Toon posts:

E-Portfolio vanuit mappenstructuur aan laten maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik ben opzoek naar een programma wat vanuit een mappenstructuur een grafische webpage maakt waar ik dan doorheen kan navigeren.(E-portfolio)

Wat ik bedoel is dus het volgende:

Ik heb een mapstructuur:

School>Project>Bestand.Doc

Daar wil ik dat dus snel en gemakkelijk verwerkt hebben in een website zodat ik dus online door mijn projecten kan navigeren en de bestanden kan bekijken. Wijzigen van bestanden is niet nodig.
Hosting enz. is ook allemaal al geregeld, zoek alleen een programma die bovenstaande kan bewerkstellen..

Bij voorbaat dank

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-11 14:33

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Je standaard web file manager die bij je hosting account zit?
En als je met je browser naar je FTP account surft maakt die ook al een mooie mappenstructuur aan.

Indien het een Apache webserver is kun je zelfs gewoon indexing aan zetten, dan doet Apache het al voor je... (voorbeeldje)

Legio mogelijkheden iig... :)

[ Voor 43% gewijzigd door Rowdy.nl op 07-06-2007 14:46 ]

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je snelle reactie,

Ik maak gebruik van Hosting2Go met Plesk, nou ben ik hier niet zo heel erg in thuis. Ik heb mijn mappen al via FTP online gegooid maar als ik nu naar de map surf krijg ik een Forbidden.

Ik wil hem dus gewoon via HTTP kunnen benaderen omdat mijn leraar mijn portfolio ook zonder al te veel problemen moet kunnen bekijken.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2007 14:48 ]

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-11 14:33

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Maak in je hoofdmap een bestandje aan met de naam .htaccess (let op de punt!) en de volgende inhoud;
code:
1
Options    Indexes

Diot zou Apache moeten zeggen dat ie je een mooie directory listing geeft.

Indien dit niet werkt moet je eens zeggen wat je voor scripting je hosting ondersteund? (IIS/Apache, PHP, ASP?) Dan zul je moeten zoeken op Google op "php direcory listing" of "asp direcory listing"...

[ Voor 12% gewijzigd door Rowdy.nl op 07-06-2007 14:51 ]

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Verwijderd

Topicstarter
Rowdy.nl schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 14:49:
Maak in je hoofdmap een bestandje aan met de naam .htaccess (let op de punt!) en de volgende inhoud;
code:
1
Options    Indexes

Diot zou Apache moeten zeggen dat ie je een mooie directory listing geeft.

Indien dit niet werkt moet je eens zeggen wat je voor scripting je hosting ondersteund? (IIS/Apache, PHP, ASP?) Dan zul je moeten zoeken op Google op "php direcory listing" of "asp direcory listing"...
Dat gaf inderdaad de gewenste oplossing!

Bedankt voor de hulp.

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
op http://www.webcodr.com/ staat ook nog een mooie uitleg over hoe je die Directory index van Apache kan 'pimpen'... voorbeeldje: http://www.webcodr.com/apache-demo/ werkt overigens het beste met apache 2.x, maar ook met eerdere versie...

Verwijderd

www.ecosmear.com/relay/

Dit is ook een erg mooie oplossing. Zeer fijne filemanager!

Verwijderd

Als je net iets meer wil kan je eens kijken naar www.surfgroepen.nl. Gratis voor studenten, en je kan er ook bestanden mee bewerken (als je dat nodig vind).
Pagina: 1