Discovery Channel: I Videogame

Pagina: 1
Acties:
  • 2.591 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Vanavond is de eerste aflevering op Discovery Channel van "i Videogame".

Een vijf-delige serie over games. Begonnen wordt met het verleden, daarna vandaag, en vervolgens natuurlijk de toekomst.

Het schijnt dat grote namen in de Game Industrie helpen met dit programma, dus dat beloofd wat.

Onder de geinterviewden bevinden zich:
  • Will Wright: The Sims en Simcity
  • Alexey Pajitnov: Tetris
  • Nolan Bushnell: Oprichter en Eigenaar van Atari
Vanavond afdeling: "The Thumb" die gaat over het begin van Arcade games.

Het lijkt mij zeer de moeite waard om te bekijken.

Afl 1: Arcade games
Afl 2: '70 en '80: Mario, Donkey Kong. Sega Genesis, PS1 etc.
Afl 3: 3D Gaming: Doom, Wolf3D
Afl 4: God Games: Sim City, Civ. Online games: Halo 2, Unreal
Afl 5: Toekomst van gamen

Elke Woensdag avond van 21.00 tot 22.00 op Discovery Channel

thx @ hieronder, vergeten

[ Voor 37% gewijzigd door PWM op 06-06-2007 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Eraser-
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-10 18:58
misschien handig om te weten: 21:00-22:00 uur ;)

http://www.tvgids.nl/programmadetail/?ID=6320666

[ Voor 35% gewijzigd door -Eraser- op 06-06-2007 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-10 15:40

Zeror

Ik Henk 'm!

Erg interessant om te bekijken, vooral als game fanaat :D

De bijbehorende website:
http://www.discoverychannel.nl/emea/videogame.htm

Ik kan niet wachten tot volgende week :)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chopper_Rob
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-05 14:31
Oh ja, dat was vandaag.
Jammer dat ik dit niet eerder zag, nu heb ik het gemist.

https://drinkwaterpunten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Het was inderdaad gelukkig net zo leuk als ik had gehoopt :)

Leuk om die top-figuren van toen te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

hoewel ik meestal een beetje moe van dit soort programma's wordt wegens de sensatiezucht die er vaak in zit, (wannabe cliffhangers voor reclames ed.) vond ik dit erg leuk om naar te kijken.

ben dan ook erg benieuwd naar de volgende uitzendingen :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-10 11:35
wel interessant inderdaad, over het algemeen wel een bekend verhaal deze aflevering, maar desondanks gewoon leuk om naar te kijken. Ik ben wel benieuwd naar de rest van de afleveringen ;)

Heeft iemand hier trouwens het boek "From Sun Tzu to Xbox: War and Video Games" gelezen? (De schrijver van het boek kwam aan het woord :P) Ben er wel benieuwd naar opzich. Ik heb Smartbomb al gelezen (waarvan de schrijvers ook aan het woord kwamen), is ook al een iets ouder boek, die was ook erg tof moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbosjaak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-10 22:36

Turbosjaak

Un Chien De Liege

Jammer net gemist :(

Volgende keer zeker kijken, komt het altijd op dezelfde dag ?

Powered By: Lenovo Thinkpad T61p & IBM Thinkpad X21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb het meeste lekker gekeken! :) Was erg interessant. Helaas was het DVB-S progsel wat instabiel en crashte tijdens opname :{ (CI-slot die zat te zeiken).

Kan niet wachten tot de volgende afleveringen :) Echt om aan te raden!

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:42

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Gezien. :)

Een educatief momentje was dat techneuten in de jaren 60 al een soort van tennis-spel speelden op doodgewone oscilloscopen. _/-\o_

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vond het ook leuk en anders dan ik verwacht had.
niet de standaard info/verhaaltjes die je zelf al kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas gemist door cursus. Volgende week even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idifix
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-05-2024
Helaas gemist. Heeft discovery niet toevallig een soort van uitzendinggemist.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idifix schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 20:50:
Helaas gemist. Heeft discovery niet toevallig een soort van uitzendinggemist.nl?
Ja maar niet gratis geloof ik.

