1066 mhz hangt, 800 mhz werkt goed.

Pagina: 1
Acties:
  • 208 views sinds 30-01-2008

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:33
Ik heb een al een tijd een heel raar probleem en ik dacht dat het aan mijn videokaart lag, ik heb inmiddels een andere maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem.

Als ik mijn PC8500C5 geheugen in het P28 bios van mijn EVGA 680i moederbord op 1066 zet, met SLI ready memory op expert of cpu oc max, of disabled... dan heb ik last van crashes in spellen.

Rainbow Six Vegas crashed vaak gelijk al in het hoofdmenu, heel soms komt hij in het spel om daar te crashen. Het beeld slaat dan vast.
Prey doet hetzelfde, maar hier heb ik nog geen crash in het hoofdmenu gehad.

Toen mijn 8800gtx RMA was, heb ik met een 7600gs gewerkt en hier kon ik Rainbow Six mee spelen zonder problemen.

Wat ik met beide kaarten had icm 1066 instellingen was het volgende:
Soms kon ik niet op een internet site komen, dan openede ik een niew venster (google als startpagina) waarbij ik horizontale balken ik beeld kreeg, ze waren niet overduidelijk maar zeker zichtbaar (dus niet zoals artifacts) en de hadden verschillende kleuren.

Als het zich weer voordoet, post ik een screenshot hiervan.

Als ik mijn geheugen op 800 mhz zet lijken alle problemen verholpen.

Met 1066 mhz heb ik zoals genoemt met de SLI instellingen geklooid, maar ik heb ook zonder die instellingen geprobeerd met de aggressive timings en de standaard timings.
2,2 volt is geforceerd in het bios.

Zou dit aan het moederbord, het geheugen of misschien de voeding kunnen liggen?

Ik ben er in ieder geval zeker van dat dit geen softwarematig probleem is! (verschillende reinstalls, drivers, etc)

Hopelijk kan iemand mij helpen!

Verwijderd

Memory
4 x 240-pin DIMM sockets
Dual Channel DDR2
Maximum of 8GB of DDR2 533/667/800/1200MHz SLI-Ready memory

Rechtstreeks van de EVGA site

• HugoBoss1985
Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:29:
Memory
4 x 240-pin DIMM sockets
Dual Channel DDR2
Maximum of 8GB of DDR2 533/667/800/1200MHz SLI-Ready memory

Rechtstreeks van de EVGA site
Kan je iets meer info geven, want ik weet niet wat je hiermee bedoeld?
1066 mhz heeft altijd gewerkt, sinds oktober vorig jaar.
Het zou door het P28 bios kunnen komen, door geheugen degradatie, door de voeding (die heb ik nog niet zo lang, dat zou het ook kunnen zijn) en doordat er iets mis is met mijn moederbord.

[ Voor 27% gewijzigd door HugoBoss1985 op 07-06-2007 11:32 ]

• Sir Guinhill
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-04 20:05
Het kan best zijn dat jou geheugen niet lekker samen werkt met jou moederbord, kijk eens op deze lijst van ondersteund geheugen.

• HugoBoss1985
Kijk hier eens heren:

680i Series Memory support
SLI Ready memory

Above 1066 MHz(Above PC2 8500)
Corsair TWIN2X2048-10000C5DF
Corsair TWIN2X2048-9136C5DF
Corsair TWIN2X2048-8888C4DF

1066 MHz(PC2 8500)
OCZ OCZ2N10662GK
OCZ OCZ2N10661G
Corsair TWIN2X2048-8500C5D
Corsair TWIN2X2048-8500C5
Kingston KHX8500D2K2/1G
OCZ OCZ2N1066SR2GK
OCZ OCZ2N1066SR1G
PNY D22GX85GMR

Het staat er dus bij, maar zoals ik al zei heeft het altijd prima gewerkt.

• HugoBoss1985
Nu heb ik even Rainbow Six geprobeerd, nadat ik het SLI ready op expert heb gezet en 1066mhz (krijg dan 5-5-5-15-2t timings).

En geen vastloper ofzo.

Gisteren was dat ook zo, ik kon gewoon rainbow six spelen, alleen prey was 1x vastgelopen.

