Toon posts:

Dom blondje zoekt hulp

Pagina: 1
Acties:
  • 203 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnenkort voor het eerst een eigen huis betrekken. Nu wil ik gelijk alle internet, telefonie en televisie goed regelen. Nu kwam ik op internet StudentenADSL tegen. Hier kan je goedkoop en volgens mij snel internetten. Tevens is het mogelijk om hierbij een voIP-telefoonaansluiting te krijgen.
Nu begreep ik van een kennis dat dit forum alles weet. Vandaar mijn vragen:
- Is StudentenADSL betrouwbaar?
- Is voIP-bellen betrouwbaar?
- Er wordt gesproken over gratis bellen naar vaste nummers. Is dat naar alle vaste nummers of alleen naar andere gebruikers van voIP?
- Moet mijn computer de hele dag aan staan als ik met voIP wil bellen? Dat zou het weer een stuk duurder maken toch?
- Zijn er andere goedkope en makkelijke oplossingen?

Ik hoop dat jullie me willen helpen.
O+
Francis

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-11 14:47
topictitel :X

[ Voor 73% gewijzigd door funk-e op 07-06-2007 10:34 ]

...less is more

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 10:28:
Ik ga binnenkort voor het eerst een eigen huis betrekken. Nu wil ik gelijk alle internet, telefonie en televisie goed regelen. Nu kwam ik op internet StudentenADSL tegen. Hier kan je goedkoop en volgens mij snel internetten. Tevens is het mogelijk om hierbij een voIP-telefoonaansluiting te krijgen.
Dan is jouw kennis geen echte tweaker. ;)

Op dit forum is veel kennis aanwezig, maar het is dan ook niet de bedoeling om zomaar vragen te dumpen. :)
- Er wordt gesproken over gratis bellen naar vaste nummers. Is dat naar alle vaste nummers of alleen naar andere gebruikers van voIP?
- Moet mijn computer de hele dag aan staan als ik met voIP wil bellen? Dat zou het weer een stuk duurder maken toch?
Het lijkt me niet dat je pc aan moet blijven staan, dat zou je met een beetje pc zo 20 euro per maand extra kosten.
Over de betrouwbaarheid kan ik weinig zeggen, het is allemaal nog relatief nieuw.
Zijn er geen testen van de consumentenbond of andere partijen waar je informatie uit kunt halen? :)
Reageer dan niet. :/

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-11 21:35
Hier is erg veel over te vinden.
Over studentenADSL wellicht niet zo veel, maar over VoIP bellen zijn al meer dan genoeg topics te vinden. Over het algemeen zijn providers als StudentenADSL relatief kleine providers, die met lage abonnementskosten, maar hoge servicekosten, internetaansluitingen bieden.
Veelal zijn er meerdere kleine providers qua naam, die door 1 grotere firma worden aangestuurd.
Voor VoIP bellen hoeft je PC niet aan te staan, alleen je modem moet aanstaan. Het gratis bellen naar vaste nummers is bij veel van dit soort providers naar alle vaste nummers in Nederland, ook van niet VoIP bellers.

Ik ben zelf al ruim een jaar een zeer tevreden gebruiker van Chello/UPC.
Heb digitale TV, telefonie en 20MBit internet van ze en betaal gemiddeld iets van € 85 per maand, incl. telefoniekosten. Kosten bestaan uit € 60,- voor het internet+telefonie abbo (is er al vanaf iets van € 25,- geloof ik), 20 euro voor TV+Digitale TV, en de resterende € 5,- voor het bellen naar Rabofoon etc.
En internet is de laatste maanden echt harstikke stabiel, dus mij zul je niet zo snel horen klagen.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:08
Geen ervaring mee. StudentenADSL gaat via het Tiscali netwerk. Heb je al wel gescheckt of het bij jouw beschikbaar is? in mijn woonplaats niet :|
Mja. Wat is betrouwbaar? Niets is zo betrouwbaar als je analoge KPN lijntje maar mijn ervaringen met VoIP zijn best goed
Op de site staat: Naar vaste nummers in Nederland, m.u.v. betaalde servicenummers, op basis van een Fair Use Policy. Lijkt me duidelijk.
Neej, je kunt gewoon een telefoon op je ADSL modem aansluiten
Speedlinq? Goedkoop (goedkoper dan StudentenADSL) en best goed. Zie beiden ook TV via digitenne, dus dan heb je alles in 1. Maar kwaliteit van digitenne is niet al te best geloof ik. Je kunt ook schotel TV nemen. Das ook goedkoop en dan heb je over het algemeen de beste kwaliteit :)