Het programma was heel erg leuk, alleen het programma wat daarna kwam (wat me ook leuk leek) was echt 3x niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, Discovery kennende wordt het nog tig keer herhaald ;) Heb het jammer genoeg ook gemist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Pfff, schrok effe maar had mijn HD recorder vorige week al geprogrammeerd... pfew...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:03

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Heb de eerste aflevering gemist maar gelukkig online al weer kunnen vinden. Leuk programma en idd veel beter dan verwacht :)

edit: ik zie toevallig op de website van discovery channel een plaatje uit de jaren 70 van een videogameapparaat in tafeluitvoering. Grappig om te zien dat dit enigzins lijkt op Microsofts aankomende project, ben allen even de naam daarvan vergeten :?
edit @ Sqall, die ja. Dank u :P
edit @ Dagg, ik denk dat ik dit niet kan doen omdat er waarschijnlijk copyright op zit. Iig via een fileshareprogramma...

[ Voor 66% gewijzigd door sh4d0wman op 08-06-2007 12:42 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-10 07:00
sh4d0wman schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 10:32:
Heb de eerste aflevering gemist maar gelukkig online al weer kunnen vinden. Leuk programma en idd veel beter dan verwacht :)

...
Zou je kunnen aangeven waar je hem gevonden hebt? Ik kan hem namelijk niet vinden. En ja, ook ik heb de aflevering gemist ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Dagg op 08-06-2007 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:20

Karel V

Een simpele ziel

Rakkerzero schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 21:59:
Erg interessant om te bekijken, vooral als game fanaat :D

De bijbehorende website:
http://www.discoverychannel.nl/emea/videogame.htm

Ik kan niet wachten tot volgende week :)
Dan zit je nu zeker in de game room van mijnheer Hilders :P

offtopic:
Hmm, nooit geweten dat point en click adventures zo grappig zijn, zijn er games die deze richting op gaan?

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:27

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Inderdaad errug leuk !!!

heb alledrie de afleveringen zitten kijken gister ( ook online gevonden, mag alleen nie zeggen waar denk ik hier ). Maar echt superleuk gewoon !!!

Erg interessant en tof om te zien hoe het allemaal gegaan is, had me er nooit zo heel erg in verdiept ... maar was gewoon te cool om te zien waar het allemaal beetje begonnen is :*)

Heb me heugelijk vermaakt !! Thanks voor de tip !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:03

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

schopje: vanavond is het weer op tv te zien. Die van volgende week vond ik trouwens het leukste, daar gaat het veel over FPS spellen. Aangezien ik die het meeste speel was het erg leuk om te zien.

De eerste aflevering was met name interessant omdat ik daar veel dingen zag die ik toen niet bewust heb meegemaakt omdat ik toen te klein was. Eerste spelervaring op de Amiga opgedaan toen.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit het nu ook weer te kijken, hopelijk noemen ze Zelda ook nog even, in mijn mening toch wel een van de spelen die door de goede verhaallijn (niet alleen het hoofdverhaal wat over alle spelen heen gaat, maar ook het verhaal in het spel en alle subquests die toevoegen aan het verhaal) veel succes heeft gehad en een vaste fanbase achter zich heeft staan.

Edit:

Jup ze noemen Zelda, goede serie dus, ze weten de toppers en relevante spellen eruit te pikken.

Echt hoogwaardig, betere kwaliteit als normaal op Discovery... :D

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2007 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Aaah, de topicstarter is het vergeten :+

Zet hem net aan bij Kings Quest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Nu weet ik ook gelijk hoe de wereld van Zelda ontstaan is :D
Miyamoto rondje door de natuur + miyamoto's creativiteit = Hyrule, wereld van Zelda :D

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rakkerzero schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 21:27:
Nu weet ik ook gelijk hoe de wereld van Zelda ontstaan is :D
Miyamoto rondje door de natuur + miyamoto's creativiteit = Hyrule, wereld van Zelda :D
Wist ik als die-hard Zelda fan allang :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbosjaak

Turbosjaak

Un Chien De Liege

Pff, bijna vergeten dat het erop was.

