Ik heb met een pc een issue waar ik niet uit kom en wat ik even wil voorleggen aan wat gelijk gestemde zielen. 
Het volgende doet zich voor op dit systeem:
- Vista Enterprise
- 1GB RAM
- ASUS P4C800 Deluxe
- Gainward 6800 Ultra 256MB VGA
- Ilyama 17" TFT (DVI)
- 2e monitor via Svideo (TV)
- 80GB Western Digital HDD
Met de standaard Microsoft drivers kan ik de monitor instellen op 1280x1024 (zoals het hoort)
Download & installeer ik echter de (meest recente) WHQL driver van Nvidia.com dan wil het scherm niet hoger dan 1024x768.
Ook heb ik de driver voor de monitor geinstalleerd, hielp niks.
Andere DVI port, hielp niks
Clone/Dualview mode hielp ook niks.
De resolutie blijft 1024x768 met de Nvidia driver.
In biede gevallen (MS/Nvidia driver) blijft het beeld op de 2e monitor (een kleine TV) zwart wit.
Uiteraard heb ik al getest met de verschillende modi voor de TV-out settings maar dat bied helaas geen oplossing, het beeld blijft zwart wit.
De tv is middels een S-video kabel.
Op de tv zit echter enkel 1 scart aansluiting, dus ik heb de audio & video middels een Scartplug aangesloten (met zo'n in/out switch erop).
Helaas kan ik niet anders testen omdat er geen composit uitgang op de 6800 Ultra zit.
De twee issues waar ik dus niet uit kom:
- Resolutie met Nvidia driver niet hoger dan 1024x768
- TV blijft zwart/wit met welke driver dan ook.
Het volgende doet zich voor op dit systeem:
- Vista Enterprise
- 1GB RAM
- ASUS P4C800 Deluxe
- Gainward 6800 Ultra 256MB VGA
- Ilyama 17" TFT (DVI)
- 2e monitor via Svideo (TV)
- 80GB Western Digital HDD
Met de standaard Microsoft drivers kan ik de monitor instellen op 1280x1024 (zoals het hoort)
Download & installeer ik echter de (meest recente) WHQL driver van Nvidia.com dan wil het scherm niet hoger dan 1024x768.
Ook heb ik de driver voor de monitor geinstalleerd, hielp niks.
Andere DVI port, hielp niks
Clone/Dualview mode hielp ook niks.
De resolutie blijft 1024x768 met de Nvidia driver.
In biede gevallen (MS/Nvidia driver) blijft het beeld op de 2e monitor (een kleine TV) zwart wit.
Uiteraard heb ik al getest met de verschillende modi voor de TV-out settings maar dat bied helaas geen oplossing, het beeld blijft zwart wit.
De tv is middels een S-video kabel.
Op de tv zit echter enkel 1 scart aansluiting, dus ik heb de audio & video middels een Scartplug aangesloten (met zo'n in/out switch erop).
Helaas kan ik niet anders testen omdat er geen composit uitgang op de 6800 Ultra zit.
De twee issues waar ik dus niet uit kom:
- Resolutie met Nvidia driver niet hoger dan 1024x768
- TV blijft zwart/wit met welke driver dan ook.