Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Orange Nederland in Duitse handen

Pagina: 1
Acties:
  • 98 views sinds 30-01-2008

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:15
Uitgegeven: 7 juni 2007 08:05
Laatst gewijzigd: 7 juni 2007 08:07

AMSTERDAM - Orange Nederland gaat van Franse handen over in Duitse. Deutsche Telekom wordt de nieuwe eigenaar, zo maakte het Duitse telecombedrijf woensdagavond bekend.

Het Franse telecombedrijf France Telecom, de huidige eigenaar, moet nog om tafel met de Nederlandse vakbonden.

De overnamesom is niet bekendgemaakt, maar volgens bronnen dicht bij het proces zou France Telecom de Nederlandse tak van Orange voor een bedrag van 1,3 miljard euro van de hand doen.

Ya.com
Het is niet de eerste keer dat de twee bedrijven met elkaar te maken hebben. Eerder kocht France Telecom de Spaanse internetprovider Ya.com van Deutsche Telekom.

(c) ANP
http://www.nu.nl/news/110...and_in_Duitse_handen.html

Veel geruchten, maar nu blijkbaar definitief.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Erg jammer dat het merk Orange van de NL markt verdwijnt :{ Ben benieuwd wat T-mobile met de bestaande abonnees gaat doen en hoe ze Orange ADSL gaan omzetten in T.com (zoals in DLD het geval is) :)

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-11 09:01
weet iemand of het t-mobile wordt of niet? Want ik vind orange veel stoerder dan t-mobile

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-10 22:26
Ik zit stiekem te hopen op wijziging van de AV's. Kunnen we weer massaal opzeggen :D
(iets zegt me dat ik te veel hoop heb)

Pvouput live

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Vintendo schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 09:13:
weet iemand of het t-mobile wordt of niet? Want ik vind orange veel stoerder dan t-mobile
Ik weet niet of T-Mobile ook het recht heeft om lang de naam Orange te voeren, maar ik vermoed van niet. Ik denk dat het een en ander binnen een bepaalde tijd omgezet wordt naar het T-Mobile merk. T-Mobile zal wel enige tijd gegund worden om het e.e.a. te integreren in haar huidige bedrijfsvoering, maar ik denk dat de naam Orange wel gaat verdwijnen.

Ik denk ook niet dat T-Mobile zin heeft om te gaan betalen voor het gebruik van een merk van een concurrent.
Krypt schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 09:15:
Ik zit stiekem te hopen op wijziging van de AV's. Kunnen we weer massaal opzeggen :D
(iets zegt me dat ik te veel hoop heb)
Zolang er niets verandert aan de overeenkomst en de algemene voorwaarden, kun je niet vroegtijdig opzeggen. T-Mobile kennende zullen ze dat ook niet doen: wanneer je gaat verlengen zullen ze je wel een aanbod doen voor T-Mobile Relax/Flex.

Nogmaals edit :D : ik vind het wel jammer dat een bestaande marktpartij weer een concurrent koopt, zo verdwijnt de concurrentie wel op de Nederlandse mobiele telefoniemarkt. Ik had liever gezien dat een andere partij Orange NL zou overnemen (op fd.nl stond dat ook ABN AMRO Capital interesse had), zodat er nog 4 spelers op de markt zouden blijven, maar helaas is dat niet het geval. Ik kan me wel voorstellen dat Orange ook oren had naar het aanbod van T (de Spaanse aanbieder Ya.com).

[ Voor 43% gewijzigd door rclahsen op 07-06-2007 09:21 ]

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-11 09:01
en het zal vast niet zo zijn dat ik met mijn orange 25 abonnement na de overname ook pit kan nemen of wel?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-10 22:26
We zullen moeten wachten voordat we daar ontwoord op hebben. Maar ik ben bang van niet en dat je zoals rclahsen verondersteld, gewoon moet wachten totdat je contract afgelopen is.

Pvouput live

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Hopelijk nog sneller internet voor dezelfde prijs ;)

Maar ik ben inderdaad ook wel benieuwd wat voor gevolgen het voor de klant heeft.

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• koen
  • Niet online
de merknaam Orange is van France Telecom en wordt nog in veel andere landen gebruikt, dus zal het snel T-mobile worden.

