DMZ fixen of Firewall uit van SpeedTouch 780

Pagina: 1
Acties:
  • 2.900 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-03 00:05
Ik wil een spel spelen (Sudden Strike II ) op internet. Je moest er wat poorten voor opengooien. Ok volgens mij heb ik dat goed gedaan. Alleen zie ik nu wel het spel dat aangemaakt is zeg maar door een ander, laad ik het echter dan kom ik er niet helemaal goed in.

Bij m'n vorige router gebruikte ik dan gewoon even de DMZ optie en alles deed het bij elk spel prima.

Maar hoe kan ik dit fixen bij de SpeedTouch 780?!
Ik vind uberhaupt helemaal geen firewall opties in het browser menu van de router.

Alvast bedankt voor jullie hulp

• PLAE
Ik doe natuurlijk nog wel iets fout anders zou het voldoende moeten zijn die poorten te openen. Ik zie als ik zeg maar een game probeer te joinen dat hij aangeeft als mijn ip-adres mijn interne ip-adres. Dat lijkt mij toch ook niet goed?

edit: mezelf een statisch ip-adres geven levert geen verbetering op.

[ Voor 13% gewijzigd door PLAE op 06-06-2007 21:41 ]

• lSltAlKeR
  • Laatst online: 00:18

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Gebruik je VOIP?

Zo niet...
Laatste firmware erin knallen mits je nog geen 6.2.17.5 draait...
http://www.speedtouch.nl/downloads/780_Upgrade_R62H5_sip.exe

en opnieuw te configuren van de speedtouch naar

http://192.168.1.254/cgi/...l1=0&tid=ASSIGN_PUBL_ADDR

surven en daar kan je hem in DMZ mode zetten...

Speedtouch freak

• PLAE
wat is VOIP?

Ik moet eerst maar eens even op zoek naar het paswoord en de inlog van de router. Had gisteren al die update enzo gedownload maar daarvoor heb je die gegevens dus nodig :)

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

PLAE schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 17:10:
wat is VOIP?

Ik moet eerst maar eens even op zoek naar het paswoord en de inlog van de router. Had gisteren al die update enzo gedownload maar daarvoor heb je die gegevens dus nodig :)
Zo kan je hem dus never niet in DMZ mode krijgen ook 8)7

Je kan hem ook ff hard reset geven, maar ja... is het JOUW router dan ook wel?

Speedtouch freak

• PLAE
bedankt voor de hulp.

Ik heb de provider gebelt en die gaven aan dat bij de nieuwste versie je het dus weer niet zelf meer de firewall aan/uit kan zetten. Nu hebben zij 'm uitgezet voor mij.

En ja het is wel mijn router hehe. Maar het is net zo'n nieuwe internetbellen kast en ik kan nergens geen paswoord ofzo vinden tussen de papieren. Lekker handig maarja niet meer nodig dus.

Vreemdgenoeg heeft het uitzetten van die firewall nog geen verbetering opgeleverd.

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

PLAE schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 13:43:
bedankt voor de hulp.

Ik heb de provider gebelt en die gaven aan dat bij de nieuwste versie je het dus weer niet zelf meer de firewall aan/uit kan zetten. Nu hebben zij 'm uitgezet voor mij.

En ja het is wel mijn router hehe. Maar het is net zo'n nieuwe internetbellen kast en ik kan nergens geen paswoord ofzo vinden tussen de papieren. Lekker handig maarja niet meer nodig dus.

Vreemdgenoeg heeft het uitzetten van die firewall nog geen verbetering opgeleverd.
Welke firmware versie draai je nu dan?

Een aangepaste? Belgische provider? KPN?

Reset hem anders eens... Druk op het met verbogen paperclip knopje in op achterkant unit.

Dan is password erook uit!

Check daarna via http://192.168.1.254/cgi/b/ST/?be=0&l0=0&l1=-1 de firmware versie

Speedtouch freak

Pagina: 1