40GB HDD door bios Tecra 8100 niet herkend

Pagina: 1
Acties:
  • 367 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 40 GB HDD (intern) van Toshiba gekocht en heb deze verwisseld met de 6GB welke nu in de Laptop zit.
Het volgende doet zich voor:
Bij het opstarten van de Laptop verschijnt er de melding "No system disk" en vraagt de laptop om een systeemdiskette.
Wanneer ik in het bios (ACPI versie 2.5) kijk zie ik dat de 40 Gb HDD niet herkend wordt.
Ik heb de HDD op de zelfde manier ingebouwd als de 6Gb HDD en van te voren de stroomadapter losgehaald. Na installatie de stroom er weer opgezet.

De gegevens van de configuratie zijn:

Toshiba Tecra 8100 PT810E, bouwjaar weet ik niet, ong. 2000
HDD intern 6Gb
Memory 256 MB (128 x 2)
O/s Win XP Pro
Pcmcia netwerkkaart

De nieuwe HDD gegevens zijn:

Toshiba HDD2193 F ZEO1 T
MK4026GAX

Heeft iemand een idee of tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

CSA > OM

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik weet dat dit een oud topic is, maar ik heb exact hetzelfde probleem. Precies hetzelfde model en dezelfde harde schijf. Iemand die weet wat de oplossing is (of waarom dit gewoonweg niet mogelijk zou zijn? Op het internet valt te lezen dat er mensen zijn die grotere harde schijven in deze laptop hebben gezet zonder problemen, dus ik kan niet begrijpen waarom dit 40GB schijfje niet werkt in deze laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:57
SChief schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 11:07:
Ik weet dat dit een oud topic is, maar ik heb exact hetzelfde probleem. Precies hetzelfde model en dezelfde harde schijf. Iemand die weet wat de oplossing is (of waarom dit gewoonweg niet mogelijk zou zijn? Op het internet valt te lezen dat er mensen zijn die grotere harde schijven in deze laptop hebben gezet zonder problemen, dus ik kan niet begrijpen waarom dit 40GB schijfje niet werkt in deze laptop.
Word de harde schijf helemaal niet herkend of zie je in de bios iets anders staan qua harde schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Harde schijf wordt niet herkend, volgens de laptop zit er geen schijf in het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rieverst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 14:46
BIOS upgrade? "Nieuwste" is 2.5

[ Voor 40% gewijzigd door Rieverst op 28-07-2010 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Nieuwste BIOS is al aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Kickje na 3 dagen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Al eens geprobeerd met de jumpers op de hdd en die eens op CS ( cable select ) gezet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Kan ik niets aan doen omdat deze afgedekt worden door een kapje. Wat foto's:

Plaatsing:

Afbeeldingslocatie: http://i819.photobucket.com/albums/zz117/Chief_S5/IMG_1016Custom.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i819.photobucket.com/albums/zz117/Chief_S5/IMG_1017Custom.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i819.photobucket.com/albums/zz117/Chief_S5/IMG_1018Custom.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i819.photobucket.com/albums/zz117/Chief_S5/IMG_1020Custom.jpg
Dit is de oude HDD.

Huisje stelt niets voor, stukje metaal met een plastic verloopje bij de pinnen.

[ Voor 3% gewijzigd door S_Chief op 31-07-2010 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zoe te zien kun je die gewoon losschroeven, dan kun je wel bij de jumpers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Dan moet ik ergens zo'n jumper shunt gaan zoeken aangezien de huidige HDD er geen heeft (en wel werkt). Heb er weinig vertrouwen in, maar het valt te proberen.... Er zit alleen geen jumper diagram op de HDD, dus ik denk dat dat ook een probleempje wordt..

[ Voor 22% gewijzigd door S_Chief op 31-07-2010 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

specsheet is zo te vinden als je zoekt op het typenummer van de HDD, dus dat is niet zo moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
http://support.euro.dell....torage/p69067/jumpers.htm

Deze guide gebruikt, Jumper op B-D gezet, geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Kickje na 2 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Vind het wel leuk om dit topic te voorzien van een oplossing. Het probleem is dat de HDD's zijn voorzien van een Compaq part number (staat op de sticker). Dat lijkt misschien op iets wat hier niets mee te maken heeft, maar het schijnt dus dat deze HDD's niet werken in een andere computer (ondanks dat het Toshiba HDD's zijn!).

Stukje tekst:
Here's all I know for sure at this point regarding Toshiba hard drives in Toshiba laptops.

If you are upgrading the hard drive in a Toshiba Tecra 8200, don't get a Toshiba drive with a Compaq part number.

I have now tried 3 different hard drives made by Toshiba in my Tecra 8200 laptop; two 20GB drives, and one 30GB drive. One of the 20GB drives works, and the other 2 are not recognized by the BIOS.

I tried contacting both the laptop support division and the storage division of Toshiba to find out if there is any way to tell from the drive part number if it is compatible with a Toshiba laptop. The storage division suggested that I call the laptop division, and they told me that the only way to be sure of getting a compatible drive is to buy it from Toshiba Direct.

The two drives that do not work both have Compaq part numbers at the bottom of the label, even though the drives are made by Toshiba. The drive that does work does not have a Compaq part number.

I contacted the Toshiba storage division tech support again, and they confirmed that a Toshiba drive that is confiqured for a Compaq computer will not work in a Toshiba computer, but they would not go into any more detail regarding cable select, etc. Again, if you are upgrading the hard drive in a Toshiba Tecra 8200, don't get a Toshiba drive with a Compaq part number.
Pagina: 1