| Edit: Probleem is opgelost, nadat ik het wachtwoord had opgenomen in de .RDP file maakte hij op miraculeuze wijze wel verbinding. |
Ik draai thuis Windows XP Professional XP2, en wil hierna een Remote Desktop Connectie maken, via Extern Bureaublad. Het verbinden lukt, ik krijg keurig het login scherm van mijn computer (waarvan ik kan bevestigen dat het mijn loginscherm is, omdat ik het logo heb veranderd), echter kan ik (als ik op school zit) niet inloggen met mijn eigen account (Andries Louw), of het Administrator account. Het wachtwoord klopt, en als ik het lokaal probeer werkt het wel (via een andere computer in mijn thuis netwerk verbinden werkt dus prima, en daarbij kan ik ook inloggen). Ik heb ook getest of ik thuis door het opgeven van mijn extern ip kan connecten, en inloggen, en dit werkt ook prima.
Is er ergens een setting/policy die ik moet instellen om inloggen van buitenaf toe te staan? Mijn router is correct geconfigureerd, en ook mijn firewall, ik kan immers wel verbinden, maar niet inloggen. De error die ik krijg geeft aan dat of mijn username, of mijn domein, of mijn wachtwoord verkeerd is, thuis draai ik geen domein, en bij het connecten geef ik er ook geen op. Ik maak de connecte d.m.v. een .rdp file:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| screen mode id:i:2 desktopwidth:i:1024 desktopheight:i:768 session bpp:i:16 winposstr:s:0,3,0,0,800,570 full address:s:84.41.177.*** (gemaskeerd) compression:i:1 keyboardhook:i:2 audiomode:i:0 redirectdrives:i:0 redirectprinters:i: redirectcomports:i:0 redirectsmartcards:i:0 displayconnectionbar:i:1 autoreconnection enabled:i:1 username:s:Andries Louw domain:s: alternate shell:s: shell working directory:s: disable wallpaper:i:1 disable full window drag:i:1 disable menu anims:i:1 disable themes:i:0 disable cursor setting:i:0 bitmapcachepersistenable:i:1 |
Heeft iemand een idee wat ik verkeerd doe? Of wat een mogelijke oorzaak kan zijn?
Een screenshot zegt meer dan duizend woorden ;)
[ Voor 5% gewijzigd door AndriesLouw op 13-06-2007 00:32 ]