WD passport niet meer herkent door pc

Pagina: 1
Acties:
  • 290 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tuk
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-08-2025
na een back up te hebben gemaakt op mijn wd passport 60 gig kan ik mijn data niet meer oproepen het app word niet herkent. USB drivers zijn in orde. Andere pc geprobeerd ---> zelfde probleem. Dus het ligt aan mijn wd passport enig idee hoe ik mijn data terug kan krijgen.

Bijvoorbaad dank.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat is precies het probleem? Wat is de melding die je krijgt op het moment dat je probeert de drive te openen?

• Tuk
Melding is:

Het usb apperaat word niet herkent.

Probleem is dat op dat schijfje al mijn documenten staan

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Waar wordt het ding niet herkend? Wordt hij nog wel gezien in diskmanagement? danwel in devicemanager?

• Tuk
in beide word hij niet herkent

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

ik heb hem ook, stop hem anders in de usb achter je pc. meestal geeft de usb aan de voorkant geen genoeg sap

• Tuk
heb ik ook al gedaan. maar het is geen voeding probleem

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
In dat geval ben ik bang dat je WD schijfje defect is geraakt.
Als het dan echt heel belangrijke data is, zijn er vaak nog wel bedrijven die het terug weten te halen zolang de schijf niet fysiek defect, alhoewel het zelfs dan soms nog wel mogelijk is.
Nadeel daaraan is wel het prijskaartje.
Voor de rest: leer er van, vertrouw nooit op backups op externe harde schijven, het zijn en blijven harde schijven, die kunnen crashen.
Ik maak de echt belangrijke data backups altijd naar minimaal 2 of 3 verschillende lokaties, bijv. een externe HDD, een DVD+RW schijfje, en naar een andere PC in het netwerk.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Hmm, trek de drive eens open en hang hem gewoon aan een IDE kabel. Dan kun je zien of de controller of de schijf stuk is.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:56

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Als je geen garantie hebt; ding open slopen en aan een 2,5" -> 3,5" converter hangen en dan aan een IDE kabel hangen van je PC.

Of het schijfje in een andere 2,5" behuizing plaatsen.

Paar uur in de vriezer kan ook helpen, wel goed verpakken tegen condens/vocht.

[ Voor 18% gewijzigd door PD2JK op 06-06-2007 22:35 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Pagina: 1