Toon posts:

netwerk snelheid en download snelheid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 1 laptop en 1 desktop

nu komt er van beneden 1 kabel naar boven
mijn download snelheid is 8mbit = 1 mb ong per sec ( mits goede download server)

nu heb ik tussen deze laptop en computer een hub geplaatst
beide hebben nu een internet verbinding
als ik 1 pc aan heb staan en zet um aan het downlaoden krijgen ik een snelheid van 790 kb/sec ipv 990 kb/sec ( scheelt tog wel 200kb/sec)

komt dit doordat er een 10mbit hub tussen ligt, dat het daardoor wat minder snel gaat ?

2de vraag

als ik tussen beide wat wil oversturen (5 GB) , en ik ben tegelijkertijd met de desktop aan het downloaden, dan gaat de download snelheid omlaag ( logisch)
nou is mijn vraag .. hoe kan ik die 5 gb oversturen zonder dat de internetdownloadsnelheid omlaag gaat ?

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-03 08:14
Koop een 100Mbit switch. Kost misschien 15 euro tegenwoordig.

Overigens had je wel een betere topictitel mogen verzinnen

[ Voor 38% gewijzigd door Jimster op 07-06-2007 00:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
dat is zeker het andwoord opd e 1ste vraag
maar ik heb dr 2

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-03 08:14
Sorry maar dit is geen helpdesk hoor.

Maar het is goed mogelijk dat het komt door een 10Mbit hub. Kopieer maar eens een bestand van je laptop naar je PC en bereken de snelheid, dan weet je gelijk of het daardoor komt of niet.

Verwijderd

Topicstarter
ja sorry voor m'n botte andwoord ma ik ben zeer benieuwd hoe het nu zit

mijn excusues voor mijn turbolente gedrag

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-03 22:02
>2de vraag

>als ik tussen beide wat wil oversturen (5 GB) , en ik ben tegelijkertijd met de desktop aan het >downloaden, dan gaat de download snelheid omlaag ( logisch)
>nou is mijn vraag .. hoe kan ik die 5 gb oversturen zonder dat de internetdownloadsnelheid omlaag >gaat ?

Als je nou gewoon een 100MBits switch koopt en die in FULL DUPLEX zet kan je 100MBps VERSTUREN en ONTVANGEN tegelijk.

-> Uw downloads komen dan supervlot binnen,
-> Up "upload" van 5GB naar de server gaat ook lekker vlot.

..bijgevolg zijn al je problemen weg ;-) Koop dus maar snel een 4/6/8 port 100MBps switchke van 15 euro...

Jan

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Een 10mbit hub is veelal niet full duplex. Full duplex betekent dat je zowel kan verzenden als ontvangen tegelijk.

Als jij een bestand gaat verzenden over je netwerk gaat de ene poort in TX (transfer) en de andere in RX (receive). Maar omdat je TCP/IP gebruikt worden er ook packages verzonden vanaf de RX pc en zal hij moeten gaan switchen, daardoor gaat de snelheid naar beneden.

Tevens is een hub eigen een dom apparaat, data die binnen komt op 1 poort stuurt hij door naar alle poorten (dit omdat hij niet weet op welke poort welke pc zit). Een switch registreert dat wel zodat hij alleen de packages naar die pc toe stuurt.

Om jouw netwerk een "boost" te geven zal je dus een switch moeten kopen. Deze zijn tegenwoordig niet duur meer en bij elke computer toko te verkrijgen. Let er wel op dat het een switch is en geen fast switching hub!! Neem ook meteen een 100mbit switch, zal je netwerk ook ten goede komen ;)

Suc 6!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-03 22:02
>Een 10mbit hub is veelal niet full duplex. Full duplex betekent dat je zowel kan verzenden als >ontvangen tegelijk

een HUB kan onmogelijk full-duplex zijn. Een switch is een noodzaak.
Full-Duplex heb je per attached node aan de switch een punt-to-punt connectie nodig.
Zet ook "auto negotiation" af en forceer beide kanten op 100BaseT

full-duplex zet eigenlijk het hele "collision detection" mechanisme uit, vandaar dat je maar 1 speler "op de bus" mag hebben.Je hebt dan zowel 1 RX als TX paar dus kan je volle bak zenden/ontvangen tegelijk.

Jan

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
jvanhambelgium schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 09:10:
>Een 10mbit hub is veelal niet full duplex. Full duplex betekent dat je zowel kan verzenden als >ontvangen tegelijk

een HUB kan onmogelijk full-duplex zijn. Een switch is een noodzaak.
Full-Duplex heb je per attached node aan de switch een punt-to-punt connectie nodig.
Zet ook "auto negotiation" af en forceer beide kanten op 100BaseT

full-duplex zet eigenlijk het hele "collision detection" mechanisme uit, vandaar dat je maar 1 speler "op de bus" mag hebben.Je hebt dan zowel 1 RX als TX paar dus kan je volle bak zenden/ontvangen tegelijk.

Jan
bedankt voor deze correctie jan :)

P.S. Je hoeft niet elk bericht te ondertekenen met je naam hoor ;)
Pagina: 1