WIA vs TWAIN

Pagina: 1
Acties:
  • 1.820 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reusje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-04 00:53
Ik ben inmiddels in het bezig van een CanoScan 8600F, mede om mijn administratie te digitaliseren. Heb op dit moment nog niet de OCR software, echter was al wel van plan om te beginnen om dingen om te zetten naar TIFF bestanden, daar deze uiteindelijk ook door OCR kunnen worden ingelezen. Mijn vraag is nu dat ik bij doorgaans bij het selecteren van het invoer apparaat kan kiezen tussen WIA en TWAIN interface.

Heb hier inmiddels meer over proberen te vinden, voornamelijk welke van de twee beter zou zijn voor OCR. Alles wat ik eigenlijk hebben kunnen vinden is dat WIA de van Microsoft is en niet altijd beschikbaar is voor scanners, waar TWAIN dit wel is.

Zou één van de twee voor betere resultaten kunnen zorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

WIA (windows image acquisition) is nieuwer dan TWAIN (tool without an interesting name) toch? Als je scanner WIA compatibel is lijkt me het nuttigst om WIA te gebruiken omdat windows dan zelf zonder teveel extra tools je scanner kan aanspreken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:36

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Boeboe schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 08:36:
WIA (windows image acquisition) is nieuwer dan TWAIN (tool without an interesting name) toch? Als je scanner WIA compatibel is lijkt me het nuttigst om WIA te gebruiken omdat windows dan zelf zonder teveel extra tools je scanner kan aanspreken.
Technology without an intersting name

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126610

WIA is gemakkelijker. Zie het als een soort standaarddriver die voor vrijwel alle moderne camera's en scanners werkt. Maar omdat de WIA drivers zo algemeen zijn, benutten ze vaak niet alle mogelijkheden van een specifiek apparaat.

TWAIN drivers zijn apparaat specifiek en benutten in principe wel alle mogelijkheden van het apparaat, maar zijn daarmee natuurlijk ook ingewikkelder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Anoniem: 126610 schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 15:15:
WIA is gemakkelijker. Zie het als een soort standaarddriver die voor vrijwel alle moderne camera's en scanners werkt. Maar omdat de WIA drivers zo algemeen zijn, benutten ze vaak niet alle mogelijkheden van een specifiek apparaat.

TWAIN drivers zijn apparaat specifiek en benutten in principe wel alle mogelijkheden van het apparaat, maar zijn daarmee natuurlijk ook ingewikkelder.
We zijn alweer een jaartje verder. :w

Goedkoop bellen via VoIP