T-mobile Free... :{ klinkt niet en ik wil ook geen roze, maar stoer oranje ;(

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-10 17:10
Zou echt zonde zijn. Ook qua service, dienstverlening en uitstraling voel ik me erg happy bij Orange.
Hopelijk gaan ze het roer niet drastisch omgooien.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Verwijderd

dit is absoluut een slechte zaak voor de consument aangezien wìj in korte tijd van 5 naar nog maar 3 providers zijn gegaan minder concurentie dus hogere prijzen voor ons

Verwijderd

Ik ben benieuwd of er dus nieuwe voorwaarden komen. Ik heb nu een foon die ik eigenlijk nooit gebruik. Prepaid met een tientje tegoed er op. Volgens Orange onbeperkt geldig en bruikbaar. Dat moet dan imo bij T-Mobile ook zo blijven. Soort van 'just-in-case' foon.

Verwijderd

allemaal overstappen naar Orange, dan worden ze zo groot dat ze de identiteit kunnen houden en te duur voor overname!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 09:32:
Ik ben benieuwd of er dus nieuwe voorwaarden komen. Ik heb nu een foon die ik eigenlijk nooit gebruik. Prepaid met een tientje tegoed er op. Volgens Orange onbeperkt geldig en bruikbaar. Dat moet dan imo bij T-Mobile ook zo blijven. Soort van 'just-in-case' foon.
Ik denk dat vooral prepaid klanten de lul zijn, denk namelijk niet dat t-mobile gprs voor 6euro zal aanbieden en 300gratis smsjes als je 1x permaand opwaardeert en happy hours voor 5euro naar orange klanten bellen ik denk dat ze dat allemaal zullen aanpassen

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 09:32:
dit is absoluut een slechte zaak voor de consument aangezien wìj in korte tijd van 5 naar nog maar 3 providers zijn gegaan minder concurentie dus hogere prijzen voor ons
3 netwerkoperators, het aantal providers is groter (Tele2, Debitel, Scarlet, Rabo).

Wat wel treffend is, is dat van de "grote vier" telco's Vodafone, Deutche Telekom (T-Mobile), France Telecom (Orange), en Telefonica (O2) die een paar jaar terug allemaal de ambitie hadden om compleet dekkende Europese netwerken te bouwen, er nog maar 2 over zijn in NL.

[ Voor 26% gewijzigd door Dreamvoid op 07-06-2007 09:48 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 09:36:
[...]

Ik denk dat vooral prepaid klanten de lul zijn, denk namelijk niet dat t-mobile gprs voor 6euro zal aanbieden en 300gratis smsjes als je 1x permaand opwaardeert en happy hours voor 5euro naar orange klanten bellen ik denk dat ze dat allemaal zullen aanpassen
Ik wil gewoon een foon die als ik 'm 1 keer per jaar gebruik, of zelfs dat niet, gewoon z'n beltegoed behoudt. Verder geen fratsen. Alleen bellen als ik het nodig heb. Dat heb ik nu.

• koen
  • Niet online
RaboMobiel zal trouwens ook opnieuw met T-mobile om de tafel moeten, gok ik. Zij waren de enige aanbieder op het netwerk van Orange toch?

• yohan
Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 09:40:
[...]

Ik wil gewoon een foon die als ik 'm 1 keer per jaar gebruik, of zelfs dat niet, gewoon z'n beltegoed behoudt. Verder geen fratsen. Alleen bellen als ik het nodig heb. Dat heb ik nu.
Jouw soort klanten heeft Orange naar de ondergang geholpen :P

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Verwijderd

wat ik wel raar vind is als de naam orange verdwijnt waarom komen ze dan vanaf 3juli met orange world extra ?

• koen
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 09:52:
wat ik wel raar vind is als de naam orange verdwijnt waarom komen ze dan vanaf 3juli met orange world extra ?
daar werken ze waarschijnlijk al een tijdje aan en de launch stond al vast voor de overname definitief werd. ze hebben ook nog laatste een nieuw abonnement (orange music) geintroduceerd. denk wel dat dit de laatste nieuwe dingen van Orange gaan zijn.

ohjah, T-mobile heeft er wel ineens een leuk aantal shops bij :)

• yohan
Zou het niet kunnen dat Orange gewoon blijft zoals het is? Er hoeft toch niet per se een naamswijziging plaats te vinden?

