Everest laat PC vastlopen

Pagina: 1
Acties:

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:54
Hallo mensen,

Sinds inbouwen van waterkoeling zit ik met een vreemd probleem: Everest laat mijn PC helemaal vastlopen als ik het opstart.

Ik heb Everest Ultimate 2006. Tevens ook de gratis versie Everest Home 2.20 geprobeerd, maar die doet precies hetzelfde. Beide al verschillende keren gedeïnstalleerd en geïnstalleerd, maar na opstarten kan ik alleen nog maar de reset of powerknop indrukken. Zelfs Ctrl+Alt+Del reageerd ie niet op. Als er muziek aan staat blijft deze ook hangen. Kortom: totall freeze.... :?

Het maffe is dat de voorloper, AIDA32, wel werkt. Dit progje is redelijk hetzelfde, maar toch wil ik het liefst terug naar Everest. Voor het installeren van de waterkoeling was het geen enkel probleem.
Alles is wel uit de kast geweest en dus opnieuw aangesloten. Vista is echter niet opnieuwe geïnstalleerd, de schijf werd meteen herkend en opstarten was geen probleem. Wel zijn er 2 IDE-schijven via een drivebay met USB2.0 naar buiten verhuisd. Kan dat een oorzaak zijn?

Ik hoop dat er iemand een antwoord weet.

Met vriendelijke groeten,

Paul

Belangrijkste specs:
Pentium D930 3,0 @ 3,45GHz
Gigabyte GA-8I945P-G-RH
4x 512MB DDR2 Kingston HyperX 533MHz
Club3D Ati Radeon X1950Pro 512MB GDDR3
1x80GB WD IDE, intern
1x320GB WD IDE, extern via USB2.0
1x120GB SGT IDE, extern via USB 2.0
1x250GB LaCia externe HDD

Enphase topicJeroen.nlPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Enyaq iV60 Sportline