Toon posts:

Nieuw systeem à € 1000

Pagina: 1
Acties:
  • 335 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik ben nieuw hier. Ik wil voor € 1000 een nieuw systeem in elkaar zetten. Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen:

Doel:

Ik wil binnenkort een stil multimedia-/gamesysteem samen stellen. Dus ik wil er lekker spellen op kunnen spelen, maar ook rustig (in stilte) tv of een DVD’tje op kunnen kijken.
Ik wil ‘m het liefst zo stil mogelijk hebben met actieve koeling, zo stil dat ik bij wijze van spreken op de powerled moet kijken om te zien of de pc aanstaat. Ik wil wellicht (in de toekomst) licht overclocken, maar stilte geniet toch echt mijn voorkeur. Tevens wil ik dat het systeem weinig stroom verbruikt als ik bijv. alleen maar aan het internetten ben.
Hier komt’ie dan:

Wat ik meeneem:

- Coolermaster Centurion 5
* Is hier een stil systeem in samen te stellen?
Met stille componenten vast wel.

- Enermax Liberty 400 Watt
* Is dit voldoende voor het samengestelde systeem?
(Op Newegg had iemand er een E6600, een 8800 GTS en 4 harde schijven op lopen, dus wellicht voldoet het).

Naar verwachting wel dus.

- Zalman CNPS9500-LED
Goed stille koeler, goede aankoop destijds.

- Samsung SH-S182D
Prima brander, voldoet aan mijn eisen.

Tevens heb ik nog boxen, een beeldscherm, een muis en een toetsenbord liggen.

Nieuw systeem:

- Processor:
1: Intel Core 2 Duo E6600 € 197,42
Prima processor. Wat valt hier over te zeggen?!
Ik heb geen zin om tot 22 juli te wachten en de E6600 heeft een hogere mulitplier (nl. 9 vs. 8 op de E6750).

2: Intel Core 2 Duo E6750
Misschien toch de E6750 nemen?!

- Moederbord:
1: Asus P5K € 123,06
Goed moederbord met de nieuwste Intel chipset. Ik heb deze gekozen vanwege de handige (energiebesparende) features van Asus. Tevens kan dit moederbord dienen als fancontroller (hierin is Asus echter niet uniek).

2: Gigabyte GA-P35-DS4 € 152,43
Als ik voor het goedkopere geheugen ga kan ik voor dit moederbord gaan. Ik wil graag met het moederbord drie fans aansturen, dat kan met de Asus P5K niet, dus moet ik splitsen.
* Kan dat met dit moederbord wel
(dat kan), is dit moederbord werkelijk (zoveel) beter (lettend op de 'betere' southbridge: ICH9R vs. ICH9 op de Asus P5K) en heeft dit moederbord ook energiebesparende functies?
* Hoe zit het met de audiochipsets op deze moederborden: Realtek ALC889A op de Gigabyte vs. ALC883 op de Asus?

Ik denk dat ik voor de Gigabyte P35-DS4 ga. Dit moederbord biedt best veel (meer) features voor weinig geld meer dan de Asus P5K of Gigabyte P35-DS3.

- Geheugen:
1: Kingston KVR667D2N5K2/2G 667 MHz 2 GB € 63,24
* Kan ik met dit geheugen naar 3200 MHz (dus een FSB van ± 350 MHz QDR)?
Ja dus.

2: Team Xtreem Dark DDR2 800 MHz 2 GB € 95,15
* Heeft dit een meewaarde t.o.v. het Kingston geheugen als ik naar een FSB van 350 MHz QDR wil (vooral lettende op lantencies)?

- Videokaart: Asus EN8800 GTS 320 MB € 276,45
Goede, stille videokaart waar ik nog geruime tijd mee vooruit kan (resolutie monitor: 1680x1050).
* Hoe zit het met EVGA, is dat een goed merk (ervaring)?

