Toon posts:

Aanpasbare .dmg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Is het mogelijk om een .dmg aan te maken die aanpasbaar is?

Momenteel heb ik men belangrijkste bestanden in een map gezet, en via schijfhulpprogramma een .dmg gemaakt van dit mapje. Nu het probleem is dat deze .dmg niet aanpasbaar is.

Als ik er files wil bijplaatsen bijvoorbeeld geeft hij een fout dat er onvoldoende ruimte beschikbaar is. Ik zou dus een .dmg moeten aanmaken die variabel is in grote oid.

alvast bedankt!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Een dmg heeft altijd een maximale grootte, wat niet te veranderen is. Het is hetzelfde idee als dat je een harde schijf van 500GB hebt, daar past ook niet meer dan 500GB op (minder zelfs).

Wat je wel kunt doen is een 'sparse image' maken. Een sparse image neemt niet meer ruimte beslag in dan de daadwerkelijk data. Als je bijvoorbeeld een sparse image van 500GB aanmaakt, en er voor 300MB aan data opzet, dan zal de sparse image ongeveer 310MB in beslag nemen i.p.v. 500GB. Een sparse image maak in je Schijfhulpprogramma aan door als structuur "Beperkte schijfkopie" te kiezen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
that did the trick!

bedankt!