Philips plasma 42PFP5332

Pagina: 1
Acties:
  • 2.836 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Topicstarter
Ik hoorde goede verhalen over deze plasma: Philips plasma 42PFP5332/10
Design is top en heeft een 1366 x 768p. resolutie
Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/catalog/42/42PFP5332_10_webImage370.jpg
http://www.consumer.phili...KAM0DHJ0RMRESHQFHKFSEKI5P
Iemand hem al gezien in het echt?

Gek hij komt nog niet voor op kieskeurig.nl volgens mij.
In duitsland is de laagste prijs 1192.00 €

Edit: Bij de specificatie pagina staat echter weer 1024*768 resolutie. Lijkt me waarschijnlijker.
http://www.consumer.phili...WJZ0W1J0RMRESHQFHKFSEKI5P

[ Voor 35% gewijzigd door Philflow op 07-06-2007 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06 22:04

b0p

Is er inmiddels iemand die ervaring heeft met dit scherm?
Ik heb het toestel in de aanbieding gezien voor 869 euro. Dit leek mij geen verkeerde prijs.
Op kieskeurig.nl is niet heel veel informatie te vinden over dit type. Ik heb nog even snel op Google gezocht maar ook hier vind ik weinig. Is dit scherm de moeite waard om in het echt te gaan bekijken voor die prijs?

Meer informatie: http://www.p4c.philips.co.../42pfp5332_10_pss_nld.pdf

Specs: 1,98 m | 83 kg | mt 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Topicstarter
b0p schreef op maandag 16 juli 2007 @ 20:41:
Is dit scherm de moeite waard om in het echt te gaan bekijken voor die prijs?
Ga allicht even zelf kijken maar ik denk dat je beter gaat voor een Panasonic 42PV7 voor €989

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ben me ook een beetje aan het orienteren en qua ontwerp vind ik hem zeker mooi en ik wil wel eens verder kijken dan alleen naar panasonic. Iemand inmiddels al reviews kunnen vinden?

[ Voor 21% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 08-09-2007 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223360

Heb deze plasma gisteren zien draaien en hij ziet er erg goed uit. Design is top (geen pianolak rand!) en het beeld ziet er erg strak uit. Wellicht dat zijn duurdere broertje (42PFP5532) met een resolutie van 1280x768 een nog wat beter beeld geeft. Enige vraag die ik heb is hoe het zit met de blacklevels van deze plasma. Is dit vergelijkbaar met een panasonicpv70? Iemand enig idee of ervaringen met deze plasma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Philflow, waarom toch beter de panasonic 42PV7?

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:45
Best interesant als goede tv is, maar is dat wel vergelijkbaar met PV70 modelen?
Hij is op kieskeurig wel al te vinden voor 850 euro.
Resolutie is wel 1024*768.

Klik

Op het avforum vind je meer:

http://www.avforums.com/forums/showthread.php?p=5508460

Dit is trouwens wel de 5532

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 223360 op 20-09-2007 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keida
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:33

Keida

dr.

Klein kickje.

Zijn er nog andere mensen met ervaringen met de 5332 of de 5532 ?

Het is een redelijk grote plasma, voor weinig (809 bij Redcoon) geld. (de 5532 voor 859 meen ik)

En is dit nou het 'oude' model?

En verder, begrijp ik goed dat Philips Samsung panels gebruikt? Dus dan kun je net zo goed een 42" Samsung nemen? (muv het uiterlijk)?

IJsdikte op de Elfstedentocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-06 13:20
Ik ben inmiddels al een volle week trotse bezitter van dit scherm.
Voor 934,- inclusief 5 jaar garantie gekocht bij de Makro.

TV is aangesloten op mijn MCP9360i mediacenter via DVI/HDMI.
HD films zijn prachtig scherp. Terwijl mijn kijkafstand maar 2,7 meter is.

Ik heb hem 100 uur rustig behandeld ivm inbranden.
Uren kun je checken via AB: 062596 (i) (eerste 5 getallen is branduren)
Uit menu: 123654 (menu)

TV weergave van wat ouder materiaal komt er mooier uit door de vloeiende eigenschap van plasma.
Dus ook geen blokken bij slecht tv signaal.

Ik zocht ook een goede/goedkope tv, en deze is helemaal top.

In het kort de echte voordelen:
- snelheid 2 ms (geen motion smearing)
- zwart is ECHT zwart
- HD weergave (scherm herkend ook gewoon 1080p signaal)
- natuurlijke kleurweergave

Ook nog enkele nadelen:
- geluid is matig (laag klinkt te hol)
- voor pc desktop weergave geen 1:1 pixel mapping (ik kijk alleen video, dus geen problemen mee)
- lichte overscan bij 720p/1080i/1080p signaal (bij video weergave niet storend/merkbaar)

[ Voor 13% gewijzigd door Patten op 09-10-2007 16:58 ]

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169536

Deze tv is mij ook opgevallen vanwege z'n design en natuurlijk de scherpe prijs. Is dit model nu beduidend minder dan bijvoorbeeld de befaamde Panasonic PV70 lijn, die voor zo'n 150 euro meer te koop is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169536

*kick* Niemand die z'n ervaringen met deze tv wil delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dip
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-01-2023

dip

shut up ulé

ik heb deze tv inmiddels gisteren gekocht bij de Makro voor 808,=
gelijk 5jaar makro garant er bij gekocht.

