Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Een ECHTE plug & play Bluetooth stick gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Een tijdje geleden had ik een Jabra usb bluetooth stickje gekocht, maar hierbij moest ik allerlei overbodige software installeren, Windows XP herkende de stick niet zonder deze berg aan software.

Afgelopen week heb ik bij de Media Markt een andere bluetoothstick gekocht, met de hoopvolle vermelding op de verpakking: "Bluetooth Dongle is a quick, easy and cheap solution for customers who wants to have a Bluetooth plug-on module to their PC, giving it the ability to communicate with any perpipherel Bluetooth deviecs freely and effortlessly by simply plugging the dongle to the USB port.

De verpakking was ook te klein om een cdrom in te stoppen, dus ik dacht een fijne plug&play stickje te hebben gekocht.

Niets was minder waar, ik knip de verpakking open, rolt er een mini cdrom uit, ik plug het stickje in zonder de software te installeren: Windows XP herkend de nieuwe hardware niet.

Software geinstalleerd: weer een berg overbodige meuk, tig virtuele compoorten, virtuele LAN device, virtuele geluidskaart, alles niet ondertekend, bluetooth controle paneel midden in het scherm na opstarten Windows, etc. :r

Dit stickje is zelfs zo enorm bagger, dat de computer nieteens opstart wanneer het is ingeplugd.

Windows XP heeft zelf goede bluetooth ondersteuning. Ik hoef alleen maar wat foto's, plaatjes en ringtones naar mijn telefoon te kopieren en af en toe een backup van mijn telefoonboek te maken.

Ik ben dus opzoek naar een echte plug & play bluetooth stickje, wie o wie weet er een?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

alles niet ondertekend
Dat is een beetje moeiljijk aangezien voor Windows XP geen systeem bestaat voor het signen van USB drivers. :)

Maar kan je niet, gelijk ik deed bij mijn quickcam van Logitech, alleen de essentiele drivers eruit slopen via de cab's uit te pakken enzo? :) Dan communiceer je met je stickje via Windows XP bluetooth -> drivers -> stickje, ipv dat ambetant controle paneel -> drivers -> stickje.

Succes :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• freggell
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08-2024
euh, je drrait gewoon winxp sp2.

Dan is er gewoon bt ondersteuning. Stikje dat in mijn comp hangt hoeft geen driver install

is een EPoX bt stick

• F4T4L_3RR0R
Ja is een legale versie (dus met alle updates) van Win XP SP2.

Drivers uit de .cab slopen ook geprobeerd, werkt niet.

Lijkt wel of alles tegenwoordig met die Bluesoleil meuk werkt.

Verwijderd

Ja, Bluesoleil.....
lekker die gasten.....
Heb ik bij mijn BT USB stick een mini-cd-rom gekregen, blijkt de software niet MS gecertificeerd te zijn..... (ook gekocht bij Media markt overigens)

Downloaden van Bluesoleil kan alleen als je betaalt na trail periode.... :(

Iemand een hint?

(BT stick is voor mijn GSM, maar die hele BT werkt dus niet (Nokia 6300))

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2007 13:42 ]

• F4T4L_3RR0R
Ik heb er een gevonden! Een Sweex BT200.

Inpluggen en gaan, niks geen drivertjes van cdrom of internet.

*O*

• BellySM
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-11 17:10
F4T4L_3RR0R schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 21:35:
Ik heb er een gevonden! Een Sweex BT200.

Inpluggen en gaan, niks geen drivertjes van cdrom of internet.

*O*
weet je zeker dat deze niet de installaties van je vorige pookjes pakt? Ik gebruik nb een van Microsoft zelf die bij deze muis zit en ook hier moet ik zowel in XP als in Vista drivers installeren |:(

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:05
Ik heb een Creative stick. Werkt gewoon met de standaard Windows drivers.

Wat je kunt proberen:

Via apparaatbeheer kijken wat het hardware ID is. Meestal iets inde vorm van:
USB\Vid_03f0&Pid_171d

Je kunt dit vinden via apparaatbeheer.

Als je dat hebt gedaan open je in de windows\inf map het bestand bth.inf en voeg je zelf een regel toe met jouw sticknaampje en hardware ID. Misschien dat windows hem dan herkend. Het werkt in iedergeval goed met mijn HP laptopje :)

Maar let op! De standaard Bluetooth stack van Microsoft ondersetunt bijna niks. Bestanden uitwisselen enzo gaat nog wel. Je kunt beter een stickje zoeken met WIDCOMM software. Die ondersetunt veel meer en werkt veel makkelijker.

[ Voor 19% gewijzigd door Flappie op 15-06-2007 18:53 ]

Pagina: 1