De geschiedenis
Ik draai al enige tijd een shoutcast server. Van die server worden er gegevens opgehaald die op de website www.deepfreeze.nl getoond worden. Dit zijn gegevens zoals het aantal luisteraars, huidige nummer, etc. Dit heeft het vanaf het begin altijd al gedaan, maar sinds een week of 2-3 werkte het opeens niet meer. Ik kan mij niet achterhalen of ik toen enige veranderingen in mijn opstelling heb doorgevoerd.
De situatie
De verbinding loopt als volgt: Internet --> pfSense (firewall) --> Server
De server draait op Ubuntu 7.04 server editie. pfSense is een op freebsd gebaseerde firewall.
Op de website staat nu een test PHP-bestand (test.php) die kijkt of de verbinding open is. Bron hiervan is:
Op mijn pfSense firewall heb ik als NAT en firewall rules netjes de poorten opengezet zoals ik dat altijd al had, ook toen het nog werkte. Screens van mijn pfSense config:
NAT config

Firewall rules

Wat heb ik geprobeerd (Van recent naar oud)
Wanneer ik test.php op dezelfde server of op een andere webserver (XAMPP) binnen mijn netwerk run dat beide poorten wel gewoon openstaan. De fout moet dus naar mijn mening ergens bij mijn pfSense firewall liggen.
De server staat bij mij thuis. Mijn internetprovider is Multikabel.
Wie kan mij verder helpen?
Ik draai al enige tijd een shoutcast server. Van die server worden er gegevens opgehaald die op de website www.deepfreeze.nl getoond worden. Dit zijn gegevens zoals het aantal luisteraars, huidige nummer, etc. Dit heeft het vanaf het begin altijd al gedaan, maar sinds een week of 2-3 werkte het opeens niet meer. Ik kan mij niet achterhalen of ik toen enige veranderingen in mijn opstelling heb doorgevoerd.
De situatie
De verbinding loopt als volgt: Internet --> pfSense (firewall) --> Server
De server draait op Ubuntu 7.04 server editie. pfSense is een op freebsd gebaseerde firewall.
Op de website staat nu een test PHP-bestand (test.php) die kijkt of de verbinding open is. Bron hiervan is:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| <?php error_reporting(E_ALL); # Config: $host = "shoutcast.stx.nl"; $port = "8000"; $fp = @fsockopen($host, $port, $errno, $errstr, 3); if (!$fp) { echo "Poort 8000: $errstr ($errno)<br />\n"; } else { echo "Poort 8000: doet het wel!"; } echo "<hr />"; $fp = @fsockopen($host, 80, $errno, $errstr, 3); if (!$fp) { echo "Poort 80: $errstr ($errno)<br />\n"; } else { echo "Poort 80: doet het wel!"; } ?> |
Op mijn pfSense firewall heb ik als NAT en firewall rules netjes de poorten opengezet zoals ik dat altijd al had, ook toen het nog werkte. Screens van mijn pfSense config:
NAT config

Firewall rules

Wat heb ik geprobeerd (Van recent naar oud)
- PHP script op andere hostingprovider uitgevoerd. (Dankje software!)
- Poortscan met look@lan vanaf een andere pc in het netwerk. Poort 80 en 8000 staan open.
- Ubuntu 7.04 AMD64 Server opnieuw geïnstalleerd.
- Nieuwe versie van pfSense
- Factory reset van pfSense
- In de code van PHP van alles geprobeerd
- Andere poort voor shoutcast gebruikt (poort:1500)
- XAMPP geinstalleerd op me laptop, daar test.php opgezet en toen werkte poort 8000 wel.
- Op mijn Ubuntu server ipv6 uitgezet (Staat nu weer aan).
Wanneer ik test.php op dezelfde server of op een andere webserver (XAMPP) binnen mijn netwerk run dat beide poorten wel gewoon openstaan. De fout moet dus naar mijn mening ergens bij mijn pfSense firewall liggen.
De server staat bij mij thuis. Mijn internetprovider is Multikabel.
Wie kan mij verder helpen?
[ Voor 11% gewijzigd door DeepFreeze.NL op 26-07-2007 19:28 ]