Toon posts:

Webserver opzetten met Speedtouch 546 en ASUS WL566GM

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik ben al een hele tijd bezig om te proberen een webserver op te zetten zodat ik daar mijn bestanden op kan zetten. Mijn modem is een speedtouch 546(10.0.0.138) en de router daarachter is een ASUS WL-566GM(10.0.0.150 voor de modem en 192.168.1.1 voor mij)

Ik heb m'n speedtouch helemaal gereset via telnet, hij is dus helemaal leeg. Na de instellingen voor de verbinding te hebben gedaan kom ik met mijn ISP ip-adres uit in de webinterface van de speedtouch. Als ik dan de default server instel op 10.0.0.150 en ik ga naar mijn ISP ip-adres gebeurt er helemaal niets, ook niet als ik De virtual DMZ in de ASUS instel op het ip-adres van mijn computer(192.168.1.4)

Als ik in mijn browser 10.0.0.150 intik kom ik netjes terecht op de webinterface van de ASUS router

Heeft iemand een oplossing voor mijn probleem?

Bedankt alvast

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-11 19:05
Er kunnen hier 2 dingen aan de hand zijn:

Zowiezo kun je je ISP IP adres nooit bereiken vanuit dat adres. Feit dat je de Speedtouch interface wel krijgt is simpelweg omdat je modem daar een truuc voor uithaalt. Om echt te testen of het werkt zul je dus via een proxy moeten werken. (Of via een andere internetaansluiting natuurlijk).

Daar naast, weet je wel zeker dat de webadmin van speedtouch niet op dezelfde poort zit als die van je asus? Dat gaat natuurlijk ook niet lekker lopen.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-12 00:53

PcDealer

HP ftw \o/

Aangezien de 546 een 4poort switch heeft en je melding maakt van een Asus router, wil ik graag weten hoe je netwerk eruit ziet.

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
Mijn netwerk ziet er als volgt uit.

ADSL -> Speedtouch 546
Router -> WL566GM
Server zit op de WL566GM

Via een utp kabel van 0,5 meter zit de ASUS op de speedtouch. De server zit wireless op de asus. Dit moet werken want heb dit ooit met m'n SMC barricade aan de praat gekregen.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Hoe moet de webserver bereikbaar zijn: alleen intern, of ook extern? Waarop zijn de andere pc's aangesloten?

[ Voor 22% gewijzigd door PcDealer op 07-06-2007 02:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
De webserver moet zowel intern als extern bereikbaar zijn. intern kan ik m gewoon bereiken met //server. De andere PC's en xboxen zitten op de asus. Xboxen bedraad en pc's wireless

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2007 02:08 ]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Kan iemand van buiten wel de webserver bereiken/pingen?

Verwijderd

Je kan nooit een loopback naar jezelf maken zeg maar, als je je IP intikt zal je nooit "weer terug" op jou netwerk kunnen komen. Je zal extern ( een andere internet verbinding dan jou eigen) moeten proberen of je op jou server gedeelte uit komt. Mocht het niet zo zijn dan moet je de "web" poort forwarden naar jou ip adres van jou interne netwerk. Als ik me nie vergis is dat 8080 of gewoon 80. It's as simple as that.

succes !

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-11 19:05
:z
Nijn schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 01:57:
Er kunnen hier 2 dingen aan de hand zijn:

Zowiezo kun je je ISP IP adres nooit bereiken vanuit dat adres. Feit dat je de Speedtouch interface wel krijgt is simpelweg omdat je modem daar een truuc voor uithaalt. Om echt te testen of het werkt zul je dus via een proxy moeten werken. (Of via een andere internetaansluiting natuurlijk).

Daar naast, weet je wel zeker dat de webadmin van speedtouch niet op dezelfde poort zit als die van je asus? Dat gaat natuurlijk ook niet lekker lopen.
Pagina: 1