Toen heb ik mijn pc een tijdje uit gehad, daarna probeerde ik weer te spelen en liep alles weer vast.

Ik laat hem nu op 1066 mhz totdat ik het probleem met de websites heb, zodat ik een screen kan maken.

• HugoBoss1985
Net heb ik de pc uitgezet, en toen heb ik het weer geprobeerd en het ging weer gewoon goed op 1066 mhz.
Zo crashed hij niet, en zo wel... daarom is het zo'n vaag probleem.

Ok ik heb mijn overclocks herstelt: 3,6 ghz met 1,5 volt voor de e6600 en 1200 mhz op 2,4 volt voor het geheugen.
Geen crashes gehad.

Echt heel raar, ik weet gewoon niet wanneer het systeem crashed of niet dus ik kan het niet reproduceren.
Gisteren leek dat wel zo te zijn met de 800 > 1066 setting voor het geheugen.

Het begon vast te lopen en ik heb toen de standaard waarden geladen in het bios afgezien van HD audio, 1394, raid config.

Toen werkte het ineens weer.

Toen ben ik stapje voor stapje settings terug gaan zetten en ik kwam toen uit op de geheugen zetten waarbij 800 mhz niet crashte en 1066 wel.

[ Voor 64% gewijzigd door HugoBoss1985 op 07-06-2007 12:18 ]

• HugoBoss1985
Oké ik heb net een crash gehad, zat 1 seconde in rainbow six en het liep al vast.

Wat was er nu anders?

-Ik was met newsleecher aan het downloaden op de achtergrond.
-Ik had rivatuner geopend en deze gaf aan dat deze driver versie niet ondersteunt werd (ik had rivatuner niet meer geopend na het installeren van de 9x.xx ipv de 158.22 drivers.

Ik ga rivatuner eraf gooien en kijken wat er dan gebeurd.

• HugoBoss1985
Oké ik heb rivatuner eraf gehaald, zoveel mogelijk registry keys ervan verwijderd (een paar wilde niet verwijderd worden)

Daarna heb ik opnieuw opgestart en rainbow six deed het goed.

Toen heb ik het geprobeerd met newsleecher op de achtergrond en dat ging ook goed.

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

offtopic:
Ooit van edit gehoord?

☻/
/▌
/ \

• HugoBoss1985
Kixtart schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 12:46:
offtopic:
Ooit van edit gehoord?
Nee.

Wat is dat?

Ipv dat je zegt "ik vind dat je edit moet gebruiken ipv een nieuwe bericht plaatsen", ga je zo'n reactie plaatsen.

Ik respecteer je mening, maar ik laat de berichten zo staan.

Nu kan iedereen duidelijk zien in welke stappen en wanneer ik een en ander heb geprobeerd.

Toch bedankt voor je "volwassen" inbreng in dit topic!

[ Voor 50% gewijzigd door HugoBoss1985 op 07-06-2007 13:10 ]

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Wat is er mis met m'n reactie.
Ik hoef toch niet eerst te kijken of je al langer op Got zit. Waarom zou het niet kunnen zijn dat je nieuw bent en dit nog niet wist. :S

Als je alles in één post zet kun je toch ook goed laten zien wat je stappen waren. Nu ben je onnodig dit topic naar boven het kicken steeds.

Bedankt voor je "volwassen" reply.

P.S. Is er trouwens nog iets wat niet werkt of is het allemaal opgelost?

[ Voor 9% gewijzigd door Kixtart op 07-06-2007 13:28 ]

☻/
/▌
/ \

• HugoBoss1985
Kixtart schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 13:16:
Wat is er mis met m'n reactie.
Ik hoef toch niet eerst te kijken of je al langer op Got zit. Waarom zou het niet kunnen zijn dat je nieuw bent en dit nog niet wist. :S

Als je alles in één post zet kun je toch ook goed laten zien wat je stappen waren. Nu ben je onnodig dit topic naar boven het kicken steeds.

Bedankt voor je "volwassen" reply.

