Toon posts:

Tv voldoet aan de specs (schiet mij maar lek dan)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte heren dames van tweakers forum.
Na mijn tv terug te hebben gekregen van een erkend philips reparatie bedrijf.
Kwam ik erachter dat bij het film kijken savonds een grote zichtbare streep 30 cm te zien was aan de rechterzijde van het scherm.

Ik heb hier melding van gemaakt bij het reparatie bedrijf en mijn tv is opgehaald en nagekeken.
Nu word er doodleuk verteld dat er sprake is van een light-lek, maar dat deze lek binnen de normen bleef. Deze lek zou eigen zijn aan een lcd scherm.

Is er een expert op het forum die mij kan vertellen waar je als consument die norm kan vinden op internet.
En of je hier inderdaad genoegen mee moet nemen.
Het gaat om een philips 42 pf 9830

Ik kan je wel vertellen dat film kijken geen pretje is savonds als ik een film aan het kijken ben met een zwarte achtergrond dan is de rechterkant gelig van kleur en de linkerkant is wel oke.

Zie foto.

Afbeeldingslocatie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=dlattach;topic=60551.0;attach=43722;image

• pinodambini
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-02 13:02

pinodambini

Dr. Z. Vago

Geen genoegen mee nemen. Kan je niet direct naar Sony in Hoofddorp toe met je televisie?
Als je televisie jonger dan een jaar is zou ik bij de winkel een vervangend exemplaar eisen. Een beetje winkel gaat hier mee akkoord.

Een paar jaar geleden heb ik ook een probleem met een plasma tv gehad (logo + ondertitels ingebrand), de tv was zelfs iets ouder dan een jaar, en wordt zonder moeite omgeruild voor een nieuwer model plasma van een ander merk (pioneer).

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
pinodambini schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 18:16:
Geen genoegen mee nemen. Kan je niet direct naar Sony in Hoofddorp toe met je televisie?
Als je televisie jonger dan een jaar is zou ik bij de winkel een vervangend exemplaar eisen. Een beetje winkel gaat hier mee akkoord.

Een paar jaar geleden heb ik ook een probleem met een plasma tv gehad (logo + ondertitels ingebrand), de tv was zelfs iets ouder dan een jaar, en wordt zonder moeite omgeruild voor een nieuwer model plasma van een ander merk (pioneer).
Wat moet sony doen met een philips-scherm?

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-02 20:14

weebl

YARR!

pinodambini schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 18:16:

Tis een Philips TV ;)

En inderdaad: absoluut geen genoegen mee nemen. Het ziet er naar uit dat die winkel te lui is om moeite voor je te doen... Bel Philips zelfs anders eens :) Het zit bij hun zelfs zo goed in elkaar dat als je ook maar één dode pixel hebt, je al een nieuw toestel krijgt. Dit is sowieso erger dan een dode pixel :)

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-02 10:46
Philips zelf bellen is niet nodig. Je hebt een deal met de winkel, niet met de fabrikant. Gewoon zeggen dat je er niet accoord mee gaat en dat je weet dat dit buiten de normen valt. (Wel ff hiero idlen tot die normen voorbij komen waaien :+)

There is no replacement for displacement!

Verwijderd

Niet accepteren, dit ziet er natuurlijk niet uit.

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Officieel hoort de winkel je natuurlijk gewoon gelijk te geven maar als de service van de winkel te wensen over laat dan is het vaak gewoon eenvoudiger om bij de fabrikant aan te kloppen.

Bel ze eens zou ik zo zeggen...

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:35
Philips normen zijn jouw probleem niet. Als jij naar de winkel stapt om een tv te kopen mag je een goed product verwachten. Dit valt duidelijk buiten alle redelijke verwachtingen.

Je zult dus naar de winkel moeten stappen en daar eisen dat het defect gerepareerd wordt of het toestel vervangen wordt. Doen ze moeilijk, dan kan je altijd nog even op zaterdagmiddag met een redelijk luide stem langs gaan. (En natuurlijk schriftelijk melden dat je verwacht dat het gebrek binnen een x aantal weken opgelost is omdat je anders de koopovereenkomst ontbonden acht).

Philips heb je in weze geen contract mee. Toch blijkt vaak dat je ook gewoon naar Philips zelf kunt stappen. Echter, dit kan je rechtspositie verzwakken.

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Een streep van 30cm binnen de ''normen'' :? :?
Dat is ongeveer van hier:

|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
tot hier 8)7

Welk bedrijf is dat als ik vragen mag?

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
al zouden ze dat bij mijn philips flikken zou ik geen beeld meer overhouden :P aangezien ik een 15 inch tv heb.. slaat dus helemaal nergens op :P
Pagina: 1