[ASP.NET] C# Automatisch scrollen naar detailsview

Pagina: 1
Acties:

• ClarkNova
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-02 08:44
Ik heb een gridview. Indien er een rij geselecteerd wordt, verschijnt een detailsview met alle informatie. Alles werkt naar behoeven... alleen, de gebruiker moet naar de detailsview scrollen om te zien dat die er is. Dus ik zoek naar iets zodat de pagina vanzelf naar de gridview scrollt. Heb al gezocht maar niet gevonden. Kan iemand vertellen hoe ik dit moet doen?

Dank bij voorbaat

• ClarkNova
iemand?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 15:10

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

"Kan iemand vertellen hoe" komt nogal op mij over als een scriptrequest.

"Ik heb wel gezocht maar niks gevonden". Prima, maar dat kan iedereen roepen. Waarop heb je dan gezocht? Kwamen daar echt geen resultaten op of had je wel resultaten die niet bruikbaar waren? Waarom waren deze resultaten niet bruikbaar?

Je topicstart is redelijk karig en staat ook nog eens op de verkeerde plek. Bekijk Welkom in Programming - FAQ en Beleid eens zodat je weet wat we van een topicstart hier nu precies verwachten en lees Waar hoort mijn topic? eens door zodat je weet welke topics waar nu eigenlijk thuishoren. Deze verplaats ik even naar de juiste plek.

Als je wat meer informatie kan geven (again, zie Welkom in Programming - FAQ en Beleid) dan graag.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• ClarkNova
Ok, zal ik even lezen, excuseer...

Dit is geen scriptrequest, ik denk wel dat de mogelijkheid in asp zelf bestaat... Ik heb gezocht op dataformatstring omdat ik denk dat het daarmee moet te doen zijn. Ik vind telkens enkel voorbeelden om datetime formaat te maken en dergelijke, niets gevonden om van een string een url te maken...

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-11 15:35
Lastig om 1-2-3 uit te leggen, maar je moet in de aspx file een anker bij de detailsview zetten, en een OnClick bij de rowselect, die vervolgens een Javascript functie uitvoert die de pagina naar het anker verplaatst.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:39

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

ClarkNova schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 19:31:
Ok, zal ik even lezen, excuseer...

Dit is geen scriptrequest, ik denk wel dat de mogelijkheid in asp zelf bestaat... Ik heb gezocht op dataformatstring omdat ik denk dat het daarmee moet te doen zijn. Ik vind telkens enkel voorbeelden om datetime formaat te maken en dergelijke, niets gevonden om van een string een url te maken...
* gorgi_19 heeft werkelijk geen idee waar je heen wilt. Je kan met met
HTML:
1
2
3
4
<a href="#melp">Naar melp toe gaan</a>
.....
<a name="melp">Lap tekst met melp</a>
<p>Woei!!!.....</p>

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• ClarkNova
Sorry Gorgi ik had me vergist van post... Dit was meer een uitleg waarom ik niet vond hoe ik van een boundfield, waarvan de inhoud telkens een andere URL is, een clickable item moest maken... Maar dit terzijde, sorry voor de verwarring.

@Mastermind
Blijkbaar moet dit dus toch met een script gebeuren... ok.
Hoe heet zo'n anker dan? Heeft dat een specifieke naam? Zodat ik daar even wat info kan over zoeken. Bedankt voor het antwoord.

• gorgi_19

gorgi_19

ClarkNova schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 21:28:
@Mastermind
Hoe heet zo'n anker dan? Heeft dat een specifieke naam? Zodat ik daar even wat info kan over zoeken. Bedankt voor het antwoord.
Volgens mij is mijn antwoord nog steeds in lijn met deze vraag :)

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-12 14:29

sopsop

[v] [;,,;] [v]

ClarkNova schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 21:28:
Sorry Gorgi ik had me vergist van post... Dit was meer een uitleg waarom ik niet vond hoe ik van een boundfield, waarvan de inhoud telkens een andere URL is, een clickable item moest maken... Maar dit terzijde, sorry voor de verwarring.

@Mastermind
Een anchor is gewoon (x)html. <a></a>. De a(nchor)-tag wordt gebruikt voor links èn voor bookmarks (zie ook hier)

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-11 14:33

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

10 seconden op Google; http://techfoolery.com/archives/2006/08/11/2021/ :P

Lijkt me niet al te moeilijk om dit stukkie javascript in je pagina te bakken.

[ Voor 16% gewijzigd door Rowdy.nl op 08-06-2007 09:13 ]

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 15:10

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Naast een kleine uitleg waarom je niks had gevonden vroeg ik ook om verduidelijking wat je nu precies wilt. Als het klopt wat ik denk dat jij wilt dan zijn er nu al een aantal oplossing gegeven door o.a. gorgi_19 en sopsop. Die oplossingen zijn overigens standaard HTML en eigenlijk behoorlijk basic.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• ClarkNova
Inderdaad, ik zal het probleem nu wel kunnen oplossen. Ik dacht gewoon dat er in asp iets speciaal bestond dat de focus naar het volledig detailsview zette zodat de pagina vanzelf naar daar scrollde. Blijkbaar moet het dus gewoon in html en evt aan de hand van een script.

• gorgi_19

gorgi_19

ClarkNova schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 10:39:
Inderdaad, ik zal het probleem nu wel kunnen oplossen. Ik dacht gewoon dat er in asp iets speciaal bestond dat de focus naar het volledig detailsview zette zodat de pagina vanzelf naar daar scrollde. Blijkbaar moet het dus gewoon in html en evt aan de hand van een script.
Asp is serverside en kan niets op de clientside. HTML is clientside en kan niets op de server. ASP genereert de clientside code, maar de oplossing zal in eerste instantie clientside moeten zijn.

Pagina: 1