P.S. Is er trouwens nog iets wat niet werkt of is het allemaal opgelost?
Sorry maar je reactie is gewoon niet echt aardig, ook niet tegen iemand die nog niet zo lang op GOT zit.
Wat betreft het topic naar boven kicken heb je gelijk, alleen was dat niet mijn bedoeling, mijn bedoeling heb ik al verklaard.

Fijn dat we er samen "volwassen" uitkomen. :D

Het lijkt nu allemaal te werken, maar ik heb geen tijd meer om te gamen.
Als het nu opgelost is lijkt het toch door Rivatuner te komen, maar ik dacht al wel vaker dat het iets was en dan bleek het toch niet opgelost.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-05 11:15

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Op GoT prefereren we dat we met de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif-knop werken en niet we niet telkens een nieuwe post op het forum plaatsen. Dit is niet verplicht, maar de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif-knop wordt wel beschouwd als normaal.

Verwijderd

Heb je na die bios update Orthos ook weer minimaal 12 uur gedraait?

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

DaMarcus schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 15:35:
[...]

Op GoT prefereren we dat we met de [afbeelding]-knop werken en niet we niet telkens een nieuwe post op het forum plaatsen. Dit is niet verplicht, maar de [afbeelding]-knop wordt wel beschouwd als normaal.
Lekker late reactie over de edit zeg. Hier is al over gepraat.

On-topic reactie:
Als je weer vastlopers krijgt: kan je eens je temperaturen controleren? Misschien wordt alles net te heet op 1066mhz.

☻/
/▌
/ \

• HugoBoss1985
Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 15:37:
Heb je na die bios update Orthos ook weer minimaal 12 uur gedraait?
Nee dat heb ik niet gedaan, maar ik mag toch aannemen dat 1066 mhz geheugen ook op 1066 moet kunnen werken.

Mijn temperaturen zijn erg goed. e6600 is 34 graden, southbridge is onder de 40 en gpu ook.

Net had ik weer hetzelfde zonder overklokken, maar met het geheugen wel op 1066 mhz.
Met overkloks had ik net dus internet problemen.

Net ging mijn pc opnieuw opstarten in de bios of hij bleef hangen in het scherm na de RAID config, of hij ging daar opnieuw opstarten.

Ik heb op het geheugen dus 2x een HR07 van thermalright en die zitten goed vast, het geheugen word zeker niet te heet. Ik heb het altijd op 1200 mhz gehad met 2.4 volt en super stabiel.

Het lijkt dus wel of er ergens een hitte probleem zit en het lijkt steeds dat ik gevonden heb wat het veroorzaakt maar dan komt het weer terug.

Ik heb dus internetproblemen na overklokken, met standaard kloks niet (ook niet met 1066 geheugen)
Ik heb problemen gehad dat games vastliepen, soms al in het hoofdmenu daarvan (met name rainbow six)
Ik heb gehad dat de pc bleef hangen in de post.
Ik heb gehad dat hij rebootte in het bios.
Ik heb gehad dat hij vastliep in het RAID config scherm (na de POST).
Ik heb gehad dat hij rebootte na het RAID config scherm.

Als het geen hitte probleem is dan kan het mobo geheugen of voeding zijn?

[ Voor 39% gewijzigd door HugoBoss1985 op 07-06-2007 16:23 ]

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Dat lijkt me dus meer een probleem buiten windows om als hij nu ook al hangt.

Memtest eens proberen, misschien iets doorgebrand na te hoge overclock/hoge temperatuur.
Voeding zou ook nog kunnen ja, misschien trekt hij het net niet op die snelheid. Maar ik heb iig nog weinig verstand van voedingen en voltages enzo.

[ Voor 68% gewijzigd door Kixtart op 07-06-2007 16:25 ]

☻/
/▌
/ \

• HugoBoss1985
Kixtart schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 16:22:
Dat lijkt me dus meer een probleem buiten windows om als hij nu ook al hangt.

Memtest eens proberen, misschien iets doorgebrand na te hoge overclock/hoge temperatuur.
Voeding zou ook nog kunnen ja, misschien trekt hij het net niet op die snelheid. Maar ik heb iig nog weinig verstand van voedingen en voltages enzo.
Ik heb net met mijn cpu op standaard snelheid en het geheugen op 800 mhz (sli ready disabled) niet linked of unlinked, maar auto een uur lang prey gespeeld zonder problemen.

