speel alleen Unreal Tournament Classic ;)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

als er hier: http://skincity.beyondunreal.com/ geen bijstaat zul je toch zelf aan het modeleren moeten

Verwijderd

Een tijdje terug heb ik voor dezelfde uitdaging tijdens een schoolproject gestaan. We hebben een aantal dingen gedocumenteerd, je kunt dit vinden op onze wiki:

http://wiki.rbts.nl/index.php?title=Player_Modeling

je moet wel even een account aanmaken om de pagina te bekijken, maar dat heb je zo gedaan. :)
Pagina: 1