Ik zit ook ongeveer 3 meter van mijn tv af, het is wel zeker wennen, een enorm beest is het.
Ik ben zeer tevreden over de beeldkwaliteit. Mijn digitale televisie van @home komt goed tot zijn recht.
Ik heb helaas nog geen HD signaal kunnen proberen, daar ga ik dit weekend mee aan de slag.

top! :D

It's scientifically known, that base improves the tase of cheezes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Grappig, ik moet ook een nieuwe TV hebben (oude Philips breedbeeld zo goed als overleden), en deze viel me ook meteen op in het krantje. Ik wilde minimaal weer 82cm beeld en dat zit bij deze wel snor dacht ik zo ;) Prijs valt me ook nog reuze mee, zeker met mijn personeelskorting van 10% er nog eens af.

Zeker een kandidaat voor mij. Ik zit alleen nog even te twijfelen of ik toch voor LCD moet gaan, maar da tkomt gewoon omdat mn TV pas sinds deze week kuren heeft en ik me de afgelopen jaren niet echt heb hoeven te verdiepen in alle verschillen van LCD vs Plasma. Maar ik ga hem morgen zeker even bekijken in de winkel zelf...

edit: alleen: hoe zit het dan met de branduren en het inbranden :?

[ Voor 5% gewijzigd door LuNaTiC op 12-12-2007 16:48 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastWallie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-11-2024
dip schreef op woensdag 12 december 2007 @ 16:16:
ik heb deze tv inmiddels gisteren gekocht bij de Makro voor 808,=
gelijk 5jaar makro garant er bij gekocht.

Ik zit ook ongeveer 3 meter van mijn tv af, het is wel zeker wennen, een enorm beest is het.
Ik ben zeer tevreden over de beeldkwaliteit. Mijn digitale televisie van @home komt goed tot zijn recht.
Ik heb helaas nog geen HD signaal kunnen proberen, daar ga ik dit weekend mee aan de slag.

top! :D
Was je me net voor zeker. Ik viste achter het net in de Gronineer Makro. Daar was alles uitverkocht

http://www.jawal.nl

• Keida

Keida

dr.

LuNaTiC schreef op woensdag 12 december 2007 @ 16:44:
Grappig, ik moet ook een nieuwe TV hebben (oude Philips breedbeeld zo goed als overleden), en deze viel me ook meteen op in het krantje. Ik wilde minimaal weer 82cm beeld en dat zit bij deze wel snor dacht ik zo ;) Prijs valt me ook nog reuze mee, zeker met mijn personeelskorting van 10% er nog eens af.

Zeker een kandidaat voor mij. Ik zit alleen nog even te twijfelen of ik toch voor LCD moet gaan, maar da tkomt gewoon omdat mn TV pas sinds deze week kuren heeft en ik me de afgelopen jaren niet echt heb hoeven te verdiepen in alle verschillen van LCD vs Plasma. Maar ik ga hem morgen zeker even bekijken in de winkel zelf...

edit: alleen: hoe zit het dan met de branduren en het inbranden :?
Geen last van.

Ik heb de eerste 100 uur wel rust aan gedaan, contrast op 50%, en dan geen probleem.

TVbeeld is redelijk met digitenne, je ziet wel degelijk onregelmatigheden, maar de TV is gewoon te groot voor supersscherp beeld (overigens wel veel beter dan analoog).

verder prima toestel. Wel even nieuwe ab kopen, want het inimini ding dat je van philips erbij krijgt is echt schandalig klein

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-06 15:14
Patten schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 10:35:
Ik heb hem 100 uur rustig behandeld ivm inbranden.
Uren kun je checken via AB: 062596 (i) (eerste 5 getallen is branduren)
Uit menu: 123654 (menu)
Hoe doe je dat juist? Krijg het maar niet voor elkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Heb hem toch ook maar gekocht, zoals gezegd was ie in de aanbieding bij de Makro, en kreeg boven mijn normale 10% personeelskorting nog eens extra 5% korting erbovenop vanwege de feestdagen!.

Al met al dan toch een leuk prijsje voor zo'n ding en het valt me allesbehalve tegen.

Ja, je ziet, zelfs met digitale TV wel wat onregelmatigheden, tis nu eenmaal dat we in Nederland wat achterlopen op dat gebied. Toch is het behoorlijk goed te doen en scherp genoeg van de goede afstand.

Via mijn GForce 8800GTS hangt ie nu ook dmv component aan mn PC, en hdtv is echt heel erg mooi. :9

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keida

Keida

dr.

DaRKie schreef op donderdag 20 december 2007 @ 22:12:
[...]