Verwijderd

Ik denk meteen aan een defecte geheugenmodule. Dat zou je eens moeten testen met andermans geheugen oid.

• HugoBoss1985
Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 17:33:
Ik denk meteen aan een defecte geheugenmodule. Dat zou je eens moeten testen met andermans geheugen oid.
Dat idee had ik ook, maar het enige geheugen waarmee ik kan testen is dat van mijn pa en hij heeft 533 mhz modules.

Maarja 800 mhz werkt bij mij prima, ookal weet ik niet of het geheugen is wat de crashes veroorzaakt of iets anders.

Ik ga het eens met de modules apart proberen.

Verwijderd

je weet toch dat 2.4V echt veel is voor D9 en dat er na verloop van tijd degrading voorkomt bij DDR2 sticks die te lang op een te hoog voltage draaien
lijkt me dat of je systeem niet stabiel is of je geheugen aan het sterven is.
maar ik neig naar het eerste. zet die rams op PC8000C5 met max 2.2V

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2007 19:32 ]

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Stel alle kloksnelheden, timings en voltages in op de exacte specificaties. Download en draai vervolgens Memtest en test het geheugen gedurende meerdere uren. Als deze fouten produceren is één of meer module(s) defect - het geheugen staat immers in de QVL van je moederbord - en heb je binnen de garantie recht op een vervangend exemplaar.

Dit probleem kan echter ook veroorzaakt worden door oververhitting. Je zou dus ook eens een fan op het geheugen kunnen richten. Neem verder een kijkje in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter. :)

offtopic:
Overigens is vijf opeenvolgende posts binnen een uur inderdaad véél te veel, zoals in Het algemeen beleid duidelijk wordt aangegeven. Je hoeft niet zo te reageren als iemand je daar (terecht) op wijst.

[ Voor 16% gewijzigd door Rone op 07-06-2007 19:46 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• HugoBoss1985
r00n schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 19:39:
Stel alle kloksnelheden, timings en voltages in op de exacte specificaties. Download en draai vervolgens Memtest en test het geheugen gedurende meerdere uren. Als deze fouten produceren is één of meer module(s) defect - het geheugen staat immers in de QVL van je moederbord - en heb je binnen de garantie recht op een vervangend exemplaar.

Dit probleem kan echter ook veroorzaakt worden door oververhitting. Je zou dus ook eens een fan op het geheugen kunnen richten. Neem verder een kijkje in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter. :)

offtopic:
Overigens is vijf opeenvolgende posts binnen een uur inderdaad véél te veel, zoals in Het algemeen beleid duidelijk wordt aangegeven. Je hoeft niet zo te reageren als iemand je daar (terecht) op wijst.
Bedankt voor jullie reacties.
Ik ben mij bewust van het overklokken (van geheugen) en het verhogen van voltages, en dat is een risico dat je neemt met overklokken he!
Mijn geheugen is zeer goed gekoeld, met HR07's van thermalright.

Offtopic: En ik ben inderdaad terecht op hetgene gewezen dat ik fout deed, maar de manier waarop was niet leuk!!!
Ik ga me niet aanpassen aan mensen die zo reageren, als het ook op een normale manier kan.
Ik sta open voor commentaar of tips, maar dan wel op een normale manier.
Als ik me geïrriteerd voel op een manier waarop iemand reageert dan kan ik soms ook vervelend reageren.
Het ging mij dus niet om het feit dat er commentaar werd geleverd (wat terecht was) maar op de manier hoe dat ging.
Hopelijk is het hiermee afgedaan.

Mijn geheugen draait volgens specificaties op 1066 mhz met 5-5-5-15-2T timings (direct van corsair)
Dit zijn wel strakke timings die bij SLI ready ingesteld worden.
Zonder SLI-ready en geforceerd op deze timings moet het ook gewoon goed werken.
Met deze instellingen draait mijn systeem al niet eens lekker, laat staan dat ik memtest kan draaien.
Ik ga met 800 mhz en de relaxte timings van SLI DISABLED memtest proberen.

