[XP] host file op een andere plek instellen?

Pagina: 1
Acties:

• tim86
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-02 05:30

tim86

Windows user detected

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik ben op school bezig met het blokkeren van websites, wij doen dit op het moment door het aanpassen van de host-file (c:\windows\system32\drivers\etc). Alleen nu wil ik dit bestand op een andere plek hebben centraal op het netwerk zodat we niet bij 190 computers langs moeten gaan om dit bestandje te plaatsen. Weet iemand of dit überhaupt kan, en zo ja hoe?

Ik ben al aan het google'n geweest maar hier heb ik niks kunnen vinden. Ook een paar search door GoT heen heeft mij niks opgelevert.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

You can't trust freedom when it's not in your hands.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Upgraden naar een techniek die speciaal hiervoor uitgevonden is in de vroege jaren 80 omdat een hosts-file niet te beheren is, DNS :)

• straider
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-07-2025
Een firewall tussen de internetverbinding en het schoolnetwerk plaatsen?

• tim86

tim86

Windows user detected

Topicstarter
Het punt is eren firewall en proxy is er allemaal wel en wij zien het ook graag om websites te blokkeren via de proxy (soms hou ik wel een beetje van Novell). Maar ons hoofdkantoor wil niet dat wij dit via de proxy doen. (don't ask me why)

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 22:48
tim86 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 13:49:
Het punt is eren firewall en proxy is er allemaal wel en wij zien het ook graag om websites te blokkeren via de proxy (soms hou ik wel een beetje van Novell). Maar ons hoofdkantoor wil niet dat wij dit via de proxy doen. (don't ask me why)
Moet je misschien maar eens uitleggen waarom het wel moet via de proxy (daar dienen die dingen nu eenmaal voor).

En de hosts files gebruiken op de pc ... die is in 1 min terug aangepast.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:26

DarkSide

theres no place like ::1

Toch ask ik WHY :? . Proxy is uitermate geschikt hiervoor. Het werken met Host files is gewoon niet te doen.
Als je dit toch zou willen doen, zou je kunnen denken om een host file centraal op een share te plaatsen. En deze d.m.v een opstart script naar de lokale computer te kopieën.
De host file moet (zover ik weet) wel op die plaatst staan. Anders kijkt windows er ook niet naar.
Dan moet je er ook voor zorgen dat de gebruiker deze niet aan kan passen. Er hoeft er maar 1 tussen te zitten die weet hoe een host file werkt.

[ Voor 12% gewijzigd door DarkSide op 07-06-2007 13:54 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• tim86

tim86

Windows user detected

Topicstarter
Tja, ik weet ook niet wat ons hoofdkantoor wil, maar alles wordt vanuit daar aangestuurd, eerder hebben we wel bordermanager gebruikt maar dit zou "te ingewikkeld" zijn.

Ik heb op dit moment helaas alleen nog maar deze manier kunnen vinden als een geschikte manier, er zijn wel meerdere programma's en truukjes die ik heb gevonden alleen deze leverden allemaal weer problemen met andere software en sites.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:44

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

DaRKie schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 13:52:
[...]
En de hosts files gebruiken op de pc ... die is in 1 min terug aangepast.
Niet als je de rechten eraf haalt voor de gebruikers :P

Maar goed, dan nog helpt het je niets want dan typen de gebruikers wel ip-adressen in de adresbalk. Blokkeren van websites hoor je uit te voeren via je perimeter netwerk (firewall, proxy, etc).

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dit moet je zo niet willen doen, al was het maar om de reden die je zelf al aangeeft...

Over welke Osjes aan de client kant hebben we het eigenlijk?
Is wel zo handig om dat even te melden.

Maar het verbaast me des te meer dat je dit niet eens met een login script hebt geprobeerd, want dat zou toch wel het eenvoudigste te implementeren zijn (dan nog wil je geen hosts file gebruiken liefst).

[ Voor 14% gewijzigd door alt-92 op 07-06-2007 14:02 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• tim86

tim86

Windows user detected

Topicstarter
WinXP Pro.
(SP1&SP2)

Tja, ik wil het liever ook niet zo, maar wanneer we het via het hoofdkantoor spelen, is het over 3 jaar nog niet gebeurd

Pagina: 1