Cooler master Hyper 6+ snelheid aanpassen

Pagina: 1
Acties:

• SpaceMarine
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Mensen,

heb sinds een tijdje een coolermaster stacker kast en heb op de processor een Cooler master hyper 6+ zitten.
Nu koelt dit systeem best goed (het wordt wel warm in de ruimte maar dat komt meer door de videokaart), door de koeler wordt mijn processor niet warmer dan 36 graden idle en 40 graden onder load. Dit is best koel maar gaat gepaard met best veel geluid waardoor ik de PC een verdieping lager nog steeds kan horen "blazen", ik heb door testjes al kunnen achterhalen dat het door de hyper 6 komt en dat de rest redelijk stil is.

Op het moederbord (asus) kan ik de koeler op q-fan zetten (2300 / 2500 Rpm) of op het laagst 60% (2600 Rpm). Ik vermoed dat wanneer ik dit nog iets kan verlagen ik niet zoveel last meer heb van het geluid.

is er een manier om dit nog verder te verlagen, de proc mag best iets warmer worden als ik daarmee het geluid kan reduceren.
Het liefst via het moederbord maar als iemand een externe controler weet waar ik dit ook goed mee kan regelen hoor ik het natuurlijk ook graag, ik heb zo'n zalman fancontrol nog liggen, nadeel is dat de coolermaster een 4pins cooler gebruikt en zalman een stukje voor alleen 3 pins er op heeft zitten.

thnx voor eventuele hulp,

nope geen signature

• puddinkie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-07-2024
andere fan er op die minder toeren draait

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Je kan eventueel met Speedfan de fan nog wat trager laten draaien. Dit werkt niet op alle moederborden maar je moet het maar eens proberen. Wel eerst in de configuratie van Speedfan de CPU fan op "software controlled" zetten.