Toon posts:

[Vista] Importeren van DBX outlook 6.

Pagina: 1
Acties:
  • 3.607 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goede avond,

Ik heb een probleem.

Ik heb een nieuwe vista machine en wil me oude outlook 6 bestanden importeren in me outlook.
dit wil niet lukken,
Ik kan de map c:\........................identities ook nergens vinden in vista om me oude postvak in ect... contactpersonen enz.. in te kopieeren.

Weet iemand hoe ik mijn oude Outlook 6 bestanden. (.DBX) kan kopieeren naar Windows Mail?
als ik ga naar Windows Mail in Vista, Bestand -> Importeren ... alle opties gedaan. Niks wil werken. Ik ben al op google wezen zoeken, ik vond wel een paar ''oplossing'' wat niet echt wou werken. Het gaat mij voornamelijk om de contactpersonen van outlook 6.

Greetz, Jack
:?

Nieuwe uitleg: (hopelijk is dit duidelijker)

Ik heb een back-up gemaakt van een XP machine met Image For Windows. Ik heb de Vista machine geinstalleerd. Ik ben toen op windows Vista, TBIview gaan installeren. Hier in heb ik de back-up geopent. Ik heb de outlook bestanden uit de back-up gehaald en in een map geplaatst in de Documenten van de gebruiker. Ik ben Windows Mail gaan opstarten en wou de bestanden gaan importeren. Bestand > Importeren. Hier heb ik alles geprobeert.
er was 1 ding dat werkte. via outlook express 6 importeren. Dit ging goed voor de ''Concepten.'' De rest werkte niet en kon niet gekopieerd worden. Dit werd ook aangegeven. Het was geen foutmelding. Alleen dat het bestand niet gekopieert kon worden.
Nu ben ik gaan zoeken naar de Directory van Windows Mail. Maar er word hier geen DBX bestand(en) gebruikt.De postvak in maakt mij niet zo veel uit maar het gaat mij voor al om de Contact Personen omdat ik nogal veel mensen erin heb staan. Ik zou de oude XP opnieuw kunnen installeren en de DBX laden en alles als word document kunnen opslaan om het vervolgens in Vista handmatig in te voeren maar ik denk dat het toch wel makkelijker kan.

Mijn vraag:

Hoe krijg ik alle .DBX bestanden geladen in Windows Mail?

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2007 09:39 ]

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-07 21:11
Zoeken via google
Gaf me na twee klikken deze info : http://www.oehelp.com/backup.aspx

Alternatief zou de Files and settings wizard kunnen zijn.
En deze blijkt Windows Easy Transfer te heten in Vista

Zou moeten lukken dus.

En je wil van Outlook Express 6 naar Windows Mail.
Outlook is een produkt wat we in MS Office vinden.

[ Voor 37% gewijzigd door aZuL2001 op 06-06-2007 22:39 . Reden: linkje gecorrigeerd ]

Abort, Retry, Quake ???

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als je je contactpersonen wil omzetten naar de nieuwe Contacts map van Vista kan je gewoon wabmig.exe gebruiken overigens :)
Hou wel in de gaten dat Windows Mail heel anders in elkaar zit, en geen .dbx files meer gebruikt maar een ESE database (zelfde principe als Exchange).

Verder horen mailclients eigenlijk thuis in Officesuites en -software , dus verplaats ik je topic daarnaartoe :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
wabmig.exe ga ik eens uit proberen.
------------------
@ aZuL2001.

Gaf me na twee klikken deze info : http://www.oehelp.com/backup.aspx
Lezen is niet je favorite vaardigheid denk ik..
Wat ik schreef

Niks wil werken. Ik ben al op google wezen zoeken, ik vond wel een paar ''oplossing'' wat niet echt wou werken. Het gaat mij voornamelijk om de contactpersonen van outlook 6.

Bedankt..
-----------------------

Nu nog even terug on topic..
Het is Windows Mail niet van office.. dit staat standaart op de voor geinstalleerde dell.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2007 09:18 ]

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-07 21:11
offtopic:
Het is behulpzaam als je aangeeft wat je al geprobeerd / gevonden hebt.
Dan hoeven wij er niet naar te raden.
Maar goed, laten we daar maar over ophouden.

Voor het adresboek werkt het meestal het beste als je het naar een CSV bestand exporteert.
Dan zou je het in excel oid eventueel nog kunnen nalopen of aanvullen, en het dan opgeschoond weer importeren.

En je hebt tevens een backup ;)

Abort, Retry, Quake ???

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 14:35
je adresboek staat niet in die DBX files, dat is alleen de mail. Normaal exporteer je het adresboek naar een *.wab bestand en dat kun je gewoon importeren in windows mail.
Je kunt je adres boek ook vinden in C:\Documents and Settings\"gebruikersnaam"\Application Data\Microsoft\Address Book\*.wab

Verwijderd

Topicstarter
aZuL2001

Sjorry dat ik zo reageerde maar ik dacht dat ik genoeg had uit gelegd :P
het is wel duidelijk nu =]

@ Wizzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

daar ga ik eens kijken. Ik ga vanaaf weer verder met windows vista. Jullie horen het!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2007 13:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
wizzzzzz schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 13:05:
je adresboek staat niet in die DBX files, dat is alleen de mail. Normaal exporteer je het adresboek naar een *.wab bestand en dat kun je gewoon importeren in windows mail.
Je kunt je adres boek ook vinden in C:\Documents and Settings\"gebruikersnaam"\Application Data\Microsoft\Address Book\*.wab
Thanks Mate, Het heeft gewerkt!

topic kan dicht.
Pagina: 1