Toon posts:

Intel centrino t2700 op 915chipset?

Pagina: 1
Acties:
  • 389 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Als trots bezitter van een FujitsuSiemens Li1818 laptop heb ik de volgende vraag: De laptop is uitgevoerd met een Intel Celeron M430 processor en draait op de Intel 915 chipset. Nu zou ik graag een Centrino Core2 Duo T2700 hierop willen installeren. Maar, werkt deze feilloos op de 915 chipset? Normaal draait deze processor op de 945 chipset. Heeft iemand een antwoord?

Groeten,
Richard.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De 915 chipset is niet geschikt voor Core 2 Duo's dus de kans is bijna onbestaande dat het zal werken. Ik denk dat je eerder naar een Pentium M moet kijken of misschien een Core Duo maar zelfs dat laatste weet ik niet zeker.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als ik kijk op http://www.intel.com/products/chipsets/915gm/index.htm staat er vernoemd dat de PentiumM erop gaat werken, de Core Duo en Core 2 Duo worden bij deze chipset niet genoemd, dus je kunt er vanuit gaan dat het niet werkt als intel ze niet bij de supported products zet.

Verwijderd

Ben je zeker van die 915 chipset en M430 cpu? De Celeron M 4***-serie is namelijk een 'Yonah', dus een celeron singlecore versie van een Core Duo. Maarrr... de 915 ondersteunt deze cores helemaal niet, net als de Core Duo en Core 2 Duo. Overigens bestaat een Core 2 Duo T2700 niet; wél is er een Core Duo T2700 en een Core 2 Duo T7200 ;)

Verwijderd

915 chipset ondersteunt volgens mij geen dual-core, dus nee het zal hoogstwaarschijnlijk niet werken

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-09-2025

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

Kijk, dat vroeg ik me nou dus ook af. Beetje zoekwerk op GoT had je het volgende opgeleverd:
De Intel i915 chipset.
De i915 chipset heeft officieel geen support voor 2 processoren (of dual core). Intel heeft dit waarschijnlijk er niet ingezet (of gedeactiveerd) om ervoor te zorgen dat er geen Xeon moederborden uit komen met deze chipset. Al met al jammer omdat de mensen met een i915 moederbord nu geen aantrekkelijke upgrade naar dual-core kunnen maken.
Bron: [Discussie] Dual core Intels: Pentium D, Core (2) Duo, Xeon
Helaas voor jou en ook voor mij! :(

Ici kann uw Werbung staan

Verwijderd

Topicstarter
Thanks allemaal voor de reacties. Hou het dan maar zoals het is. Ook niet vervelend, toch?

Groeten,
Richard.

Verwijderd

Wat ik al dacht: je laptop heeft geen 915 maar 945 chipset. Anders kon hij ook die M430 niet ondersteunen! De laptop wordt zelfs ook verkocht met Core 2 Duo!
Als je trouwens op de site van FS had gekeken had je deze pdf gevonden, waarin staat dat Core (2) Solo/Duo processoren worden ondersteund, en dat de laptop een GMA950 heeft, die voorbehouden is aan de 945 chipset.
Pagina: 1