Toon posts:

[Outlook] profiel weg sinds crash *

Pagina: 1
Acties:
  • 460 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Wie kan mij helpen alsjeblieft?? Vanochtend kon ik mijn laptop niet afsluiten omdat hij een melding gaf dat outlook nog aanstond (stond niet aan). De taskmanager gaf aan dat winword.exe draaide, terwijl ik niks meer had aanstaan. Dat heb ik dus beeindigd (had ik ws. niet moeten doen..). Vanavond wilde ik 'm aanzetten, maar toen kreeg ik de melding dat windows het opgeslagen profiel niet kan laden. Daarna kwam de melding dat het lokale profiel niet gevonden kon worden en dat ik een tijdelijk profiel kreeg. Mijn achtergrond is anders, outlook moest ik opnieuw instellen en daar vraagt hij bij het openen nu steeds om een cdrom (ook telkens bij Word en Excel trouwens maar als ik op annuleren druk dan opent ie toch).
1. Kan ik mijn gewone profiel nog terugkrijgen?
2. Kan ik die verzoeken om de cdrom wegkrijgen?
3. En het belangrijkste: hoe krijg ik mijn mailtjes terug.....? Alles is leeg..

Ik hoop dat iemand me kan helpen en ook nog in makkelijke taal, want ik kan aardig overweg met de programma's op zich, maar technisch gezien word het me al snel te moeilijk. Ik weet ook niet welke versie van Windows op mijn laptop zit (denk XP) en ook niet welke versie van Outlook het is. Het is in ieder geval geen Outlook express.

Alvast heel erg bedankt!!!!!!!!!!!!!

Wilma.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik weet ook niet welke versie van Windows op mijn laptop zit (denk XP) en ook niet welke versie van Outlook het is. Het is in ieder geval geen Outlook express.
Zoek dat dan eerst even op, tot die tijd kunnen wij zo weinig ;)

Open deuren: zet de backup terug? En stop de CD er in voor de melding. (En als je geen CD hebt: bel MS voor een nieuwe. Of koop je software :P )

Profiel: zoek op je harde schijf naar .pst bestanden. Maak er een kopie van en verwijs er dan naar in je configuratiescherm->email. Gebruik eventueel scanpst.exe (te vinden ergens op je harde schijf, ik ben de lokatie vergeten. Zie Google of F1).

offtopic:
Ik pas de titel trouwens wat aan, 'Outlook probleempje' zegt niets over het probleem.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Dank je voor je snelle antwoord. Hoe zoek ik op welke versie Windows en Outlook ik heb...

Sorry maar ik ben niet zo technisch :-(

En bedankt ook voor het veranderen van de titel ;-)

Groetjes Wilma.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Misschien een lullig antwoord, maar als je dat niet weet wil je echt een ander forum dan GoT zoeken voor oplossingen: we gaan er hier van uit dat dingen "veel" ingewikkelder dan dat toch wel tot de basiskennis horen - of tenminste dingen zijn die men zelf binnen no-time kan op/uitzoeken.

Ik ben de beroerste niet, maar de wekker gaat over 6 1/2 uur dus ga nu eerst naar bed en denk dat sites zoals www.beginnersweb.nl, www.iksnaphetniet.nl, www.helpmij.nl, etc. je dan veel beter kunnen helpen dan dat wij het kunnen...

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad best een lullig antwoord. Ik help mijn medemens graag, op mijn vakgebied dan. Maar als dat voor jou anders is, ach dan kijk jij weer anders tegen het leven aan dan ik. Bedankt voor je tips, ik zal het op die sites proberen.

Groeten Wilma.

Verwijderd

scanpst.exe kan je bij run/uitvoeren intypen moet hij hem kunnen vinden en anders in je windows map.

als de pc/laptop weergeeft dat een bestand nog in gebruik is waarvan jij zeker weet dat die NIET openstaat kan je dit opzoeken door: rechtermuisknop op deze computer > Beheren. hier vouw je open: gedeelde mappen. en kies hier voor geopende bestanden. rechter venster geeft dan weer welke bestanden openstaan en welke zich een lock op bevinden. sluit hier alles wat jij denk dat niet open staat. (zoek naar iest van outlook in jouw geval denk ik zo...)

antwoord op waar je vind welke versies je hebt:

Windows: rechtermuisknop op deze computer > eigenschappen. op de algemene pagina vind je deze info.

outlook: ligt eraan of je microsoft office geinstalleerd hebt of de outlook expess van windows zelf gebruikt.
outlook van office: oranje of groen vierkantje met een soort van klokje erin. dat is de versie van outlook de versie van office die je geinstalleerd hebt. bij bedrijven nu meestal 2003.

outlook van windows: een envelop met een pijltje als ik het goed heb.

• paella
  • Laatst online: 18-07 12:41
Of je kijk bij HELP gewoon naar INFO oid.
En wilma, dit is geen forum voor simpele vragen, maar voor tweakers. Bij andere fora ben je veel beter af. Je zit gewoon eigenlijk verkeerd als je basisdingen moet worden uitgelegd.

[ Voor 69% gewijzigd door paella op 07-06-2007 12:54 ]

No production networks were harmed during this posting

Pagina: 1