Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Bonus regeling binnen ICT sector

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het in de ICT sector gebruikelijk om de bonus per jaar uit betaald te krijgen? (Anders graag voorbeelden van grote bedrijven binnen ICT waar het maandelijks is)

Een andere vraag: Wanneer je in de ICT sector je bonus maandelijks ontvangt vanaf b.v. januari 2007, en je vertrekt in oktober 2007 is het dan normaal dat je al je bonus vanaf januari 2007 moet terug betalen aan je baas?

Graag jullie mening hierover!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2007 22:01 ]

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03:16

Lordy79

Vastberaden

Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 22:00:

Een andere vraag: Wanneer je in de ICT sector je bonus maandelijks ontvangt vanaf b.v. januari 2007, en je vertrekt in oktober 2007 is het dan normaal dat je al je bonus vanaf januari 2007 moet terug betalen aan je baas?
Dat ligt volledig aan de voorwaarden binnen het arbeidscontract.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Verwijderd

Topicstarter
Lordy79 schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 22:09:
[...]

Dat ligt volledig aan de voorwaarden binnen het arbeidscontract.
Kun je een voorbeeld geven met wat voor voorwaarden jij dit wel normaal vind? Of niet? Want ik heb er zelf weinig ervaring mee.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Een bonus zijn secundaire ardbeidsvoorwaarden, dat houd in dat dat per werkgever anders is.

Aan voorbeelden heb je dus niets, aangezien een bonus niet verplicht is, kan de werkgever dit zelf indelen. Een bonus krijg je meestal achteraf, en niet vooraf. Dus de bonus zou je bij vertrek dan krijgen over de maanden januari - oktober 2007. Hier mag een werkgever trouwens ook van afwijken, en gewoon geen bonus uitbetalen.

De werkgever kan wel korten in het loon als je bijvoorbeeld te veel vakantie dagen heb gebruikt. Dan wordt dat automatisch onbetaald verlof.

[ Voor 8% gewijzigd door RaZ op 06-06-2007 22:27 ]

Ey!! Macarena \o/

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03:16

Lordy79

Vastberaden

Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 22:18:
[...]

Kun je een voorbeeld geven met wat voor voorwaarden jij dit wel normaal vind? Of niet? Want ik heb er zelf weinig ervaring mee.
Ik ben geen ICT'er ;)

In de winkel waar ik als bedrijfsleider werkte kreeg ik ook een winstuitkering en toen ik ermee kapte in oktober kreeg ik gewoon de bonus van januari t/m september netjes mee en dat vind ik ook redelijk. Als ik ICT'er was zou ik het ook redelijk vinden om de maanden dat je gewerkt hebt de bonus wél te krijgen maar dat is niets meer dan mijn eigen mening.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof