LogMeIn: remote desktop voor mac

Pagina: 1
Acties:
  • 923 views sinds 30-01-2008

• RichieSD
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-02-2025
Van Macwereld.nl:
Vanaf vandaag kunnen Mac gebruikers hun computers gratis op afstand benaderen vanaf elke andere computer ter wereld, waaronder ook Windows PC's.
LogMeIn biedt een speciaal programma voor Mac OS X, waarmee de machine op een veilige manier bereikbaar wordt via een webbrowser.

Het programma wordt op de Mac geïnstalleerd en de computer is vanaf dat moment via het lokale netwerk of het internet te benaderen en te bedienen.

Het systeem werkt met een webserver die op poort 2002 draait. Deze is echter alleen te benaderen vanaf een geldig user-account op LogMeIn.com.

Met Safari, FireFox of Internet Explorer kan men vanuit de hele wereld de Mac bedienen. Er moet wel Java aanwezig zijn op de machine.

"LogMeIn volgt absoluut de Mac-mantra van gebruiksvriendelijkheid en we zijn verheugd dat Mac-eigenaars nu dezelfde mogelijkheden hebben om toegang te krijgen tot hun digitale leven als onze PC-gebruikers", aldus Michael Simon, CEO van LogMeIn.

Bron: persbericht LogMeIn
Download: LogMeIn.com.
Heeft iemand het al geprobeerd?
Ik heb de client op mn macbook pro geinstalleerd. Vandaag op het werk via internet explorer geprobeerd in te loggen maar krijg een foutmelding: "access denied (05)".
Wie weet een oplossing?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Dus .. je installeert een backdoor applicatie in een webserver die te gebruiken is met een useraccount van een onbekende organisatie.

- Heb je het al geprobeert ?

Nee, dat zal ik ook nooit proberen.

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-01 21:58
Echt een bullshit applicatie dit.

De enige gimmick die dit ding heeft is dat LogMeIn als middle-man fungeert. Daardoor hoef je geen poorten open te zetten in firewalls. Je doel systeem is altijd online en verbonden met LogMeIn. Vanaf het systeem waar jij zit verbind je ook met LogMeIn en bij LogMeIn wordt vervolgens de boel gekoppeld aan elkaar.

Dit is absoluut geen unieke dienst.

• basvcds
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-01-2024

basvcds

Multimonitormannetje

Ik gebruik logmein al tijden voor pcs bij mij thuis en op werk, echt heerlijk! Het is even wennen aan de webbased interface maar uiteindelijk is het sneller en makkelijker dan afzonderlijke rdc en vlc servers :) Fantastisch dat het nu ook op de mac is nu ik net over ben gestapt.

[ Voor 3% gewijzigd door basvcds op 07-06-2007 09:47 ]

www.baskoole.com

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:04

Nitai

Live the life you love.

Logmein gebruik ik al 2 jaar op m'n pc. Ik ben blij dat het er nu ook voor de Mac is.

Ik hoef geen poorten open te zetten en het werkt toch wel vlot met een goede encryptie.

Overigens is Logmein geen onbekende organisatie hoor. Ze zijn opgericht door de makers van RemotelyAnywhere ;)

Maar om op de vraag terug te komen. Heb je de wachtwoord van je Mac account gebruikt? Op de PC is dit namelijk gerelateerd aan je user account. Ik zal het van het weekend even proberen.

[ Voor 24% gewijzigd door Nitai op 07-06-2007 10:18 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• RichieSD
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-02-2025
Dit probleem is opgelost. Ik moest blijkbaar mijn username met een hoofdletter invoeren |:(
Bedankt voor de snelle reacties. Echter als ik inlog krijg ik dit:
An error has occurred

Connecting...
Macbookpro-blablablablablablablablablabla/IPadres - press ESC to cancel
Failed to connect socket, trying to connect through HTTP tunnel...
HTTP tunnel connected.

Negotiating SSL...

An error has occurred:
java.io.IOException: SSL certificate check failed.
Nu moet ik er wel bijzeggen dat ik hier op een citrix-server zit met WinXP embedded. Troep.
Ik zal het ook eens op een "echte" pc proberen :)

edit: het werkt, prachtig programma!

[ Voor 72% gewijzigd door RichieSD op 07-06-2007 20:09 ]

Verwijderd

ik gebruik log me in supervaak met windows voor mijn broer in groningen, en dat ik het nu ook voor mijn eigen macje kan gebruiken, Geniaal!!

logmein ruled, daar zou ik zelfs voor willen betalen :P!

Verwijderd

weet iemand waar je je domain van je mac kan opzoeken?

Moet je ook perse voor je LogmeIn een aparte account aanmaken op je mac?

dank voor de hulp

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-01 15:23

afterburn

No more...

Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:45:
weet iemand waar je je domain van je mac kan opzoeken?

Moet je ook perse voor je LogmeIn een aparte account aanmaken op je mac?

dank voor de hulp
Nee, je hoeft geen account aan te maken op je mac.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Het is niet echt handig om een topic te kicken van ruim 2 jaar oud, met een vraag die makkelijk op te lossen is door naar de website van LogMeIn te gaan. Mocht je dat wel hebben gedaan, dan is het beter om een nieuw topic te openen met een duidelijke beschrijving van het probleem, wat je hebt geprobeerd en waarom het niet werkte :) Deze gaat in ieder geval op slot.

[ Voor 4% gewijzigd door Daedalus op 14-08-2009 22:58 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.