- Harde schijf:
Seagate Barracuda 7200.10 320 GB (16 MB cache) € 68,61
Hier weet ik weinig van. Volgens de best buy guide is dit een stille, goed presterende harde schijf.
* Is er een betere (stille) harde schijf van een ander of hetzelfde merk?

Ja: de Samsung Spinpoint T166 320 GB (16 MB cache) lijkt me, op aanraden, een betere (en stillere) keuze

- Geluidskaart: Creative X-Fi XtremeMusic € 69,57
Ik heb gehoord dat een aparte geluidskaart een verademing is. Maar ik heb ook gehoord dat de moderne on-board (HD) audio chipsets tevens prima zijn.
* Loont het om een aparte geluidskaart te nemen? (Dat met die CPU belasting geef ik weinig om, het gaat mij vooral om geluidskwaliteit).

Waarschijnlijk niet de € 70 waard.

- TV kaart: Hauppauge WinTV PVR 150 MCE Kit € 48,39
Hier heb ik tevens geen verstand. Deze werd aangeraden in de best buy guide.
* Is er een beter alternatief van bijvoorbeeld Pinnacle (bij voorkeur op PCI-e 1x ivm een gebrek aan PCI sloten op de gekozen moederborden)?

Prima TV kaart, waarschijnlijk geen alternatief van gelijke kwaliteit en prijs.
* Kan je met een mediacenter afstandbediening je computer aan en uit zetten?
Nee helaas, dat gaat niet. Jammer dan.
* Werkt deze TV kaart wel met Windows Vista (media center)
Dat werkt.

- Cardreader: Apacer AE161 Cardreader 16 in 1 € 8,52
Altijd handig en kost bijna niets.

- Fans: Nexus 80 mm fan (2 keer) € 10,60
Deze ter vervanging van mijn twee huidige, luidruchtige, Coolermaster fans. Volgens silentpcreview.com de stilste 80 mm fan.
* Zijn er betere, stillere opties?

Volgens silentpcreview.com de stilste 80 mm fans. Lijkt me prima in orde dus!

- Besturingssysteem: Windows Vista Home Premium (OEM) € 89,42
Dit in verband met de handige mediacenter opties.

Totaalprijs: ± € 1000 incl. verzendkosten (azerty.nl)

Eigenlijk heb ik geen vragen meer. Alleen vroeg ik mij nog af: EVGA of ASUS, gaat alles met elkaar werken?

Zijn er op- of aanmerkingen op dit systeem, laat ze horen.

Alvast bedankt!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2007 17:34 ]

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:04
Welkom op GoT!

Een paar dingen waarover je nog kan denken:
- Een voeding als de Enermax Liberty 500W voor oog op de toekomst i.v.m. mogelijke uitbreidingen.
- Is de Kleine broer van de DS4 niet goed genoeg? (DS3R)
- Onboard geluidskwaliteit is prima, ik kan het verschil echt niet horen.
- Die MCE edition moet wel gedraait worden op windows Media Center. Wellicht is een gewone Hauppauge PVR-150 beter voor je, als je vista wil nemen, or gewoon windows XP?
- Naar mijn weten zijn Nexus de stilste, maar dan lever je wel ietwat airflow in.
- Kijk eens naar G.Skill geheugen, zeer goed OCbaar en niet duur. met PC6400 geheugen zal je ver komen.

Verder:
Ik heb veel harde schijven gehad, en die seagates zijn goed stil hoor.

/edit: zoek eens in andere topics met ongeever de zelfde budgetkeuzes, of +-200 euro meer die een beeldscherm erbij rekenden, wat hun keuzes waren.

[ Voor 9% gewijzigd door Dekar op 07-06-2007 17:16 ]

The Beauty of the House is immeasurable; its Kindness infinite"

• Neoptolemos
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-12-2024
Als je 120mm fans in je kast kunt plaatsen, zou ik dat doen. Hoeven minder RPM te maken voor dezelfde airflow dus zijn ze stiller.

