VPN connectie mogelijk op 1 computer, op de andere niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219523

Topicstarter
Ik heb op mijn bedrijf een windows server 2003 staan die goed functioneert.
Ik heb de VPN erop goed geïnstalleerd. Ik kon hem namelijk met een XP PRO [computer A] in het netwerk [domein] aldaar netjes benaderen.

Thuis staat ook een XP PRO [computer B] die niet kan inloggen met behulp van VPN.
[Fout 800 Er kan geen VPN verbinding tot stand worden gebracht. De VPN-server is onbereikbaar of de beveiligingsparameters zijn voor deze verbinding niet correct ingesteld.]

Om te testen of het geen hardware fout betrof heb ik computer A van mijn werk meegenomen en aangesloten op internet thuis, en warempel het werkte!

Het verschil tussen de twee computers is dat computer B is geconfigureerd in een netwerkgroep en computer A in een domein.
Mijn gedachte is dan ook dat hier het probleem ligt.

Als ik echter van computer B ook een domain-client wil maken dan wordt dat niet geaccepteerd omdat er geen netwerkverbinding is; hij staat natuurlijk niet in verbinding met het domein aangezien de VPN niet werkt, en de VPN werkt niet omdat de client niet in het domein geplaatst kan worden :?

Nu had ik al bedacht om computer B maar naar mijn werk te brengen, hem in de LAN aldaar te prikken en hem lid te maken van het domein.

Ik ben echter benieuwd of er geen andere methode is: aanpassingen in het register, kopiëren van specifieke files van computer A naar computer B, cli-commando's, etc. Of eventuele andere UI procedures die ik over het hoofd heb gezien. Dit bespaart me gesjouw met [ook toekomstige] computers.

De andere vraag is of mijn aanname dat het niet werkt omdat de betreffende computer geen lid is van het domein op mijn werk, wel juist is.

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.

-Durdane-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-05 10:35
Dus intern bouw je een vpn op naar het interne adres van de server en vanaf jou thuis bouw je een vpn op naar het externe adres van de server, maar dit werkt dan niet ?

Je hoeft computers niet toe te voegen aan het domein om een vpn op te bouwen. Ik zou eerder je routing/poorten vanaf het internet nakijken ...

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:14
Lijkt inderdaad eerder een firewall probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05 18:07
Om te testen of het geen hardware fout betrof heb ik computer A van mijn werk meegenomen en aangesloten op internet thuis, en warempel het werkte!
Je hebt de computer van je werk op dezelfde kabel aangesloten als die van jouw thuis?
Dus met alle modems, firewalls etc.. er tussen ?
Heb je ook je dial-up instellingen vergeleken ?
Heeft je thuis pc misschien extra firewall software draaien ?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt allemaal...

Ik heb de probleemcomputer opnieuw geinstalleerd. Ik herinnerde me dat ik ooit nare virussen heb gehad, die welliswaar waren opgeruimd, maar waarschijnlijk toch schade hebben gedaan; vandaar het opnieuw installeren.

En... het werkt!

Althans, ik krijg nu een mooie stabiele VPN connectie. Helaas lukt het me nog steeds niet om in het domein van de server in te loggen maar ik heb daar inmiddels wel een aantal artikelen gevonden [laptops die op het werk [op de aldaar aanwezige LAN] wel netjes op het domein kunnen inloggen, en daarna op locatie [ergens op internet] dat ook kunnen, terwijl computers die op locatie staan en nog nooit op de LAN ingelogd zijn geweest, dat niet kunnen.

Ik hou jullie op de hoogte van mijn VPN avontuur.

In ieder geval, nogmaals bedankt voor jullie reacties...

-Durdane-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nog even iets leuks...

Heb ik het eindelijk op orde allemaal, krijg ik wéér geen verbinding.
Ik alle programma's geherinstalleerd die ik onlangs er schoon opgezet heb, en bij de laatste [altijd de laatste - bedankt Murphy...] was het raak: Norton Utilties 2007.
Blijkt deze een firewall in zich te dragen. OK, ik dus proberen de poorten open te zetten...
Na eindelijk gevonden te hebben waar dat moet [Internetworm groep, waarom niet gewoon 'Firewall' Mr symantec?] en poorten opengezet te hebben, nee hoor, niet luisteren dat kreng! :X

Tot dat ik er achter kwam dat hij alleen de inbound poorten vasthield!
Even googelen dan maar; en na veel gezoek blijkt dat dit een bug is in Norton 2007 die in de toekomst verholpen wordt.
Of je nu maar even de firewall uitschakelt en de Windows firewall gebruikt. 8)7

Ik geloof dat ik met deze VPN aansluiting werkelijk elke mogelijk probleem te verwerken heb gehad LOL...

Kortom: VPN en NORTON 2007 [huidige update] gaan niet samen.

-Durdane-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRubz
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Anoniem: 219523 schreef op zondag 10 juni 2007 @ 17:27:
Bedankt allemaal...

Ik heb de probleemcomputer opnieuw geinstalleerd. Ik herinnerde me dat ik ooit nare virussen heb gehad, die welliswaar waren opgeruimd, maar waarschijnlijk toch schade hebben gedaan; vandaar het opnieuw installeren.

En... het werkt!

Althans, ik krijg nu een mooie stabiele VPN connectie. Helaas lukt het me nog steeds niet om in het domein van de server in te loggen maar ik heb daar inmiddels wel een aantal artikelen gevonden [laptops die op het werk [op de aldaar aanwezige LAN] wel netjes op het domein kunnen inloggen, en daarna op locatie [ergens op internet] dat ook kunnen, terwijl computers die op locatie staan en nog nooit op de LAN ingelogd zijn geweest, dat niet kunnen.

Ik hou jullie op de hoogte van mijn VPN avontuur.

In ieder geval, nogmaals bedankt voor jullie reacties...

-Durdane-
toon volledige bericht
Kun je misschien een linkje geven naar die artikelen? Ik vind het ook wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
McRubz schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 12:06:
[...]

Kun je misschien een linkje geven naar die artikelen? Ik vind het ook wel interessant.
Dit is een interessante link:
http://forums.windowsitpr...&keyword1=no+dns+over+vpn

Ik ben er overigens nog steeds niet uit... :?

-Durdane-
Pagina: 1