Ik heb een al een tijd een heel raar probleem en ik dacht dat het aan mijn videokaart lag, ik heb inmiddels een andere maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem.
Als ik mijn PC8500C5 geheugen in het P28 bios van mijn EVGA 680i moederbord op 1066 zet, met SLI ready memory op expert of cpu oc max, of disabled... dan heb ik last van crashes in spellen.
Rainbow Six Vegas crashed vaak gelijk al in het hoofdmenu, heel soms komt hij in het spel om daar te crashen. Het beeld slaat dan vast.
Prey doet hetzelfde, maar hier heb ik nog geen crash in het hoofdmenu gehad.
Toen mijn 8800gtx RMA was, heb ik met een 7600gs gewerkt en hier kon ik Rainbow Six mee spelen zonder problemen.
Wat ik met beide kaarten had icm 1066 instellingen was het volgende:
Soms kon ik niet op een internet site komen, dan openede ik een niew venster (google als startpagina) waarbij ik horizontale balken ik beeld kreeg, ze waren niet overduidelijk maar zeker zichtbaar (dus niet zoals artifacts) en de hadden verschillende kleuren.
Als het zich weer voordoet, post ik een screenshot hiervan.
Als ik mijn geheugen op 800 mhz zet lijken alle problemen verholpen.
Met 1066 mhz heb ik zoals genoemt met de SLI instellingen geklooid, maar ik heb ook zonder die instellingen geprobeerd met de aggressive timings en de standaard timings.
2,2 volt is geforceerd in het bios.
Zou dit aan het moederbord, het geheugen of misschien de voeding kunnen liggen?
Ik ben er in ieder geval zeker van dat dit geen softwarematig probleem is! (verschillende reinstalls, drivers, etc)
Hopelijk kan iemand mij helpen!
Als ik mijn PC8500C5 geheugen in het P28 bios van mijn EVGA 680i moederbord op 1066 zet, met SLI ready memory op expert of cpu oc max, of disabled... dan heb ik last van crashes in spellen.
Rainbow Six Vegas crashed vaak gelijk al in het hoofdmenu, heel soms komt hij in het spel om daar te crashen. Het beeld slaat dan vast.
Prey doet hetzelfde, maar hier heb ik nog geen crash in het hoofdmenu gehad.
Toen mijn 8800gtx RMA was, heb ik met een 7600gs gewerkt en hier kon ik Rainbow Six mee spelen zonder problemen.
Wat ik met beide kaarten had icm 1066 instellingen was het volgende:
Soms kon ik niet op een internet site komen, dan openede ik een niew venster (google als startpagina) waarbij ik horizontale balken ik beeld kreeg, ze waren niet overduidelijk maar zeker zichtbaar (dus niet zoals artifacts) en de hadden verschillende kleuren.
Als het zich weer voordoet, post ik een screenshot hiervan.
Als ik mijn geheugen op 800 mhz zet lijken alle problemen verholpen.
Met 1066 mhz heb ik zoals genoemt met de SLI instellingen geklooid, maar ik heb ook zonder die instellingen geprobeerd met de aggressive timings en de standaard timings.
2,2 volt is geforceerd in het bios.
Zou dit aan het moederbord, het geheugen of misschien de voeding kunnen liggen?
Ik ben er in ieder geval zeker van dat dit geen softwarematig probleem is! (verschillende reinstalls, drivers, etc)
Hopelijk kan iemand mij helpen!