vraag over sun monitoren

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ThaBuz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-05 06:46
Ik heb onlangs een 20 inch monitor gekregen van een SUN systeem. Na enige tijd zoeken op internet kwam ik erachter hoe ik um om moest bouwen voor een normaal systeem ik kwam er ook achter dat ie in windows op min 75 hz moet staan op 1024*768. De monitor wordt in windows een Eizo 9500 genoemd en nu dan de grote vraag... wie o wie weet hoe deze monitor ook te gebruiken is onder dos en bij bep spelletjes ??? want dan daalt het aantal Hz en dan werkt ie niet meer of bij het opstarten van de pc begint het beeld te knipperen en wordt weer normaal als je in windows komt.
Alvast bedankt Buzzy

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:15
mogelijkheid 1: neem powerstrip

in powerstrip kun je de instellingen voor lagere resoluties aanpassen zonder eerst op een lagere resolutie te draaien.

mogelijkheid 2: stel de moni in als standaardmoni. kijk of hij het dan wel doet.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:01
Hij werkt niet onder dos, omdat ie daarvoor niet gemaakt is. Zo simel is het. Dat heb je met die fixed frequency dingen. Die ondersteunen de resolutie onder dos niet.

• ThaBuz
en waar kan ik dat powerstrip vinden ?
alvast bedankt Buzzy

• aatos
ik denk niet dattie fixed freq is want hij zegt dat ie MIN. 75 hz moet hebben.

• aatos
powerstrip gewoon zoeken in altavista.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:01
Toch blijf ik erbij, je krijgt dat ding niet aan de praat onder DOS. Die Sun dingen kennen maar een paar resoluties en dus niet de resolutie voor DOS. Ken wel 14 inch schermen van Sun die wel onder DOS draaien overigens, maar die hebben gewoon een standaard d-sub stekkertje.

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 18:16

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Zonde om zo'n monitor aan een brakke pc te hangen, daar moet een Sun achter :)

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Verwijderd

www.entechtaiwan.com vind je powerstrip.

Geef mij die Sun monitor maar, kan ik hem mooi op mijn SGI aansluiten :)

• DennisBoom
  • Laatst online: 11-08 11:59
ThaBuz -> Waar heb je gevonden hoe je je Sun monitor moet ombouwen voor windows?
Of is de goede resolutie en refreshrate in windows voldoende?

Geen beurs, geen tempo

• ThaBuz
DennisBoom --> Staat allemaal hier beshreven http://saturn.tlug.org/sunstuff/ffmonitor.html je zal wel het een en ander moeten solderen. Ik heb een sun monitor wat eigenlijk een sony gdm-20d10 is. Ik krijg ut dus nie voor elkaar om um in dos te laten draaien maar in win loopt ie goed met de volgende instellingen:
Beeldscherm: Eizo 9500
Resolutie: min. 1024*768
Frequentie: min. 75 Hz
Kleuren: 16 of 24 bits
Pagina: 1