• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Goedenavond!

De laatste tijd horen we op het nieuws veel over oorlog en terrorisme, en als ik het zo allemaal terug lees, beginnend met de oorlog in Afghanistan en Irak.
Ik zie het alleen maar erger worden, en ik durf te wedden dat er vele anderen zijn die dit ook zien gebeuren.

Hoorde vandaag dat President Poetin aan het dreigen is raketten op millitaire doelen in europa te gaan richten, als America nog verder gaat.

MOSKOU - Als de Verenigde Staten hun plannen voor raketdefensie doorzetten, zal Rusland zijn raketten weer op Europa gaan richten. Dat heeft president Vladimir Poetin gezegd in een interview met westerse journalisten.
‘Ja, natuurlijk’, zei Poetin in antwoord op de vraag of de bouw van een raketschild Rusland zou nopen, net als tijdens de Koude Oorlog, weer raketten op militaire installaties in Europa te richten. ‘Als de Amerikaanse nucleaire capaciteit groter wordt in Europa, zullen we onszelf nieuwe doelen moeten stellen in Europa’, zei Poetin.

http://www.nu.nl/news/109...op_Europa_te_richten.html

Ik geloof niet meer in terrorisme bestreiding, ik denk dat je het ook zonder oorlog kunt oplossen.

Probleem is dat je verschillende machtsgeile presidenten op de wereld hebt, gekozen door de mensen zelf.
Maar we willen allemaal veilig met zijn allen op deze aardbol leven, een leefbare wereld voor onze kinderen hebben.
Geen oorlog meer, gewoon peace...het moet kunnen.

Mijn gedachtengang:
Als we een wereldweide staking kunnen veroorzaken, niemand die werkt voor 1 week.
Voor 1 week de economie platleggen...
Zullen deze machtsgeile presidenten dan wakker worden?

Samen staan we sterk....
Wij moeten de hoofden bij elkaar brengen, op ideeen zien te komen, om deze gasten te stoppen.

Laat van je horen, als je inzichtenlijke ideen hebt.

Global peace...for real

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-12 07:25

mace

Sapere Aude

Sorry maar wat heb jij gerookt. :+
Je krijgt echt never nooit niet genoeg mensen op de been, dit zijn niet meer de sixties. :P

Succes tho. :)

Als er wat concreets komt zal ik meedoen, mits redelijk hé :P

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:16

Lordy79

Vastberaden

ik zal proberen of mijn baas er morgen intrapt :+

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• Konstantine
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-03 16:50
Tree huggin' hippy crap!

Nee even serieus:

Dit krijg je nooit voor elkaar. Hoeveel landen denk je dat er zijn die de luxe hebben te kunnen staken? Er zijn genoeg landen waar de werknemers geen dag loon kunnen missen / waar geen vakbonden zijn / waar de overheid het simpelweg niet toestaat...

Je ne sais pas ce que cela signifie, mais ça va être intelligent sur Français. - Jean-Paul Sartre

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
En dat van putin is zo ongeveer het topunt van doelloos bedreiging. Rusland heeft iets van 20.000 atoombommen als ik het goed heb. Denk je dat ze alle 20000 op amerika staan gericht? Er staan er al genoeg richting europa om ons compleet te vernietigen, paar keer extra vernietigd worden is zo erg dan niet meer.

En niet alleen presidenten zijn machtsgeil.

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

MrJey schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 21:17:
Als we een wereldweide staking kunnen veroorzaken, niemand die werkt voor 1 week.
Op welke manier treft een wereldwijde staking alleen staatshoofden en niet de bevolkingen die zij representeren?

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-12 22:52
MrJey schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 21:17:
Probleem is dat je verschillende machtsgeile presidenten op de wereld hebt, gekozen door de mensen zelf.
[..]
Mijn gedachtengang:
Je geeft het zelf al aan: die 'machtsgeile' presidenten worden gewoon gekozen door de bevolking. In Nederland ook: de oorlog tegen Irak (sorry, tegen 'onwettige strijders' voor wie geen mensenrechten gelden) en Afghanistan (sorry, 'de Taliban') zijn geïnitieerd onder leiding van het CDA, en sindsdien is in elke verkiezing het CDA als grootste uit de bus gekomen.

Kortom: de Nederlandse bevolking vind die oorlogen wel prima, of in ieder geval minder belangrijk dan hun AOW en hun hypotheeklast.

[ Voor 3% gewijzigd door Soultaker op 07-06-2007 00:09 ]

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-12 13:07

Geckoo

Good news, everyone!

een week staken...
dat betekend dat je een week geen electa kan gebruiken, daar werken ook mensen.
niks kan eten (het wordt niet geleverd bij de supermarkten en je kan het niet opwarmen want de gas leidingen zijn dicht gedraait.)
mocht het zijn dat we na een week weer "normaal" gaan leven, heb je levereings problemen omdat iedereen dan hun voorraad wil bij werken.

dus hmm ja het lijkt me geen goed idee.

(niet dat ik me een week zou vermaken met het zwembad de zee en het weer hier op aruba :P :+

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Prima, niemand, maar dan ook niemand, werkt voor een week. Weet je wel wat de gevolgen zijn.
Na een dag geen eten meer in de winkels. Oeps die waren al dicht.
Alles wat energie nodig heeft werkt niet meer. Wordt lastig met drinkwater en zo.

Ga er maar vanuit dat er dan de grootste oorlog situatie ontstaat die je maar kan bedenken.

[edit]
Moet ook opschieten met typen en geen thee drinken erbij :)

[ Voor 9% gewijzigd door KroontjesPen op 07-06-2007 00:38 ]

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Verwijderd

Leuk ook voor de mensen aan dialyseapparaten en mensen die dagelijks hulp nodig hebben en mensen op intensive care, maar maakt niet uit. Alles voor de vrede.

Verder even logica
Aanname:
We willen allemaal veilig met zijn allen op deze aardbol leven, een leefbare wereld voor onze kinderen hebben.
Verder:
De laatste tijd horen we op het nieuws veel over oorlog en terrorisme, en als ik het zo allemaal terug lees, beginnend met de oorlog in Afghanistan en Irak.
Ik zie het alleen maar erger worden, en ik durf te wedden dat er vele anderen zijn die dit ook zien gebeuren.

...

Dan voer ik op: bewijs uit het ongerijmde waar uit volgt dat je aanname foutief is en stel ik:
We willen niet allemaal veilig met zijn allen op deze aardbol leven, een leefbare wereld voor onze kinderen hebben.
En daar ligt denk ik ook meer het probleem dan bij de presidenten en machtsgeile types (en dat zijn ook mensen, die volgens jou vrede willen, maar iets compleets tegenovergestelds doen volgens jou).

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Grappig, ik heb gewoon een arbeidsovereenkomst met mijn baas en niet met wereldleiders. Ik vrees dat je ideetje in het rijtje: "We gaan rellen bij de G8-top" thuishoort; Leuk als je je verveelt, maar het levert niks op...

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Pagina: 1