mijn ervaring is dat als je windows kopieert naar een andere schijf je meteen met een 'INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE' crash zit op de volgende reboot. al heb ik gehoord van andere dat het tegenwoordig wat beter gaat maar gok er nog steeds niet op. Windows houdt niet van verhuizen.
wat je ook kunt doen is de huidige schijf een stuk beter gebruiken en zo toch niet een re-install te hoeven doen.
je kunt de C schijf compressen en de temp folders op D zetten. scheelt al gauw een paar honderd MB. de swap file op D en je windowsXP installatie is nog zo'n 1,2GB groot.
ik neem even aan dat je C schijf NTFS is, in dat geval kun je de command promp openen. ga dan naar C:\ en type 'compact /C /S /I /A /F *'. het duurt vaak wel even voordat je hele schijf is gecompressed en daarna moet je wel even de boel defragmenteeren want compact fragtmenteerd je schijf tot bijna 100%.
de systeem temp en user temp kun je aanpassen door de 'envirment variables' te wijzigen. deze vindt je in systeem, tabblad 'advanced'. vul een path in bij zowel 'TMP' als bij 'TEMP' dat naar de D wijst. programma's en andere zooi die iets uitpaken in je temp zetten dit nu keurig in die folder neer. maak wel een aparte directory voor je systeem en je user temp. dit kun je doen voordat je je schijf compressed om zo alvast wat ruimte te makken. na 1 reboot kun je de oude folder gerust legen. niet weggooien omdat sommige programma's er nog wel eens gebruik van willen maken. die negeren de TMP variable dan gewoon.
je swapfile kun je wijzigen in 'virtual memmory'. kies een partitie en stel een swap file in. vergeet niet de swapfile op C op 0% te zetten. ook deze stap kun je beter doen voordat je je schijf compressed. niet vergeten dat een swapfile pas kan worden verwijderd na een reboot.
ik heb op deze manier een Windows2000 install al op een 0,6GB geperst en voor windows XP zal het ergens tussen de 0,8 tot 1,2GB zijn denk ik. NTFS compressie heeft overigens niks te maken zijn 9.x naamverwanten uit windows95&98. dit is echt in het Filesysteem ingebouwed en NTFS is ontworpen om hier transparant mee te werken in tegenstelling tot FAT waar compressie gewoon onmogelijk is.
daarnaast kun je een van de bovengenoemde tools gebruiken om je windows te verhuizen. ik voeg er nog 1 aan toe en dat is de GParted live cd. deze kun je vinden in de Meuktracker op de frontpage en met google. dit is een simpele linux live-cd (zoals knoppix) waarmee je images van de schijf kunt maken en ook van schijf naar schijf kunt kopieeren. vooral handig om even een image te maken alvorens je aan het werk gaat.