Toon posts:

Philips rotzooi???

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een Philips CDRW804 te kopen... 8x4x32 dus..
Dit is zo'n philips met een blauw/goud kleurig front.. ;)

Nu heb ik gehoort dat dit best wel kutdingen zijn! :(

Wat zijn jullie ervaringen met deze branders???

Help me out!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-05 18:31

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Laat ik het zo zeggen... Ik hoor hier teveel negatieve philips verhalen. Hun CD'tjes zijn perfect maar hun fikkers zelf schijnen minder te zijn...

Ik geef toe.. ik ben wel een beetje subjectief want ik heb er nog nooit 1 in actie gezien maar toch :)

Verwijderd

Topicstarter
thanks for the rep.

iemand nog andere ervaringen of ideeen???

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-04 16:25

yGiDoRp

Sawasdee

Ik heb er een.

Na de firmware naar version 2 geflashed te hebben doet hij het prima.

Schrijft nu vrijwel alles op 8x.

Ik heb nog geen CD's verkloot waarbij de brander schuldig was.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Verwijderd

Topicstarter
Deed hij det pas goed na een firmware update, of deed hij het eerst ook al goed???

Kan er nieuw aankomen voor F300,-....Is redelijke prijs d8 ik zo! :)

Verder nog iemand op- of aanmerkingen op deze brander??

• yGiDoRp

yGiDoRp

Sawasdee

Nou ik had hem gekocht toen die net uit was en toen was hij nogal kritisch met de snelheid waarom hij CD's wou schrijven.

Alleen Philips wou die op 8x. de rest op 4x of zelfs op 2x.

Maar na die firmware update doet hij wel normaal dus :)

300 piek is niet duur trouwens. Voor dat geld zou ik er ook nog wel 1 willen hebben.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-05 10:07
Ik heb een Philips 4x4x32x. Geen probs.
Ik denk dat f 300 niet verkeerd is. Mijn kostte f 350 (een jaar terug... :) )

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
verder weinig misbranders mee enzo??? Geen vage errors en zulk soort dingen??

Is prijs ook wel ok???

Ik hoor het graag! :)

Verwijderd

De laserkoppen van Plipsjes worden sneller vuil waardoor je gauw bufferunderrun krijgt. De enige oplossing is dat je af en toe moet reinigen met een wattenstaafje en isoprophylalcohol (wel riskant werkje). De helpdesk van plipsje adviseert een schoonmaakcd, maar dat maakt het alleen maar erger. En oh ja de support van plipsje is niet echt geweldig. (ons Neerlands trots :?)

Zelf heb ik geen plipsje brenner, maar Plextor (Plextor rulez :)). De informatie heb ik uit de nieuwsgroepen vandaan gehaald en je leest er echt horrorverhalen over van alles :D.

• yGiDoRp

yGiDoRp

Sawasdee

Ik denk dat dat een beetje overdreven is van die lensen.

Ik heb een Philips 40x CD-Rom speler van bijna 2 jaar oud en die leest altijd alles zonder problemen.

Nooit hoeven schoonmaken.

Verwijderd

Topicstarter
hmmm.... is dat zo met alle philips branders of alleen met dit type???

Ik heb geen zin in een 1 of andere kut-brander natuurlijk!!! :)

Er zit toch standaard 3jaar gerantie op philips producten, of is dit niet waar???

Verwijderd

Op donderdag 08 februari 2001 10:18 schreef yGiDoRp het volgende:
Ik denk dat dat een beetje overdreven is van die lensen.

Ik heb een Philips 40x CD-Rom speler van bijna 2 jaar oud en die leest altijd alles zonder problemen.

Nooit hoeven schoonmaken.
Hoho, brenners en cd spelers zijn heel wat anders!!! De brenner produceert heel veel hitte waardoor er ventilator aan de achterkant is geplaatst om hitte af te voeren en juist door die fan trekt heel veel stof aan.

Verwijderd

Ik heb al twee jaar een brander van Philips; Nooit problemen mee gehad. Doet het perfect, leest en schrijft alles.
Kortom ik ben er tevreden over.

Verwijderd

Tenzij je de Philips extreem goedkoop kunt regelen, zou ik voor een ander merk gaan. Sony 8 en 10 speeds kosten niet veel, maar ik weet niet waar het binnenleven vandaan komt (HP?). Creative 8x schijnt een Plextor (Sanyo) loopwerk te hebben en kost ook niet veel (sowieso minder dan de Plex).

Van flipsen weet ik uit ervaring dat ze Low Quality zijn (2600 scsi in m'n eigen bak en 8speeds bij diverse collega's).
En zeg nou zelf: Die kleuren zijn om te :r (tenzij je een coole zwarte kast hebt)

Verwijderd

Op donderdag 08 februari 2001 10:19 schreef DaFoX het volgende:
hmmm.... is dat zo met alle philips branders of alleen met dit type???

Ik heb geen zin in een 1 of andere kut-brander natuurlijk!!! :)

Er zit toch standaard 3jaar gerantie op philips producten, of is dit niet waar???
Spaar maar liever door voor een Plextor!!!

• diekstra
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-12-2025
ik Heb zelf een philips gehad en die was naar mijn mening te snel stuk (net met 13 maanden) ik heb dus ook direct een goede genomen (goede? de beste ;) ) Een Plextor!!