Snel naar Discovery Channel

Wat een leuk programma zeg, komt het volgende week weer ?

[ Voor 30% gewijzigd door Turbosjaak op 13-06-2007 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 17:21

Nik

PlayStation! Whoooooo :D

Wat een herinneringen haal ik op zeg! Leuk programma!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
proller schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 21:39:
PlayStation! Whoooooo :D

Wat een herinneringen haal ik op zeg! Leuk programma!
Yes. Maar GTA3 was toch geen Playstation 1 game :?

EDIT:

Ah, nu noemen ze hem bij de PS2.

[ Voor 8% gewijzigd door PWM op 13-06-2007 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
Ik miste trouwens wel de Super Nintendo, die moest toch concurreren met de 16-bits Sega?
Verder een fantastische serie documentaires trouwens :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Leuk programma, leuk weer is iets te zien waar vrijwel alles klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbosjaak

Turbosjaak

Un Chien De Liege

Martinator schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 21:57:
Ik miste trouwens wel de Super Nintendo, die moest toch concurreren met de 16-bits Sega?
Verder een fantastische serie documentaires trouwens :D
Ik meen in een vlaag een Super Nintendo gezien te hebben, maar ik kan het ook mishebben.

Is de Dreamcast trouwens voorbij gekomen ?

Ik had het iets te laat in de gaten dat het vandaag op tv kwam |:( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Jammer dat het maar een uur duurt :'(
En ze hadden best langer door mogen gaan over Nintendo. Bijv. met Metroid of Megaman van Capcom ofzo, dat waren geen kindergames.

[ Voor 8% gewijzigd door Zeror op 13-06-2007 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceRimmer
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-10 19:03

AceRimmer

What a guy...

Ze stapten wel heel makkelijk over van Mario naar GTA 3 helaas...
Alsof er in de tussentijd niets gebeurd is.

En zag ik nou goed dat in de ondertiteling cardridges (voor in je nintendo) vertaald werd met patronen ??? :+

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-10 10:04

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Ik zit iedere woensdag van half 8 tot half 10 bij de muziekvereniging en ik ben dan pas rond 10 uur thuis... :o

Zijn er ook nog tijdstippen waarop dit herhaald wordt?

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
en HD werd vertaald naar 8D,

ook een beetje jammer.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Paddixx schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 22:06:
Zijn er ook nog tijdstippen waarop dit herhaald wordt?
Discovery kennende.. Het komende decennium behoorlijk vaak.

Ik zie dit trouwens een uur te laat :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
AceRimmer schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 22:05:
Ze stapten wel heel makkelijk over van Mario naar GTA 3 helaas...
Alsof er in de tussentijd niets gebeurd is.
Mja daar zat like 10 a 15 jaar tussen, dat negeren ze even voor het gemak :) Maar goed het ging voornamelijk om storytelling in games eh, en tussen die tijd was er niet erg veel vooruitgang op dat gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:34
ravenger: wat dacht je van de hoogtijdagen van adventure games in de jaren 90? (Ik snap sowieso niet wat Mario en GTA3 met storytelling te maken hebben.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar ging het ook niet om, het was om te laten zien hoe die ontwikkeling een beetje verlopen is.

Ze hebben iedere aflevering een bepaald item waarover ze iets willen vertellen, natuurlijk laten ze dan veel weg, maar dat komt dan wel weer in een andere aflevering.

Het is maar een kort programma daar past nu eenmaal niet alles in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ging toch ook om het uitlokken van emoties dmv games, Mario was zo'n beetje het eerste "helden" karakter, waar je als speler de held van het verhaal was. De sprong naar GTA3 was om aan te geven dat tegenwoordig de "helden" in games niet perse alleen goede dingen doen maar ook zoals in GTA3: breaking the law!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-07 21:46
conclusie was niet echt actueel meer. Je zou eigenlijk kunnen zeggen dat pre-Wii nadruk erg lag op graphics + emoties in sommige gevallen maar sinds de Wii is de sfeer opeens veel meer "leuk" "simpel" etc...