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11 07:53

Apie!

Newer, better & confusinger

Leuk, van emailnaam@wanadoo.nl naar emailnaam@orange.nl naar emailnaam@tmobile.de :/

Ik heb potverdorie net al m'n abo's gewijzigd naar orange.nl :(

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
In welk artikel hebben jullie gelezen dat Orange NL en T-Mobile NL samen gaan :? Ik lees alleen dat Orange NL wordt overgenomen door de mama maatschappij van T-Mobile. Een goed voorbeeld van hoe het waarschijnlijk zal gaan is KPN en Telfrot (niet helemaal echter). KPN houd het merk Telfort omdat het een goedkoop imago heeft waarbij veel mensen zich kunnen vinden. Dit zal D-telecom ook gaan doen waarschijnlijk. Verder zal er niks veranderen aan de voorwaarden en blijven het gewoon 2 aparte merken met 2 aparte producten.

Dit zat al heel lang in de pijp eigenlijk. :)

• koen
  • Niet online
DaannO schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 10:26:
In welk artikel hebben jullie gelezen dat Orange NL en T-Mobile NL samen gaan :? Ik lees alleen dat Orange NL wordt overgenomen door de mama maatschappij van T-Mobile. Een goed voorbeeld van hoe het waarschijnlijk zal gaan is KPN en Telfrot (niet helemaal echter). KPN houd het merk Telfort omdat het een goedkoop imago heeft waarbij veel mensen zich kunnen vinden. Dit zal D-telecom ook gaan doen waarschijnlijk. Verder zal er niks veranderen aan de voorwaarden en blijven het gewoon 2 aparte merken met 2 aparte producten.

Dit zat al heel lang in de pijp eigenlijk. :)
lees je de replies wel?

T-mobile gaat de merknaam Orange niet mogen gebruiken! Deze is van France Telecom en Orange blijft dus ook gewoon bestaan in bijv. UK en France. Dat er hier op de NL markt dan een Orange is, die niet van France Telecom is, maar van T-mobile 8)7 Lijkt me niet he?

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Is het ook niet zo dat Orange Mobile wordt overgenomen en dat het oude Wanadoo, Orange Internet, gewoon blijft? Dat zou mij logisch lijken.

• yohan
rclahsen schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 09:16:

Ik denk ook niet dat T-Mobile zin heeft om te gaan betalen voor het gebruik van een merk van een concurrent.
Orange is een sterk merk. Het zou kunnen dat ze afspraken maken over het behoud van de merknaam bij de deal.

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11 07:53

Apie!

Newer, better & confusinger

Och, misschien verzinnen de Duitsers wel iets anders ipv Orange, zoals Grün of Purpurrot :+

Ik zou het op zich niet erg vinden, zolang er niets wijzigt aan de service die ik van ze afneem.

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Verwijderd

als ik er nu zo overna denk dan denk ik ook dat orange gewoon blijft bestaan

• koen
  • Niet online
Yohan schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 10:33:
[...]

Orange is een sterk merk. Het zou kunnen dat ze afspraken maken over het behoud van de merknaam bij de deal.
En dus laat France Telecom T-mobile afbreuk doen aan het sterke merk? Orange staat voor hele andere waarden dan T-mobile en dan lijkt het me niet dat je je eigen merk gaat ontkrachten.

Als de deal definitief is, zie je binnen een half jaar geen oranje meer in het straatbeeld, maar lichtroze.

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik denk dat ze nog wat stapels Dutchtone en Ben briefpapier hebben liggen, dus een nieuwe naam verzinnen is helemaal niet moeilijk :+

Verwijderd

als t-mobile slim is laten ze ook orange staan dan spreken ze 2 soorten markten waardoor ze veel meer klanten krijgen, als je ze gaat dwingen om naar t-mobile tegaan dan kunnen ze zomaar is heel veel klanten kwijt raken

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:11

Coach4All

I'm a Coach 4 All

"Ben GermanTone"..... :X

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• yohan
Als het T-Mobile wordt ben ik weg.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Over de op handen zijnde overname was al een topic: France Telecom zoekt koper voor Orange Nederland

Dat die overname nu is aangekondigd, is geen reden voor een nieuw topic.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.