Intel Core 2 Duo E6600 @ 3.6GHz | GigaByte GA-P35-DQ6 | G.Skill F2-6400CL4D 4096MB | MSI N660 TF 2GD5/OC

Verwijderd

Topicstarter
@Neoptolemos: Ik heb één 120 mm fan, die is prima. Verder kan ik dus twee 80 mm fans plaatsen.
@Dekar1:
- Ik heb nu een Enermax Liberty 400 Watt, ik vroeg mij af of die voeding voldoende is voor het systeem. Anders ga ik denk voor een Antec NeoHE of Coolermaster iGreen.
- De Gigabyte P35-DS3R is prima, maar dan ga ik liever voor de Asus P5K, die naar mijn weten net iets meer opties heeft (o.a. firewire en eSATA). Ik vroeg me af of het de moeite loont of € 30 meer uit te geven aan de P35-DS4, die wellicht (veel) luxer is dan de Asus P5K.
- Heb jij ervaring met een losse geluidskaart?
- Windows Vista Home Premium heeft Media Center, dus wellicht werkt de PVR-150 MCE daar gewoon.
- Ik denk inderdaad dat ik voor de Nexus ga. Dat de airflow iets achteruit gaat vind ik niet zo erg.
- Ik heb even gekeken op bij de productsurveys en toen zag ik dit. Zo te zien gaat dat goedkope Kingston geheugen met redelijk lage latencies (CL 4) over de 800 MHz, ruim voldoende dus. Het geheugen staat nu denk ik vast.

Bedankt voor jullie reacties iig!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2007 20:04 ]

Verwijderd

Als je een paar fatsoenlijke speakers hebt staan, dan loont het zeker om een losse geluidskaart te kopen! Het geluid is gewoon zoveel beter en ook surroundeffecten zorgen voor een betere inleving. Ik heb zelf de Audigy 2 platinum Ex, maar de X-fi is nog beter. Lees anders ook mijn review.

• Neoptolemos
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-12-2024
- 400 watt kwaliteitsvoeding is genoeg voor dit systeem, Enermax is kwaliteitsvoeding.

- De P35 set is meer op de toekomst gericht, maar ook met de P5K kun je nog lang genoeg vooruit, jouw keus.

Intel Core 2 Duo E6600 @ 3.6GHz | GigaByte GA-P35-DQ6 | G.Skill F2-6400CL4D 4096MB | MSI N660 TF 2GD5/OC

Verwijderd

Topicstarter
@ Stinos. Hmm, het loont dus wel de moeite. Ik las namelijk op legionhardware het volgende:
"Another chipset feature is the Intel High Definition Audio (Intel HD Audio). This technology features eight independent DMA audio engines that support multiple audio streams with audio codecs. This integrated audio solution should rival the performance of high-end sound cards. The onboard 8-channel HD audio (High Definition Audio, previously codenamed Azalia) codec enables high-quality 192KHz/24-bit audio output. "
* Is het de € 70 waard zo'n Creative X-Fi?

@ Neoptolemos:
- Mooi, dan hoef ik geen nieuwe voeding aan te schaffen.
- De Asus P5K is ook gebaseerd op de Intel P35 chipset alleen met de 'simpelere' (of hoe noem je dat) southbridge (ICH9 vs. ICH9R) t.o.v de Gigabyte P35-DS4.

