[ASP.NET/VB] <input type="submit"> naar <button>

Pagina: 1
Acties:

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:10
Ik ben bezig met een formulier, opzich niets bijzonders.

Voor submit button gebruik ik de standaard code:
code:
1
<asp:Button ID="Button1" runat="server" Text="Button" />

dit genereert als output:

HTML:
1
<input type="submit" name="Button1" value="Verstuur" id="Button1" />

Maar ik zou graag een verschil maken tussen een input veld en een button element, dus zou ik graag zien dat een submit button geen input element wordt maar:

HTML:
1
<button type="submit" id="Button1">Verstuur</button>

Ik vroeg me af of ik iets over het hoofd zie met de standaard opties in visual studio, of dat ik zelf de output zal moeten rewriten?

• Mephix
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11 20:41
Volgens mij zal het input element moeten zijn, om er een OnClick event oid achter te hangen?

Bij mijn weten is het in ieder geval niet mogelijk om van een <asp:button een <button te maken in plaats van een <input type="submit".

Kan me ook geen situatie voorstellen waarin je dit zou willen (op css in IE na), maargoed :+

edit: rewriten dus :D

[ Voor 3% gewijzigd door Mephix op 07-06-2007 11:34 ]

Verwijderd

Het is inderdaad de vraag waarom je een button element zou willen gebruiken, aangezien een input veld precies hetzelfde kan.

• Arnold
idd daarom dus ;)
tot nu to egebruikte ik altijd gewoon <input> maar bij meer complete site is het toch handig in de html een onderscheid te maken ivm styles. Rewriten wordt het dan toch...

• Rickets
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Een ander HTML-element gebruiken omdat je het anders wilt stylen is nooit een goed idee. Bovendien is het een BUTTON-element heel erg brak in Internet Explorer. Waarom zet je de CssClass-property niet en gebruik je dat vervolgens om onderscheid te maken tussen verschillende buttons?

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

• Arnold
Rickets schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:48:
Een ander HTML-element gebruiken omdat je het anders wilt stylen is nooit een goed idee. Bovendien is het een BUTTON-element heel erg brak in Internet Explorer. Waarom zet je de CssClass-property niet en gebruik je dat om onderscheid te maken tussen verschillende buttons?
KIjk ik kan ze met css exact gelijk krijgen in vorm/kleur/whatever.
Het gaat mij er voornamelijk om dat ik onderscheid wil maken tussen elementen waar iets gekozen/ingevoerd moet worden (input) en waar iets verstuurd mee moet worden (button). Semantische keuze dus.

Het is probleem is (als ik het goed heb) dat IE alle buttons op een pagina verstuurd ipv alleen die geklikte? Bij 1 button op de pagina is er dan niet echt een probleem?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:39

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

GS2K1 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:56:
Het is probleem is (als ik het goed heb) dat IE alle buttons op een pagina verstuurd ipv alleen die geklikte? Bij 1 button op de pagina is er dan niet echt een probleem?
:? Wat bedoel je met "alle buttons op een pagina verstuurd" ?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Rickets
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

GS2K1 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:56:
KIjk ik kan ze met css exact gelijk krijgen in vorm/kleur/whatever.
Het gaat mij er voornamelijk om dat ik onderscheid wil maken tussen elementen waar iets gekozen/ingevoerd moet worden (input) en waar iets verstuurd mee moet worden (button). Semantische keuze dus.
Een klik op een knop zou je ook kunnen zien als invoer :P Ik snap niet waarom je jezelf in zo’n moeilijke situatie manoeuvreert. Een button-element gebruiken in plaats van input-type=submit/button levert echt geen semantische meerwaarde op. Het enige verschil is dat je content in een button-element mag zetten en bij de input niet. Verder zijn een button en input-type=submit/button gewoon uitwisselbaar.

Mocht je het nou per se willen, kan je de HtmlButton class gebruiken.
gorgi_19 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 12:04:
:? Wat bedoel je met "alle buttons op een pagina verstuurd" ?
http://www.peterbe.com/plog/button-tag-in-IE ;)

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

• Arnold
Rickets schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 12:10:
[...]

Een klik op een knop zou je ook kunnen zien als invoer :P Ik snap niet waarom je jezelf in zo’n moeilijke situatie manoeuvreert. Een button-element gebruiken in plaats van input-type=submit/button levert echt geen semantische meerwaarde op. Het enige verschil is dat je content in een button-element mag zetten en bij de input niet. Verder zijn een button en input-type=submit/button gewoon uitwisselbaar.

Mocht je het nou per se willen, kan je de HtmlButton class gebruiken.
Ja ik houd het voorlopig maar bij input (geloof dat IE7 het wel deels gefixt heeft, maar alsnog niet de value verstuurd, maar wat er binnen de <button></button> staat.) ;)
Pagina: 1