niet als flamebait bedoelt ofzo... ben benieuwd wat ze gaan zeggen over de toekomst van gamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is dan ook een serie uit 2002 ;)

Alles loopt dus een beetje achter op z'n minst gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
2002? Beelden van de 360, xbox live werd genoemd, Heavenly Sword kwam allemaal voorbij. Het is denk ik een stuk recenter dan dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
zerokill schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 08:57:
conclusie was niet echt actueel meer. Je zou eigenlijk kunnen zeggen dat pre-Wii nadruk erg lag op graphics + emoties in sommige gevallen maar sinds de Wii is de sfeer opeens veel meer "leuk" "simpel" etc...

niet als flamebait bedoelt ofzo... ben benieuwd wat ze gaan zeggen over de toekomst van gamen
Is dat zo?

De Wii is een gigantisch succes. Echter, er zijn nog gewoon 100 miljoen PC gamers, 12 miljoen 360 bezitters en "slechts" 6 miljoen Wii bezitters. De Wii is groot, en gaat hard groeien, maar het is, gelukkig, niet een tendens die je overal ziet.

Mensen kijken uit naar GTA4, Halo, MGS, Crysis, Assasins Creed etc. etc. Wat dat betreft heeft de Wii echt nog niet op zo'n grote schaal zijn stempel kunnen drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
PWM schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 14:14:
[...]

Is dat zo?

De Wii is een gigantisch succes. Echter, er zijn nog gewoon 100 miljoen PC gamers, 12 miljoen 360 bezitters en "slechts" 6 miljoen Wii bezitters. De Wii is groot, en gaat hard groeien, maar het is, gelukkig, niet een tendens die je overal ziet.

Mensen kijken uit naar GTA4, Halo, MGS, Crysis, Assasins Creed etc. etc. Wat dat betreft heeft de Wii echt nog niet op zo'n grote schaal zijn stempel kunnen drukken.
Nou eigenlijk wel dus: Je hebt vast wel filmpje gezien van de nieuwste engine van ID ofzo. Er moest in dat filmpje overduidelijk worden gezegd dat het "fun" was etc. Je leest het op teveel plekken dat iedereen zich opeens aan het richten is op simpele spelletjes en dat is toch een trend die wii gestart heeft.

even voor duidelijkheid: Spelletjes moeten natuurlijk leuk zijn om te spelen maar je krijgt opeens het idee dat alle spellen die iets meer met verhaal hebben gedaan en iets minder met gameplay opeens slecht zijn en alleen maar indruk proberen te maken met mooie graphics. Dat is gewoon jammer.

overigens kan de 360 niet echt een doorslaand succes genoemd worden. amper 11 miljoen verkopen in 1.5 jaar is niet geweldig. speciaal als je bedenkt dat ongeveer 6 miljoen daarvan in 1 regio valt. Het is eigenlijk best een bijzondere situatie die we nu hebben. 360 verkoopt goed in amerika, redelijk in europa en slecht in japan. PS3 verkoopt redelijk slecht in amerika, voor zover we weten goed in europa en redelijk slecht in Japan. De Wii daaraantegen verkoopt echt overal goed.

je hebt gelijk over de AAA titels. Maar waar ik dus bang voor begin te worden is dat straks iedereen gewoon snel wil cashen via raymans raving rabits ipv goede degelijke spellen maken waar veel bloed zweet en tranen in zitten en waar je het ook aan kan zien in het eindproduct.

[ Voor 7% gewijzigd door zerokill op 14-06-2007 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil dit ook graag zien zijn de 2 afleveringen ook ergens te streamen of zijn er herhalingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Best een leuke serie,ik vond het alleen jammer dat ze in iedere aflevering zulke grote sprongen maakte. Vanaf Mario Bros 1. bijna in een stap door naar GTA en EA sports. De hele SNES/Saturn/N64 etc. wordt overgeslagen.

Peter Moore was trouwens weer op slinkse wijze zijn console aan het aanprijzen. HD, XboxLive, als je goed luisterd knalt hij er heel wat Xbox thema's doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals gezegd, ze richten zich op 1 puntje en vertellen daar heel veel over, het is geen chronologisch gebeuren ofzo.