• Dekar
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 00:30:
Is het de € 70 waard zo'n Creative X-Fi?
Onboard kan tot 7.1 geluid aan, een vriend van me gebruikt onboard van een goedkoop B-merk mobo'tje en het geluid op zijn speakers (7.1) is geweldig tot aan de maximale stand, wat echt een pokkeherrie is. Ik zou lekker die 74 euro besparen en een rondje geven aan de bar, of misschien iets leuks voor je PC kopen ;)

edit: nuttelose deel van quote weggehaalt :Y)

[ Voor 49% gewijzigd door Dekar op 08-06-2007 16:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok. Ik heb nu Realtek AC 97 sound en dat klinkt niet echt geweldig. Zijn moderne (HD) audiochips veel beter dan die AC 97, zo niet, dan ga ik toch liever voor de Creative X-Fi?
@ Dekar1: Wat voor moederbord heeft die vriend precies en welke audiochipset?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2007 18:18 ]

• Dekar
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 18:16:
Ok. Ik heb nu Realtek AC 97 sound en dat klinkt niet echt geweldig. Zijn moderne (HD) audiochips veel beter dan die AC 97, zo niet, dan ga ik toch liever voor de Creative X-Fi?
@ Dekar1: Wat voor moederbord heeft die vriend precies en welke audiochipset?
Geen idee, gewoon een ouwe dell PC, ikzelf heb hier een 5.1 Set op een MSI P965 Neo-F en klinkt ook goed hoor.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik denk dat ik die geluidskaart laat zitten. Alleen heb ik nog steeds een paar vragen openstaan.

Verwijderd

Ik weet zelf ook niet veel over de moederbord, ik koos in eerste instantie zelf voor p5b deluxe met wifi maar ben afgeraden om die te kopen. Ik denk dat de p35-ds4 toch de beste optie is nu.

Ik zou in ieder geval aanraden een Samsung Spinpoint te nemen in plaats van Seagate. Die schijnen veel stiller te zijn, als is Seagate wel meer bekend voor zijn harde schijven. Ze kosten ongeveer hetzelfde.

Verwijderd

Topicstarter
@ Gamesua: Ik begin ook steeds meer te neigen naar het Gigabyte bord. Het biedt best veel meer voor slechts € 30. Maar goed, ik zou hier nog wel wat meer over willen horen.
Hoe presteerd zo'n Samsung Spinpoint (bijv. deze) t.o.v. een Seagate schijf (beide 320 GB).

Verwijderd

Als je zelf kijkt naar de pagina's van beide in azerty kun je heel goed vergelijken :P
In ieder geval zie ik steeds meer mensen kiezen voor t166, schijnt heel goede kwaliteit te zijn. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar zoals je ziet bij de pagina's in azerty voor beide harddisk's zie je:
Spinpoint gebruikt 8W, Barracuda 12.6W
Het lijkt me sterk, maar volgens azerty is de spinpoint 10 x sneller in track to track zoektijd (lezen/schrijven). Barracude 8.5ms en Spinpoint 0.8ms.
Je ziet ook dat geluidsdruk van barracude 2.7db is en spinpoint 2.4db, dus spinpoint is stiller.
De overdrachtsnelheid van barracuda is volgens azerty dan weer 10 x sneller dan spinpoint: 3gbit tov 0,3gbit/s. Al zal je niet zo snel 0,3gbit/s nodig hebben en dit is ook weer theoretisch.
Ik kies zelf voor de spinpoint.

Verwijderd

Misschien kun je ook eens kijken naar de asus p5kc deze heeft naast 4*ddr2 ook nog eens 2*ddr3.

• GekkeCoen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-02-2025
De nieuwe processoren van Intel staan al op de Azerty site. Ik zou dus voor de E6750 gaan. Hogere kloksnelheid, een hogere FSB (wel minder geschikt voor overklokken) voor minder geld. Je kan nog eventueel naar de E6850, die is wel iets duurder maar heeft een kloksnelheid van 3.0 GHz!

[ Voor 44% gewijzigd door GekkeCoen op 09-06-2007 18:31 ]

Verwijderd

Gamesua: ik heb overlaatst een mail gestuurd naar Azerty, betreffende beide harde schijven. Hun conclusie was dat het net ietsje mindere geluid de mindere prestaties van de Spinpoint niet compenseerde t.o.v. de Barracuda, en dit dus de betere keuze was. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dus toch de Seagate schijf nemen?!
Die E6750 heeft een MP van 8 (tegenover 9 van de E6600) maar is standaard wel sneller en goedkoper. Welke is de beste keuze?

