Beste,
Ik was begonnen om een programma te schrijven in glade(2).
Alle event handlers werden mooi in callbacks.c /h gegenereerd.
Het programma is echter nu te groot aan het worden en het is onhoudbaar om alle functies
in 1 file te schrijven.
Ik vroeg me af of het mogelijk is om de callbacks.c /h file te splitsen.
Dit lukt wel, echter, wanneer ik een aanpassing in de UI maak, en ./autogen.sh doet,
wordt alles terug gezet alsof het allemaal in de callbacks.c file staat.
Ik heb gehoord dat glade3 in samenwerking met libglade deze problemen niet meer heeft,
dus heb ik naar wat meer info gezocht.
Ik kom wel op tutorials uit, het probleem is echter dat daar telkens de callbacks 'gewoon' bovenaan de main staan, en ik dus geen idee heb hoe het met aparte callbacks file werkt.
Bovendien werd in glade2 in interface.c de signal connect functies automatisch aangemaakt.
Nu, samengevat:
situatieschets:
Ik heb een glade2 programma, met (te) veel callbacks.
doel:
het programma moduleren, zodat ik aanpassingen aan UI kan doen, zonder c code te hercompileren. + Automatisch genereren van signal_connects, zodat ik niet voor elke knop signal connect functies moet typen + de prototypes etc...
Alvast bedankt!
Ik was begonnen om een programma te schrijven in glade(2).
Alle event handlers werden mooi in callbacks.c /h gegenereerd.
Het programma is echter nu te groot aan het worden en het is onhoudbaar om alle functies
in 1 file te schrijven.
Ik vroeg me af of het mogelijk is om de callbacks.c /h file te splitsen.
Dit lukt wel, echter, wanneer ik een aanpassing in de UI maak, en ./autogen.sh doet,
wordt alles terug gezet alsof het allemaal in de callbacks.c file staat.
Ik heb gehoord dat glade3 in samenwerking met libglade deze problemen niet meer heeft,
dus heb ik naar wat meer info gezocht.
Ik kom wel op tutorials uit, het probleem is echter dat daar telkens de callbacks 'gewoon' bovenaan de main staan, en ik dus geen idee heb hoe het met aparte callbacks file werkt.
Bovendien werd in glade2 in interface.c de signal connect functies automatisch aangemaakt.
Nu, samengevat:
situatieschets:
Ik heb een glade2 programma, met (te) veel callbacks.
doel:
het programma moduleren, zodat ik aanpassingen aan UI kan doen, zonder c code te hercompileren. + Automatisch genereren van signal_connects, zodat ik niet voor elke knop signal connect functies moet typen + de prototypes etc...
Alvast bedankt!
×××