Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[PW] niet op voorraad wel in PW

Pagina: 1
Acties:

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik wilde een nieuwe geluidskaart, een x-fi extreme music. Volgens de Pricewatch is Azerty één der goedkoopste, ondanks 14 dagen levertijd daar besteld.

Mailtje gehad dat onbekend is wanneer deze kaart leverbaar is.
Toch staat deze kaart nog in de pricewatch als goedkoop bij Azerty, ik vind dit niet helemaal kloppen. Goede sier maken door goedkoop te lijken, maar dan het niet kunnen leveren. Normaal gesproken kan dat gebeuren, maar een kennis heeft hetzelfde bij hun gehad met een videokaart, daar goedkoop denken te bestellen en dan niet kunnen leveren..

Zo wordt de pricewatch misbruikt als etalage waarvan een gedeelte er alleen maar ligt om goedkoop te lijken, en volgens mij is dat niet de bedoeling.

Ik heb geen idee of er regels voor zijn om artikelen in de PW te mogen zetten, zo niet, dan kunnen jullie hier weinig aan doen.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-11 15:46
Tja, het kan gebeuren dat producten een tijd lang moeilijk leverbaar zijn.
Kijk bijv. naar de Wii, dat ding is echt extreem moeilijk leverbaar, tenminste, over het algemeen.
Ik sta zelf ook in een computerwinkel, we proberen spullen zoveel mogelijk uit voorraad leverbaar te hebben, maar wordt er een keertje niet aangeleverd, tja, is het behelpen.
Momenteel zul je bij veel producten de "zomerdip" in gaan. Oude voorraden worden opgemaakt door de fabrikanten, en in september wordt de nieuwe productenlijn gepresenteerd (Logitech bijv.).
Tot die tijd is het vaak behelpen als oude voorraad eerder op is dan de lancering van de nieuwe lijn.

Hoe dit specifiek gezien met de artikelen waar jij over praat zit, geen idee, hoewel de X-Fi OEM kaarten bij mij ook niet leverbaar zijn op dit moment, maar het kan altijd gebeuren.

Kijk dus niet direct te zwart omdat er een keer iets niet leverbaar is. Pas wanneer je bij 10 andere winkels ruim voldoende voorraad ziet, ja, dan kun je gaan twijfelen, en dan nog, ook een firma Azerty is afhankelijk van leveranciers.

Systemspecs

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
In de Pricewatch is het mogelijk om de voorraad van het producten bij winkels aan te geven, maar daarvoor moeten de shops dan wel in hun voorraadstatus meegeven. Aangezien het alleen voor PriceWatch Manager-abonneehouders dit erg gemakkelijk is - die kunnen immers hun database laten koppelen aan die van ons - is het voor niet-PWM-winkels ontzettend veel werk om meerdere malen per dag al hun producten door te lopen om aan te geven dat die producten wel of niet op voorraad zijn. Die voorraadstatus is ten tijde van het online zetten van Pricewatch 1.5 uitgezet, omdat niet alle winkels die voorraad meeleverde of in staat was bij te houden. Zover ik weet staat dat wel op de planning voor een volgende overhaul van de Pricewatch (over vijf jaar ofzo :P).

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Okay. duidelijk, dan worden goedkope prijzen direct gerelativeerd.