Bedankt voor jullie reacties tot nu toe!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2007 20:46 ]

• HowlingWolve
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-01 16:10
Heel veel mensen prijzen de Intel Core 2 Duo E6600 aan.
Ik denk omdat de E..50 serie pas nieuw is en er daarom
nie zo heel veel reviews over zijn. Ik denk dat als je
ong. €200,- er aan wilt besteden het beste toch de E6600
kunt nemen omdat er reviews zijn die aangeven dat deze
toch sneller is dan de E6750 versie.

Als je echter 50 euro meer wilt uitgeven moet je denk ik gewoon
voor de Intel Core 2 Duo E6850 gaan. De specificaties zien er
erg goed uit!

Verwijderd

Topicstarter
reviews zijn die aangeven dat deze toch sneller is dan de E6750 versie.
Kan je die reviews aanwijzen?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2007 11:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal m'n vragen eens duidelijk onder elkaar zetten:

* Is in de Centurion 5 een stil systeem te bouwen?

* Welke processor zal ik nemen de E6600 of de E6750?

* Welk moederbord zal ik nemen, de Asus P5K of de Gigabyte P35-DS4?

* Welke harde schijf zal ik nemen (320 GB)?

* Is er een beter alternatief voor de Hauppage TV kaart van bijvoorbeeld Pinnacle?

* Zijn er betere, stillere fans dan de Nexus 80 mm fans?

• HowlingWolve
processor:
de E6750 heeft standaart een hogere snelheid
de E6600 heeft een hogere mulitplier en zou dus beter over te clocken zijn.
(de reviews heb ik niet terug kunnen vinden maar ik ben van gedachten veranderd de E6750 lijkt me toch een betere keuze)

Moederbord:
Meschien geeft dit nog meer verwarring maar wat dacht je van dit moederbord:
GigaByte GA-P35-DS3R link:

Harde schijf:
Goede 'stille''harde schijven zijn toch wel de samsung spinpoints.

TV-kaart:
Ik ben zelf ook een pc aan het samenstellen en echt betere tv-kaarten dan Haupage ben ik eigenlijk nog niet tegen gekomen. Ze schijnen erg goed te zijn en het zijn een van de weinige die ook met windows media center en Vista's media center over weg kunnen. Ik zelf ga voor de Hauppauge WinTV PVR 500 MCEe. Met deze kan je zowel tv kijken en tv opnemen tegelijk. Of alleen 2 programma's opnemen. link:

Afstandbediening:
Op veel afstandbedieningen zit een aan/uit knop voor de pc. Bij mij 4 jaar oude pc zat een afstandbediening met een rode knop waarmee je de pc compleet aan/uit kon zetten.

(De andere 2 vragen kan ik je niet bij helpen sorrie daar weet ik niet zoveel over)

[ Voor 61% gewijzigd door HowlingWolve op 11-06-2007 18:04 ]

Verwijderd

Voor goede stille schijfjes gaat er niks boven een goed uitgekozen setje van spiksplinternieuwe SSD schijfjes.

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2016 17:16 ]

• HowlingWolve
haha bram en ik spreken elkaar een beetje tegen met die afstandbediening.
Een tip gewoon kijken in de winkel welke afstandbediening wel een aan/uit knop
heeft en welke niet. Maar 1 ding is zeker ze bestaan dus wel want ik heb er hier
1tje naast me liggen 8)

Verwijderd

Heb je eigenlijk iets "speciaals" nodig in je PC om een afstandsbediening te kunnen gebruiken? :P Want dat zou wel handig zijn, op afstand (uit je luie stoel) je PC aan te zetten _/-\o_ :z

• HowlingWolve
bij een afstandbediening die geschikt is voor de pc zit er een infrarood ontvangertje bij met usb kabel.

hier een foto van mijn afstandbediening (net even voor je gemaakt)
Ik wee trouwens niet welk merk het is (staat er niet op)
Afbeeldingslocatie: http://i201.photobucket.com/albums/aa276/howlingwolve/DSC00178.jpg

[ Voor 49% gewijzigd door HowlingWolve op 11-06-2007 18:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties!