Er zijn nog veel meer afleveringen dus er komt vast nog veel meer aan bod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 21:33:
[...]

Wist ik als die-hard Zelda fan allang :P
Ik ben ook die-hard Zelda fan (met Megaman icoon :+ ), maar dit wist ik nog niet.

Ik heb thuis overigens nog van die Club Nintendo magazines liggen met verhalen van Zelda erin. Ik moest eraan denken toen ik artwork zag van Super Mario Bros zag waarmee een van de covers van zo'n magazine mee is verfraaid :D

[ Voor 17% gewijzigd door Zeror op 14-06-2007 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier ook alle club Nintendo's liggen ;)

Alleen jammer dat er maar weinig zijn uitgekomen, op een of andere manier kwam dat nooit echt van de grond. Dan ineens hoorde je weer 6 maanden niets en dan kwamen er weer 1 of 2. Echt hele rare boel.

Op een gegeven moment kregen we een brief dat ze failliet waren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik heb er helaas maar 3 :'(
Zouden die nog ergens te krijgen zijn?? Ik zou ze graag nog eens willen lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
Hmm... club Nintendo. Lid van geweest sinds nummer 1 tot en met het laatste nummer... en vorig jaar de hele stapel bij het oud papier gegooid :X |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is NU weer bezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ah, crap.

Ik ga dalijk wel gewoon Day Break kijken, en wanneer ik m'n eigen bakkie weer vol up & running heb haal ik wel een dikke splitrar binnen, werkt veel beter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Club Nintendo..inderdaad zo onregelmatig als de pest, en toen ineens een brief *die ik nog ergens heb* met dat ze failliet zijn. Ze raadden de PU aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Crap, ik heb het dit maal gemist. :/

Dat wordt straks ff youtube afzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
vanavond weer dus :)
ik heb de vorige keer gemist, dus bij deze is dit ook een reminder aan mezelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

ravenger schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 18:02:
vanavond weer dus :)
ik heb de vorige keer gemist, dus bij deze is dit ook een reminder aan mezelf ;)
En aan mij ook, want ik zou hem zo vergeten. Maar ik heb wel een dilemma nu, want ik heb vandaag een Wii gekocht en wil die ook graag uitproberen.

Keuzes, keuzes..... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Rakkerzero schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 18:28:
[...]

En aan mij ook, want ik zou hem zo vergeten. Maar ik heb wel een dilemma nu, want ik heb vandaag een Wii gekocht en wil die ook graag uitproberen.

Keuzes, keuzes..... :/
Wordt om 3:00 vannacht herhaald ;)

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit keer ga ik het niet missen >:) >:) :+ vanavond aflevering 3 toch>?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-10 23:35
Icelus schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 18:36:
[...]
Haha idd, ookal zo'n nachtbraker 8)

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTiMod
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:19
Nummer 4 alweer ;) .. ik ga straks zeker kijken..
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 18:42:
Dit keer ga ik het niet missen >:) >:) :+ vanavond aflevering 3 toch>?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Icelus schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 18:36:
[...]
ik kom morgen weer es lekker brak op mijn werk dacht ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-10 10:03
ik vraag me af wat het nou is. Is het een docu over games, of een docu over oorlog waarop games / gamemakers gebaseerd zijn.

Ze komen de hele tijd terug op 9/11 en wat dat al wel niet gedaan heeft op de game markt. Maar volgens mij waren de meeste shooters al verzonnen voor 9/11.

Het heeft niet meer dan 20min geduurt voordat ik overschakelde naar "outbreak".

[ Voor 12% gewijzigd door MeneerKrab op 28-06-2007 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Mwa de docu ging ditmaal over de macht die spelers kunnen uitoefenen in een game, en ze betrokken daarbij ook de customization van games door de spelers en het effect daarvan op de ontwikkeling van de games. Dat is juist wat ik wel aardig vind aan de docu serie, dat ze voornamelijk de cultuur om games heen bij het verhaal betrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceRimmer
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-10 19:03

AceRimmer

What a guy...