(die philips was de beruchte 3610)

The Matrix is everywhere, It is all around us, Even now in this very room

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:07
Vroeger waren die 8x's inderdaad ruk. Er zit een 'techniek' in die zoekt op de cd hoeveel speed die gefikt kan worden. Nagenoeg alle cd's melden dat verkeerd behalve Philips cd's zelf natuurlijk :).

Maar met nieuwe firmware gaat het inderdaad een stuk beter. Philips garandeert ook niet dat ie op 8x alle cd's kan branden alleen dat ie alle cd's GOED kan branden maar dan schakelt ie wel terug naar een tragere speed.

Ik zit zelf op die helpdesk maar een schoonmaak cd is wel erg slecht, naam en nummer graag :). Draait lekker op 32x rond met borsteltje tegen de kop aan. Niet bevordelijk voor het 'schoonmaken' in elk geval |:(.

Anyway, het is nog niet zo'n slechte brander. Als ie gewoon goedkoop te kopen is, gewoon doen. Hoewel er de laatste tijd wel een batch is waarvan ik veel 'power calibration errors' hoor. Typisch Philips probleempje lijkt het :). CDD3610 had daar ook zo'n handje van. :D

Verwijderd

Topicstarter
ik kan hem dus kopen *nieuw* voor F300,-

Is dit voor dit bedrag nu een aanrader of een afrader???

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:07
Gewoon doen zou ik zeggen, is zeker niet te duur!

Verwijderd

Koop een lite-on!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-05 14:02

Bezulba

Formerly known as Eendje

en nu nog een beargumentering graag.... |:(

blup

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-05 16:46

voz

De echte kenner

Voor 300 piek zou ik het zeker doen, de 804 is een van de beteren van philips. Dat verhaal over vuile lensen is afkomstig uit de 3610-tijd en is geen issue meer bij de 804

Systeemspecs
PV Installatie

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-05 00:28
heeft ook nog zon 3610, en die heeft toch wel 2 jaar lopen fikken, ongeveer tot nu toe zon +900 cd gefikt, dit was de eerste versie van het ding en koste toen ook 860 gulden, ik heb er nooit problemen mee, alhoewel ik nu een echte heb plextor8220 scsi, draait die phillips nof steeds in mijn vriendins pc, Ik denk dat ik geluk heb :), nou ik denk dat mijn vriendin geluk heeft >:)

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Mafioso
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03:39
Ik heb pas een Lite-On 12x10x32 brander gekocht.. (weekje terug ofzo).. en die bevalt mij prima ... lekker snel fikken... en BURNproof.. dus geen bufferunderuns meer :) (heb ik zo-wie-zo nog geen last van gehad met deze fikker..) en was niet duur ... fl 450,- (inc 10x cd-r + 3x cd-rw)..

ik heb nog niet superveel gebrand.. maar wat ik heb gebrand is prima...

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Gebruik al tijden een oude philipsbrander (2x2x24 3801-type). Nog nooit problemen mee gehad en toch al enkele honderden cd's gebrand. :)

Verwijderd

Topicstarter
Nu kan ik ook de Lite-On 12x voor F399,- krijgen..

Welke zal ik doen???

Verwijderd

Philips en cd fikkers zijn :r :r :r :r
met één woord KUT. Heb zelf een 3610 gehad en gelijk 10 van de 10 cd's verkloot. Na de eerste track bleef ie gewoon hangen. Opgelost door andere cd's te gebruiken (sony's voor ƒ 2 per stuk)en alleen disc at once schrijven. Na een tijdje wilde ie ook geen data cd's meer branden --> waren dan alleen maar leesbaar in de fikker zelf maar in een gewone cd rom niets. Soms kon ie nog net lezen wat de inhoud was maar benaderen ho maar. Philips fikkers suck big time. Koop of een plextor :o of een HP

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-02 16:49

wouterve

Swinger of States

Ik heb zelf zo'n Philips 804 en ik ben er heel tevreden over. Sinds een firmware-update naar versie 2.0 doet-ie het met alle CD's goed, op alle snelheden. (Met firmware 1.0 was-ie zacht gezegd nogal kieskeurig; vrat alleen Philips-CD's.)

Niks mis met deze brander, en als je 'm voor fl 300,-- kunt kopen, moet je het zeker doen.

Verwijderd

Op donderdag 08 februari 2001 10:59 schreef Werkeend het volgende:
en nu nog een beargumentering graag.... |:(
Onnodig, dafox is een kameraad van me...
Op donderdag 08 februari 2001 12:24 schreef DaFoX het volgende:
Nu kan ik ook de Lite-On 12x voor F399,- krijgen..

Welke zal ik doen???
Nou zeg! voor die 100 piek moet je niet klagen! kopen die lite-on! Lekker 12x en burnproof!

Verwijderd

Op donderdag 08 februari 2001 10:26 schreef judged het volgende:
Tenzij je de Philips extreem goedkoop kunt regelen, zou ik voor een ander merk gaan. Sony 8 en 10 speeds kosten niet veel, maar ik weet niet waar het binnenleven vandaan komt (HP?). Creative 8x schijnt een Plextor (Sanyo) loopwerk te hebben en kost ook niet veel (sowieso minder dan de Plex).

Van flipsen weet ik uit ervaring dat ze Low Quality zijn (2600 scsi in m'n eigen bak en 8speeds bij diverse collega's).
En zeg nou zelf: Die kleuren zijn om te :r (tenzij je een coole zwarte kast hebt)
HP z'n branders zijn ook niet (allemaal) uit eigen fabriek hoor!!!
Pagina: 1