* Ik denk dat ik toch voor de Gigabyte P35-DS4 ga, met name in verband met de betere audiochip, de betere southbridge en meer (fan) aansluitmogelijkheden t.o.v. de Asus P5K en Gigabyte P35-DS3.

* Ik ga denk ik gewoon voor de Nexus fans, deze zijn volgens silentpcreview.com de stilste.

* Tevens lijkt de gekozen TV kaart de beste optie.

Dan zijn deze vragen nog ontbeantwoord:

* Is in de Centurion 5 een stil systeem te bouwen?

* Welke processor zal ik nemen de E6600 of de E6750?
Ik ga niet zwaar oc'en, 3200 MHz vindt ik wel mooi (ik wil m'n systeem wel lekker stil houden). Wel processor is dan het beste?

* Welke harde schijf zal ik nemen (320 GB)?

Verwijderd

Bamikwal schreef op maandag 11 juni 2007:
Tip: gewoon kijken in winkels; welke afstandsbedieningen wel aan / uit knoppen hebben en welke niet! 1 ding is zeker ze bestaan want ik heb er eentje naast me liggen 8)
Het kan wel maar ik zie zo niet hoe je 'm aan gaat zetten als (lees: als) geen stroom op de IR-ontvanger staat.

• Digidoo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-01 19:57

Digidoo

Verpleegkundige i.o.

* Van die Centurion weet ik niet veel.

* Voorlopig is de E6750 nog even goedkoper bij Azerty. Als je niet onwijs gaat OC'en, zou ik voor die gaan.

* Tja, twee keuzes: Seagate of Samsung...

* Ik heb nog wat berichten nagelezen (heb zelf niet zo'n ding) en er zijn blijkbaar wel AB's die dat kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
De E6750 lijkt me inderdaad beter. Ik heb ook gelezen dat deze beter overclocken dan de E6x00 reeks (met zelfde MP uitraard) en dat ze iets efficiënter zijn.
Seagate of Samsung dus?!
Over die AB zal ik Hauppage een keer contacteren.

Verwijderd

Ik las fluitproblemen omtrent Seagate-reeks in productreviews (persoonlijk zou ik hierom voor Samsung gaan).

Verwijderd

Topicstarter
'Fluit' problemen, dat is niet zo mooi. Maar hoeveel sneller is de Seagate schijf, als het nou veel scheelt is het misschien alsnog de moeite waard.

Verwijderd

Uit benchmarks (Tom's Hardware) kwam Samsung beter maar Seagate biedt met 5 jaar garantie (t.o.v. 3 jaar).

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Heb hier een Centurion 5 kast staan met alle originele fans er nog in. Ik vind 'm niet echt stil, maar het is ook geen straalmotor ofzo. Ik denk dat je 'm best stil kan krijgen met andere fans. Een probleem is misschien de 80mm front fan. Deze zuigt lucht door de mesh van het paneel, een stoffilter en een 'raamwerk van gaten in de de kast zelf. Ik denk niet dat je dit veel stiller kan krijgen. Een oplossing is misschien een 120mm fan aan de zijkant van de kast, en de 80mm front fan eruit halen. Het nadeel is dan dat je hdd niet gekoeld wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik dan maar voor de Samsung schijf ga: is dat deze?

Ik vervang die 80 mm fans, wellicht wordt het daardoor stiller. Volgens silentpcreview.com is de 80 mm fan van de Centurion 5 erg luidruchtig, het kan dus alleen maar beter worden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga denk ik gewoon voor de E6600. De E6750 is nl. een pre-order en ik heb geen zin om tot 22 juli te wachten. Tevens kan ik met een (zeer) lichte OC een E6850 met een E6600 maken (MP 9).

