Controleren netwerkservices

Pagina: 1
Acties:
  • 368 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bibawa
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2008
Morgen moet ik een examen afleggene op mijn laptop..

Omdat ze het natuurllijk weer willen verpesten moeten we een examen daemon tool draaien om onze netwerktoegang te controleren...

Nu moeten we alle typische netwerk toepassingen sluiten, ook ervoor zorgen dat er geen programma's gaan automatisch updaten etc etc...

bestaan er tools om te controleren welke programmas ingesteld staan voor automatische updates en die aangeven wat netwerkservices zijn?

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
met tcpview kan je iig zien welke lijnen er op dit moment open staan. en om te controleren of er programmas gaan update dien je gewoon alle niet nodige applicaties te sluiten op het moment dat je dit gaat doen. met bijv procesexplorer.

Maar ik snap je verhaal van deamon tools niet, kan je dat eens uitleggen??

• bibawa
examen daemon is een prog dat geschreven is om ons toe te laten examens af te leggen op ons laptopie.

het zou - dat zeggen ze allessinds - alles loggen wat we doen, een soort keylogger dus.
Eigenllijk gewoon om ervoor te zorgen dat examen geen groot feest worden :)

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:38

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

@andre: http://en.wikipedia.org/wiki/Daemon_%28computer_software%29

@bibawa: just like andre says, gewoon alles wat je niet nodig hebt sluiten op dat moment is toch genoeg?

Rail Away!

• bibawa
als je per toeval spyware hebt draaien - ook al heb je gescand - en die gaat op het internet dan ben je gezien ....

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Laat lekker alles aanstaan van updates. Het is toch hun probleem dat het dan wordt gelogd. ;)

Ik zou gewoon de standaard dingen die je weet uitzetten (geen downloadprogs, virusupdate uit, windows update tijdelijk uit, programmas die staan in de taskbar uit) en verder alles laten hoe het is.

[ Voor 7% gewijzigd door Kixtart op 07-06-2007 15:48 ]

☻/
/▌
/ \

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
Mad Marty schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 15:34:
@andre: http://en.wikipedia.org/wiki/Daemon_%28computer_software%29

@bibawa: just like andre says, gewoon alles wat je niet nodig hebt sluiten op dat moment is toch genoeg?
Ik las het meer als deamon tools:http://www.daemon-tools.cc/dtcc/announcements.php

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

bibawa, je zou onderhand toch wel moeten weten waar een goede topicstart in Windows Clients aan moet voldoen.

Zo geef je niet aan wat het OS in kwestie is, en het staat ook niet in de topictitel.
Daarnaast kan je prima zelf achterhalen wat je aan services aanbiedt, en hoe je daarachter komt zou je onderhand ook wel moeten kunnen vinden met wat creatieve zoekopdrachten..

je bent er inmiddels al genoeg voor op aangesproken, graag de benodigde info alsnog melden.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1