[ervaringen] Belkin N1 of Linksys wrt300n?

Pagina: 1
Acties:
  • 192 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Topicstarter
Beste Tweakers,

Op het moment vertoef ik in een studentenhuis waar wij zijn aangesloten op @home icm een Netgear-wirelessrouter. Doordat vrijwel constant 5 man draadloos gegevens door de lucht aan het versturen zijn, vliegt deze router er om de 10 min. wel een keer uit, en ik ben dan ook van plan een 'fatsoenlijke' draadloze router aan te schaffen om dit probleem te verhelpen.

Nu is het zo dat mijn zoekresultaten hebben geleid tot twee mogelijke opties, misschien dat iemand hier ervaring heeft met de (beide) apparaten zodat mijn keuze wat vergemakkelijkt wordt.

Ik heb gevonden;
de Belkin N1 (beter bereik dan G MIMO?)
de Linksys wrt300n.

De Linksys gebruik ik reeds bij m'n ouders en bevalt goed, maar Belkin beweert beter bereik te hebben dan een MIMO-router. Het gaat dus vooral om het bereik hiero wat mij betreft, want we zijn niet van plan van G-kaarten aan te gaan schaffen, dus in principe zou 54g ook voldoende zijn. Ik ben op zoek naar een 'degelijke' router, liefst dus met een zo groot mogelijk bereik.

Misschien iemand die me wijze raad kan verschaffen?
Alvast bedankt!

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-02 23:58
Met een Linksys WRT54GL (57 euro) + Linksys HGA7T setje antenne voor extra signaal (36 euro) + Custom firmware voor signaal boost (0 euro) kom je veel goedkoper uit dan een N-router.

Bereik is goed en draait stabiel.

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Topicstarter
Die 54gl samen met die extra antenne is ongeveer even duur als de 300n als ik het zo bekijk, alle twee rond de 100 eu.
Geeft die 54gl met die extra antenne een beter resultaat dan de 300n denk je/denken jullie?

En ik neem aan meneer Conman, dat je de 54gl aanraadt omdat deze draait op Linux?
Heb je weinig ervaringen met uitval?
Heb je missch. ook de link met de customized -goed werkende- firmware?
Wordt hier het bereik ook beter van?

Alvast bedankt!

• The Conman
Of het beter bereik geeft weet ik niet.

Ik heb een WRT54GS en een WRT54GL, waarvan de GS met sterkere antennes.
Heb een verbinding tussen 2 appartementen, met een straatje ertussen. Afstand is tussen de 2 routers is ongeveer 30 meter met 3 muren ertussen en een plafond en nog wat objecten zoals een lamp, kast, etc. Signal is nog strong en haal zo'n 1.2-1.5MB/s (Mega Bytes) mee.

Inderdaad raad ik de GL aan omdat deze Linux draait. Van die 300N weet ik niet wat die draait, maar de hele N-protocol staat nog in kinderschoentjes, dus eigenlijk al niet aan te raden. Er zijn aardig wat mensen die er last van hebben met wegvallende verbindingen met de 300N.

Bij mij draait die nu al zeker 3 a 4 maanden stabiel zonder reboot. Beide routers.
Ik heb HyperWRT+Thibor15c erop staan als firmware en signal op 84mW (100% via de webinterface).

Aan de GS hangt een Gigabit switch met daaraan 4 PC's (2 daarvan veel getorrent). Aan de GL hangt een NAS en een PC waar ook redelijk wordt getorrent).

• Hardcore-Maniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-11-2017
hey, de netgear die je standaard bij @ home krijgt vliegt er bij ons ook om de 10 minuten uit, dat komt niet door het aantal computers maar de routers zijn gewoon bagger, ik zou eens met netgear bellen die kunnen je wel helpen.... heb zelf de tijd er nog niet voor gehad.

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Topicstarter
Heb al met @Home gebeld en een nieuwe router gehad en blijf steeds hetzelfde probleem houden, en aangezien ik het echt fokking beu ben en het ook ontzettend druk heb komt er gewoon een nieuwe router.

@Conman: Dat je router zo lang niet gereboot heeft hoeven worden klinkt wel positief. Rest mij de vraag hoe het werkt met die aangepaste firmwares erin flashen, ik heb hier geen ervaring mee.

Cheers!

• The Conman
McLatey schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 12:42:
Heb al met @Home gebeld en een nieuwe router gehad en blijf steeds hetzelfde probleem houden, en aangezien ik het echt fokking beu ben en het ook ontzettend druk heb komt er gewoon een nieuwe router.

@Conman: Dat je router zo lang niet gereboot heeft hoeven worden klinkt wel positief. Rest mij de vraag hoe het werkt met die aangepaste firmwares erin flashen, ik heb hier geen ervaring mee.

Cheers!
Firmware downloaden. Naar de webinterface van je router gaan. Kies optie update firmware. Browse naar de gedownloadde firmware en klik OK. :)
Is heel gemakkelijk
Pagina: 1