Toon posts:

Videokaart stuk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Ik heb onlangs 2 reepjes geheugen van 1 gigabyte gekocht. Toen ik deze erin wilde zetten stuitte ik op het volgende probleem; Mijn videokaart zit erg dicht op het klikkertje die het geheugen klempt en op zn plek houdt. Ik heb geprobeert mijn videokaart eruit te halen maar deze zat erg vast dus heb ik hem maar laten zitten omdat ik bang was dat iets zou afbreken.

Ik heb toen mijn geheugen erin geklikt en het klikkertje bij mijn videokaart heb ik met een schroevendraaier dicht-geklikt, maar de schroevendraaier heeft ook de achterkant van mijn videokaart een paar keer geraakt.

Toen ik mijn pc aanzette had ik geen beeld meer en stond er een foutmelding met: check videocables

Mijn vraag is, kan door die tikjes mijn videokaart het begeven zijn? of is er iets anders aan de hand?
Ik heb mijn videokabel al nagekeken en die zit er volgens mij gewoon goed in :/

Verwijderd

Mijn vraag is, kan door die tikjes mijn videokaart het begeven zijn? of is er iets anders aan de hand?
Ik heb mijn videokabel al nagekeken en die zit er volgens mij gewoon goed in :/
Om dat te controleren zul je toch echt even de videokaart eruit moeten halen en bekijken of deze niet beschadigd is.

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

In ander systeem proberen misschien?

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:58

Lordy79

Fundamentalist

het ziet er niet goed uit maar de beste manier is om een andere videokaart in je systeempje te zetten om te kijken of het dan wél werkt c.q. je videokaart in een ander systeempje te doen en te kijken of die daar óók niet werkt.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Verwijderd

Topicstarter
oke, ik test hem vanavond even bij een vriend van me. En hij heeft op het eerste oog geen beschadiging ofzo

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:14
Misschien is de kaart wat uit zijn socket geraakt toen je hem er probeerde uit te halen? Dus druk hem er even goed in. Het liefste even helemaal eruit halen en dan goed er opnieuw in stoppen.

Verwijderd

Topicstarter
Zal ik ook even doen, hopen dat ie dan wel werkt :)

• Supremes
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-07 16:55
En natuurlijk ook even kijken of je de kabels goed hebt aangesloten :z

Edit: Oeps, beter lezen, dat had je al gedaan :) Had je de stroom van de voeding afgehaald toen je met je geheugen ging prutsen; je hebt geen kortsluiting veroorzaakt toen je met je (ijzeren) schroevendraaier op je videokaart drukte?

[ Voor 62% gewijzigd door Supremes op 07-06-2007 21:20 ]

Verwijderd

De videokaart eruit halen paar minuten wachten en weer in dezelfde pc zetten (werkte bij mij een keer) :)

Verwijderd

Topicstarter
Alles geprobeerd, niks werkt :(
Ik denk dat ik dan maar een nieuwe videokaart ga kopen :/

8800 GT/S :D

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05-2025
offtopic:
Wat voor graka zit er nu in?

Verwijderd

Topicstarter
offtopic:
7900 GT

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2007 10:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem al gevonden en opgelost :D

Ik heb 2 nieuwe geheugenmodules gekocht waarvan er 1 niet werkt, als ik deze aansluit doet mn beeld het niet. Als ik hem eruit haal doet mijn beeld het wel, dus ik heb hem maar teruggestuurd naar de winkel en wacht ik op een nieuw setje
Pagina: 1