Heeft iemand ervaring met de gekozen TV kaart, Hauppauge WinTV PVR-150 MCE kit, en Windows Vista (media center)? Werkt dit met elkaar?!

Ik heb overigens nog geen antwoord van Hauppauge over die afstandsbediening.

Ik overweeg de EVGA 8800 GTS 320 MB i.p.v de ASUS, nl.:
- De levertijd is korter (2 à 3 dagen vs. 14 dagen, daardoor is alles er binnen 2 à 3 dagen)
- De garantie, levenslang vs. 3 jaar op de ASUS
- Het "90 day step-up program" van EVGA, hiermee kan ik, als ik na 90 dagen na aankoop een betere kaart (bijv. i.v.m tegenvallende DX10 prestaties) wil, dit makkelijk via EVGA regelen.

ASUS heeft daarentegen een betere software bundel en is zes eurotjes goedkoper.

Is EVGA een goed merkt en wat lijkt jullie de beste keuze?

Topicstart is aangepast

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2007 13:13 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Jeminee http://www.hauppauge.tv 2 seconden zoeken.

Van EVGA had ik tot 3 minuten geleden nog nooit gehoord. Levenslang garantie lijkt me stug als er 10 jaar op hun website staat. Daarnaast, hoe steekt die garantie in elkaar? Aflopend en onder welke voorwaarden? Dit zegt me vooralsnog niets en op de website is ook niets te vinden.

Een goed merk, geen idee, zoek eens wat reviews of lees http://www.evga.de/community/

[ Voor 22% gewijzigd door Guardian Angel op 18-06-2007 13:55 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Die had ik ook gezien ;). Het is wel zo dat Hauppauge zoveel verschillende versies verkoopt van de Win TV PVR-150 dat ik niet zeker weet of alle versies wel onder Windows Vista werken. Maar hier heeft een iemand deze kaart werkend onder Vista Home Premium. Lijkt me prima in orde dus (?!).

Heb wel goede verhalen gelezen over EVGA. Op de site van EVGA lees dikwijls de term "lifetime warranty", waarschijnlijk vinden zij 10 jaar lifetime. 10 jaar is lang zat, maar 3 jaar is toch wat kort. Ik neig daarom steeds meer naar de EVGA.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net antwoord gekregen van Hauppauge. De Win TV PVR-150 MCE kit werkt, zoals verwacht, onder Windows Vista. Echter kan ik met de AB de computer niet aan en uit zetten, dat is jammer.

Eigenlijk zijn al mijn vragen nu beantwoord. Alleen twijfel ik nog een beetje over de videokaart: de EVGA of de ASUS.

Tenslotte vraag ik mij af of alle componenten met elkaar gaan werken (naar verwachting) en dat er geen (chipset) incompatabilities zijn (o.i.d)?

Bedankt voor jullie reacties iig!

Topicstart is aangepast

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2007 17:32 ]

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:24

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik weet niet of jij een wireless desktop aan je pc hebt hangen... Maar ik meen dat je tegenwoordig toch met de spatiebalk of de muis je pc aan kan zetten? Mijn huidige pc en de vorige hebben die feature ook. En anders, wat maakt het uit? Even opstaan om je pc aan of uit te zetten, niet echt iets om je druk over te maken imho :P

Mijn muziekcollectie op Discogs

Verwijderd

Topicstarter
Nyarlathotep schreef op maandag 18 juni 2007 @ 17:59:
Even opstaan om je pc aan of uit te zetten, niet echt iets om je druk over te maken imho :P
Precies. Maar als het kon was het wel leuk/handig.

Verwijderd

Topicstarter
Alle m'n vragen zijn beantwoorden en de bestelling is geplaatst. Bedankt voor jullie reacties!
Dit topic mag op slot.
Pagina: 1