Leuke topic titel trouwens ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Flappie op 07-06-2007 10:48 ]

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:04
Waar ga je wonen, misschien is een plaats handig, mocht men voor die omgeving nog betere ideeen hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Jeetje, dank jullie wel voor de snelle reacties. Het gaat om Linschoten (utrecht), 3461 GT. Ik zal Speedlinq eens even bekijken. Digitale TV zou wel erg leuk zijn. Ik heb in het ouderlijk huis Casema, leuk en veel kanalen. In het nieuwe huis wordt dit wel lastiger geloof ik.

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:24
Even gegoogled, het wordt verzorgd door tiscali, en als je KPN opzegt moet je nog steeds de lijnkosten (of hoe dat heet) betalen van zo'n 10 euro per maand. Dan denk ik dat een tele2 of orange abbo niet echt duurder is.

Bij orange en tele2 krijg je toch niet die 10 euro lijnkosten bovenop je abbo als je geen kpn account hebt, of vergis ik me nu :?

[ Voor 24% gewijzigd door sewer op 07-06-2007 10:56 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 10:47:
Jeetje, dank jullie wel voor de snelle reacties. Het gaat om Linschoten (utrecht), 3461 GT. Ik zal Speedlinq eens even bekijken. Digitale TV zou wel erg leuk zijn. Ik heb in het ouderlijk huis Casema, leuk en veel kanalen. In het nieuwe huis wordt dit wel lastiger geloof ik.
Speedlinq moet je voorzichtig mee zijn. Ze lijken goedkoop, maar de helpdesk kost een schandalige 70 of 75 eurocent/minuut, en op email reageren ze niet (alleen dat je maar moet bellen). Goedkoop wordt zo heel snel duurkoop. Verder zijn de ervaringen met Speedlinq niet onverdeeld positief.

Gebruik de zoekfunctie van het forum en sla aan het lezen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Speedlinq, goedkoop maar niet leuk als je hun usenet servers gebruikt.

Dan krijg je mail van ze, dat je limiet is overschreden, en dat is toch al zeker zo bij 1.5 gb!!

Neem iets als tweak, of xs4all, icm voip.

Suc6

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:04
Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 10:28:
Ik ga binnenkort voor het eerst een eigen huis betrekken.
Gefeliciteerd
Geen idee, geen ervaring mee, wat ik mij wel afvraag is hoe het gaat mocht je geen studen (meer) zijn.
Heb thuis InternetPlusBellen van KPN, weinig tot geen problemen mee gehad.
Dit zal verschillen per provider, zal je dan ook heel goed moeten lezen.
Computen hele dag aan is niet nodig, de modem doet al het werk
Wil je alles in 1 pakket of verschillende pakketten? Er zijn tegenwoordig zoveel mogelijkheden.

Zelf hier KPN IPB + MINE
IPB tevreden over, MINE ben ik nog niet volledig van overtuigd, maar dat komt doordat bij KPN de administratie beetje stroef verliep. Bellen met de helpdesk lijkt niet gratis maar kan wel (0800-0505 ipv 0900-0244 heheh). Laatste dagen verloopt KPN MINE overigens ook zonder storingen.
Ik hoop dat jullie me willen helpen.
Dat is meestal niet zo'n heel groot probleem, zeker niet met zo'n topictitel :+

[ Voor 11% gewijzigd door Suicyder op 07-06-2007 10:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is voor mij niet nodig dat alles in 1 pakket zit. Als het maar goed werkt en als het maar niet te duur is. Natuurlijk bel ik regelmatig, maar wel voornamelijk in daluren. Internetten doe ik erg veel, vooral ook om te downloaden. Nogmaals: digitale tv zou leuk zijn maar dat lukt in dat gat van mij :o nauwelijks.
Pagina: 1