Leuk dat ze de cultuur er omheen betrekken, maar ze betrekken elke aflevering weer de oorlog erbij...
Ik vind de verhouding daarin erg scheef worden. Net wat GBI zegt, gaat het nou over games of de oorlog ?

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:49
Tsja, het gaat ook om de techniek erachter, en in oorlogstijden gaat het ook snel met techniek.
Het geeft vaak nieuwe ideen en tools.

Maar het dat 9/11 gedoe mag mocht idd wel wat minder.

[ Voor 5% gewijzigd door Mutatie op 28-06-2007 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
vanavond weer (over een kwartier :P), de laatste in de reeks en gaat over de toekomst van gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:20

steveman

Comfortabel ten onder

Zucht... de laatste? Zit ik eindelijk bij de tv op het moment dat het begint... is het meteen de laatste!

Ben benieuwd wat ze te zeggen hebben, ik heb een tijdje overwogen om een gaming mastercursus te volgen.

Ah, online gamen!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:13

DinX

Motormuis

Eindelijk eens een docu die de andere kant van MMO's laat zien (in tegenstelling van vele andere docu's die het half door het slijk halen).

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:20

steveman

Comfortabel ten onder

DinX schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 21:27:
Eindelijk eens een docu die de andere kant van MMO's laat zien (in tegenstelling van vele andere docu's die het half door het slijk halen).
Inderdaad, verplichte kost voor ouders en verzorgers zou ik zeggen :) Al ben ik zelf geen fan van het genre.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb niks over de toekomst gezien alleen maar mmo's? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook geen fan van MMORPG's maar was wel een goede aflevering, mooie afsluiter zou ik zeggen. Was nog het meest verbaasd over de handel in virtueel vastgoed, beetje virtueel makelaar spelen. Degene die het meeste verdienende was een Chinese vrouw die er een inkomen van 150.000 dollar per jaar aan overhield, toen viel ik wel zowat van de bank! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:51
We hebben gisteren een klein stukje zitten kijken.
Toevallig ook over dat realestate en Second Life. Blijkbaar is mijn vriendin best benieuwd naar Second Life. Toch wel handig zo'n serie. Blijkbaar wil ze het niet meer spelen. :+ Ook goed.
Nu hopen dat het binnenkort weer herhaald wordt. :P

[ Voor 10% gewijzigd door Arunia op 05-07-2007 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Mja ik weet niet, ik ben van mening dat Second Life echt een grote flop is op het moment. Blijkbaar vinden marketeers dat niet, omdat ze grootschalig er in investeren, maar de getallen die genoemd werden door Linden Labs, ook in de documentaire, zijn niet echt representatief .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Al helemaal niet als je die "echte" getallen naast de WoW, Lineage,... spellen zet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
ravenger schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 13:43:
Mja ik weet niet, ik ben van mening dat Second Life echt een grote flop is op het moment. Blijkbaar vinden marketeers dat niet, omdat ze grootschalig er in investeren, maar de getallen die genoemd werden door Linden Labs, ook in de documentaire, zijn niet echt representatief .
Ja en nee, ik denk dat het voor Amerikaanse begrippen nog niet geflopt is. Wij nuchtere Nederlanders zien het nut van 2nd Life nog niet echt denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Het is ook niet echt zo enorm vernieuwend eigenlijk. Je had jaaaren geleden al van die "3D" werelden waar je mensen kon ontmoeten enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
DinX schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 13:44:
Al helemaal niet als je die "echte" getallen naast de WoW, Lineage,... spellen zet :)
Mja goed, 7 miljoen spelers voor WOW is natuurlijk wel impressive, maar het is zo jammer dat er feitelijk maar een klein deel van die spelers zich daadwerkelijk in dezelfde wereld bevind; het maximaal aantal spelers per server ligt op 5000 ofzo (?). De techniek op het moment laat het niet echt toe dat er echt massively veel mensen tegelijk met elkaar kunnen spelen, en het is ook echt lastig om een systeem te bedenken die tegelijkertijd ook bijvoorbeeld het hele systeem in balans houd, denk aan markets ed.