Het lijkt dat ik één defecte strip heb, maar ik heb hier nog niet lang genoeg voor kunnen testen.

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

HugoBoss1985 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 22:26:
[...]
Offtopic: En ik ben inderdaad terecht op hetgene gewezen dat ik fout deed, maar de manier waarop was niet leuk!!!
Ik ga me niet aanpassen aan mensen die zo reageren, als het ook op een normale manier kan.
Ik sta open voor commentaar of tips, maar dan wel op een normale manier.
Als ik me geïrriteerd voel op een manier waarop iemand reageert dan kan ik soms ook vervelend reageren.
Het ging mij dus niet om het feit dat er commentaar werd geleverd (wat terecht was) maar op de manier hoe dat ging.
Hopelijk is het hiermee afgedaan.
offtopic:
Het is hiermee dus afgedaan, want ik bedoelde het anders dan jij het had opgevat. Dus waarom iedereen erop door blijft gaan weet ik niet, maarja :)

Ik hoop dat hij gewoon kapot is en na eventuele garantie het gewoon weer allemaal werkt, want zo'n problemen zijn vaak lastig op te lossen.

☻/
/▌
/ \

• HugoBoss1985
Kixtart schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 09:22:
[...]

offtopic:
Het is hiermee dus afgedaan, want ik bedoelde het anders dan jij het had opgevat. Dus waarom iedereen erop door blijft gaan weet ik niet, maarja :)

Ik hoop dat hij gewoon kapot is en na eventuele garantie het gewoon weer allemaal werkt, want zo'n problemen zijn vaak lastig op te lossen.
Je hebt gelijk, ik heb echt heel veel vage dingen meegemaakt de laatste tijd.
Zoals vanmorgen, pc aangezet, settings van geheugen wat teruggeschroefd...
Pc startte niet meer op, ik heb een C1, C3, 00, en - - Error gezien, de laatste zou een dood moederbord betekenen maar na een ATX reset had ik weer C3 staan.
Ik wist zeker dat ik 2,2 volt had geforceerd dus het verhaal van "de spd geeft bij het bios niet aan dat het 2,2 volt nodig heeft maar 1,85 en mijn pc hangt op C1" ging niet op.
Toen deed ik beide strips erin en het vga bios glimlachte mij toe.
En nu doe ik dit met mijn systeem :S

Welke MEMTEST is het beste, want ik heb hier verschillende dingen over gelezen?

[ Voor 37% gewijzigd door HugoBoss1985 op 08-06-2007 11:34 ]

• Raphaelo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-05 06:25

Raphaelo

boeiend!!

eentje die je van bijvoorbeeld een linux live cd haalt, of 1tje op een floppy zetten, in windows kan het wel, maar aangezien dan toch een deel geheugen in gebruik is heb je dan minder zekerheid

originele signatures zijn top!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Deze zie ik overal (op Got) geadviseerd worden, dus doe die maar:
http://www.memtest.org/

[ Voor 5% gewijzigd door Kixtart op 08-06-2007 11:44 ]

☻/
/▌
/ \

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• HugoBoss1985
Kixtart schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 11:44:
Deze zie ik overal (op Got) geadviseerd worden, dus doe die maar:
http://www.memtest.org/
Hey Kixtart bedankt voor al je hulp en no hard feelings verder! ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

HugoBoss1985 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 13:05:
[...]

Nee.

Wat is dat?

Ipv dat je zegt "ik vind dat je edit moet gebruiken ipv een nieuwe bericht plaatsen", ga je zo'n reactie plaatsen.

Ik respecteer je mening, maar ik laat de berichten zo staan.

Nu kan iedereen duidelijk zien in welke stappen en wanneer ik een en ander heb geprobeerd.

Toch bedankt voor je "volwassen" inbreng in dit topic!
:/

Dan zul je hopelijk ook mijn 'mening' respecteren als ik dit topic sluit wegens bewust aanfluiten van de GoT Huisregels

Door meermaals achter elkaar te posten schop je keer op keer jouw topic bovenaan de topiclist. Dat is gewoonweg asociaal, zeker als je het blijkens deze post nog bewust gedaan hebt ook.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.