Hoe doe je dat juist? Krijg het maar niet voor elkaar :)
precies zoals hij het zegt, even vlak voor de TV Gaan staan, en SNEL achter elkaar die cijfers intoetsen, kom je in het install menu

[edit] wel die " i "erachter drukken heh, volgens mij i+

[ Voor 8% gewijzigd door Keida op 21-12-2007 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
mmm, heb ik al gedaan, maar hij verandert enkel van kanalen, zal het nog eens sneller proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dip
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-01-2023

dip

shut up ulé

DaRKie schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 10:01:
mmm, heb ik al gedaan, maar hij verandert enkel van kanalen, zal het nog eens sneller proberen :)
je moet eerst naar het menu gaan door op de "menu" knop te drukken.
vervolgens die toetsen achter elkaar indrukken, gevolgd door de i+

Vanavond heb ik als het goed is mijn kabels om mn pc ook op de tv aan te sluiten middels component.
Ik ben benieuwd, gelijk hd footage testen >:)

It's scientifically known, that base improves the tase of cheezes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108824

Iemand ervaringen met dit toestel i.c.m. een Xbox 360 (of eventueel een PS3 o.i.d.)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keida

Keida

dr.

Xbox360: uitstekend, 1080p ook fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252642

brand uren bij staat links boven 01440 betekend dit dat de tv niet nieuw is hij is een week oud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warfare
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-06 23:28
Ik zie op dit moment veel aanbiedingen voor deze philips. Ik heb echter nog niet kunnen vinden of men nu tevreden is of dit apparaat. De markt wordt op dit moment aardig gedomineerd door de panasonic's en de samsung.

Biedt deze net zoveel kwaliteit, scherpte en klasse?
Vergelijkingen in winkels gaan vaan mank door teveel doorgesplit kabelsignaal en ga eigenlijk meer uit van de gebruikerservaringen.

Mocht iemand meer weten, dan hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-06 13:44
Als je er niet veel over hoort, dan zal het waarschijnlijk een wat minder toestel zijn. Weet het zelf niet, maar Philips zn core business is lcd en niet plasma. Verder moet je deze plasma zien als een Samsung met Philips frontje, als ik het me goed herinner. Persoonlijk zou ik eerder 100 euro meer uitgeven aan een Panasonic en zeker weten dat je een goede tv koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
Ik ben zeer tevreden over dit toestel maar ik heb zelf nooit naar een Panasonic plasma gekeken dus of hij beter/slechter is kan ik ook niet zeggen. Toen ik mijn Philips kocht heb ik er wel eerst naar de Pana gezocht maar ik vond hem nergens (in Belgie). Dus zoals bramberk15 zegt, als je zelf niet kan vergelijken, best voor de Pana gaan.

Enige minpuntjes die ik heb:
- beeldprocessing werkt alleen als hij 720/1080 signaal ontvangt. Als ik bv mijn pc op 1280*768 zet, dan herkent hij dit niet als 720p maar als pc signaal en bijgevolg kan je de kleuren/scherpte van het beeld niet instellen. Persoonlijk vind ik dit jammer want de scherpte filter van de TV geeft toch een zekere meerwaarde aan het beeld (zonder vind ik het beeld net iets te soft).
- op 50hz is er lichte overscan welke ik via mijn ATI kaart kan corrigeren door een custom resolutie (mijn htpc draait op 1218x688 en het beeld past dan perfect)
- op 60hz is er underscan welke een ruimte laat langs elke kant van het beeld (+-2cm) welke ik niet via mijn ATI kaartje weggewerkt krijg(gedeeltelijk wel, maar niet volledig)
- de roodwaarde van het beeld is net iets té maar via het service menu (dat ik eindelijk toch gevonden heb:)) kan je de RGB values apart instellen.

Maar volgens mij hebben de meeste plasma hier wel probemen mee? Maar buiten deze minpuntjes ben ik zeer tevreden over dit toestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warfare
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-06 23:28
Aangezien ik gisteren deze tv bezorgd heb gekregen wil ik graag mijn ervaringen delen.

Deze 42" televisie zit aangesloten op het standaard Samsung Digitale Televisie kastje die 2 jaar geleden standaard in zo'n digitaal tv pakket zat.

De setup van deze televisie is doodeenvoudig. Voetje in elkaar zetten, TV erop schuiven, scarts erin, XBOX 360 eraan en draaien maar.

Het valt op dat standaard de contrastwaarden boven de 90 staan ingesteld. Dit is ZEER slecht voor een nieuwe plasma en dient gelijk te worden aangepast. Op www.avforums.com goede waardes gevonden en heb met een kleine aanpassing het volgende ingesteld

Brightness - 61
Colour - 45
Contrast - 60
Sharpness - 3
Colour Temp - Normal
Contrast+ - Off
NR - Off

Standaard stond de bas wat te vol uit, dus deze gereduceerd.
Zeker op SD geeft deze tv zijn klasse aan. Mede door de automatische aanpassing van het beeld naar volledig scherm, wordt elke pixel benut.

Absolute aanrader voor diegene die Panasonic's te duur vinden en kwaliteit verkiezen boven de populaire LCD schermen.
Pagina: 1