[ Voor 12% gewijzigd door ravenger op 05-07-2007 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Megamind schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 13:45:
Ja en nee, ik denk dat het voor Amerikaanse begrippen nog niet geflopt is. Wij nuchtere Nederlanders zien het nut van 2nd Life nog niet echt denk ik.
Mwoah.... grote verschil is dat je met Second Life eigen content kan maken, en dat zal je echt niet lukken met WoW. Trouwens, je moet dingen als WoW niet vergelijken met SL. WoW is een MMORPG terwijl SL gewoon een erg fancy chatbox omgeving is waar je leuke dingen kan maken.

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ravenger schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 15:00:
[...]

Mja goed, 7 miljoen spelers voor WOW is natuurlijk wel impressive, maar het is zo jammer dat er feitelijk maar een klein deel van die spelers zich daadwerkelijk in dezelfde wereld bevind; het maximaal aantal spelers per server ligt op 5000 ofzo (?). De techniek op het moment laat het niet echt toe dat er echt massively veel mensen tegelijk met elkaar kunnen spelen, en het is ook echt lastig om een systeem te bedenken die tegelijkertijd ook bijvoorbeeld het hele systeem in balans houd, denk aan markets ed.
Ik vindt 5000 spelers in dezelfde wereld anders best indrukwekkend. Ik speel momenteel nog steeds PlanetSide, een MMOFPS voor de niet kenners. en al loopt de userbase nu echt wat terug, grote gevechten met groepen van zo'n 250 spelers waren toch best indrukwekkend om te zien en om deel te nemen, dus laat staan dat je met 1000 spelers om hetzelfde stukje land aan het vechten bent. Zo'n spel zou ik persoonlijk zeker willen spelen, maar of het in de nabije toekomst er van komt dat betwijfel ik, in MMOFPS vorm dan, in MMORPG heb je dat misschien al wel maar dat is niet echt mijn genre, misschien wel Warhammer online maar dat duurt ook nog tot begin volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 07:34:
[...]

Ik vindt 5000 spelers in dezelfde wereld anders best indrukwekkend. Ik speel momenteel nog steeds PlanetSide, een MMOFPS voor de niet kenners. en al loopt de userbase nu echt wat terug, grote gevechten met groepen van zo'n 250 spelers waren toch best indrukwekkend om te zien en om deel te nemen, dus laat staan dat je met 1000 spelers om hetzelfde stukje land aan het vechten bent. Zo'n spel zou ik persoonlijk zeker willen spelen, maar of het in de nabije toekomst er van komt dat betwijfel ik, in MMOFPS vorm dan, in MMORPG heb je dat misschien al wel maar dat is niet echt mijn genre, misschien wel Warhammer online maar dat duurt ook nog tot begin volgend jaar.
valt wel mee hoor, 5000 is nog niet zo veel. Zoiezo zijn die mensen nooit op dezelfde plek en heb je verschillende gebieden waartussen je moet reizen, wat er op neer komt dat er verschillende servers zijn voor de verschillende gebieden binnen een cluster zodat je ook wat kan loadbalancen ed. Zoiezo ligt het er dan aan hoe groot de wereld is. Bij EVE-Online bijvoorbeeld zijn er zo'n 30.000 man tegelijk in eenzelfde wereld, en die wereld is dan ook vrij groot. Gevechten met 500 man tegelijk is echter niet echt bevordelijk voor de speelbaarheid wanneer je in zo'n gevecht zit ;) Ik ken PlanetSide niet in zoverre dat ik het nooit heb gespeeld, maar ik kan me voorstellen dat wanneer je met 250 man tegelijk op een stukje aan het battlen bent dat het wel vrij laggy is, zeker omdat het een FPS is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Laatst online: 09:15
Heeft iemand de 4de aflevering toevallig opgenomen? Of weet iemand wanneer deze herhaald wordt?
Ik heb deze namelijk gemist en zou em graag toch nog willen zien.
Pagina: 1