Mybook World custom firmware

Pagina: 1
Acties:
  • 2.552 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• vanheemst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:07
Al enige tijd ben ik opzoek naar een custom firmware voor de WD Mybook world edition 500GB. Aangezien ik er niet via telnet, ftp of ssh in kan komen hoop ik dat iemand dat wel is gelukt.

Het enige doel vooralsnog is het toevoegen van een telnet service. Als ik eenmaal binnen ben, dan weet ik mezelf wel weer te redden.

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:29
mischien heb je hier wat aan

• vanheemst
Ik heb werkelijk dagen gezocht, maar kwam alleen dezelfde vraag tegen als ik jullie nu stelde.
Ik ga kijken of ik er iets mee kan.. Dank _/-\o_

• bArtch
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-04-2022
Ik ben zeer benieuwd hoe ver jullie gevorderd zijn met het hacken van de my book world..ik heb zelf de 500GB versie en wil ook graag FTP e.d. aanzetten.
Zijn er al vorderingen?

• vanheemst
wget draait
telnet draait
ncursus(-development) draait
vsftpd draait
python bijna
ipkg draait
ipkg-build bijna
wakelan draait
libxml draait
nzbget draait
sshd draait

mionet heb ik uitgezet, omdat ik de resources nodig had.

Veel moet ik nog doen, maar denk dat ik er wel kom.
Het is voor mij een alternatief voor de NSLU2, waar ik tot nu toe op heb gewerkt.

De procedure is simpel.. Openschroeven. Aansluiten op je PC (SATA). Knoppix starten en je kan telnet aanzetten in /etc/inetd.conf. Zorg er wel even voor dat je het root wachtwoord veranderd, want ik weet niet wat dat is.

• bArtch
Goed werk hoor,
En nu vraag ik me af of ftp sneller werkt dan dat slome Mionet..heeft iemand dat al getest?

• bArtch
..laat maar..ik heb het stomme ding alweer teruggebracht naar Mycom..echt, niets dan ellende, mionet werkt half en traag, helft van de tijd kan hij niet mounten, of dan is het apparaat weer offline...en dan die Retrospect backup software...ongelofelijk hoe WD het in zijn hoofd heeft gehaald om twee ongelofelijk slechte software-tools mee te leveren.
Ik kon niet vertrouwen op de backups, elke dag weer een verassing of de backup goed zou aflopen..
Na wat telefoontjes met de WD helpdesk, werd mij doodleuk verteld dat ze de meegeleverde software zelf ook erg slecht vinden!!! En dat ze er van baalden dat de marketing-afdeling dit produkt veeeel te mooi had aangeprijsd.. (1 gigabit ethernet!!! jaaaa, amehoela! 4mbps maximaal!!)
Die techneut zei zelfs dat ik beter mn geld kon terugvragen!!! Helaas, ik had hem al 2 maanden en had de doos niet meer maar heb er gelukkig toch nog 175 euro terug gekregen.
De hardware van het apparaat laat het niet toe om hogere snelheden te verkrijgen, ik begreep echter wel dat ze aan het praten zijn met de leverancier van de netwerk-chip of zoiets...wellicht dat in de toekomst een of andere patch beschikbaar zal zijn, maar ik had geen zin om daar op te wachten.
Nu heb ik de 2x zo dure Synology ds-107+ gekocht, wat een verademing zeg, zo hoort een NAS te werken!! bovendien zitten er veel meer tools en mogelijkheden bij, maar dat mag ook wel voor dat geld.

Ik hoop dat het jullie lukt om de My Book World een beetje naar jullie eigen hand te zetten.
Succes,

bArtch

Verwijderd

Ok de MyBook World Edition is best een aardig apparaatje. Ik heb hem net een dag in huis, alleen nog niet veel tijd voor gehad.

Ik heb wel redelijk wat informatie gevonden waarmee je het ding wat meer naar je hand kunt zetten. De MioNet software is inderdaad 1 grote ramp. Ik vermoed dat dat de rede is waarom mensen het ding niet willen gebruiken.

Ten eerste wil je natuurlijk SSH Access:
http://martin.hinner.info/mybook/sshaccess.php

en dan wil je nog een boel tips over wat je er dan allemaal mee kunt:
http://websupport.wdc.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=5535

Ik zal mijn verdere bevindingen ook hier achterlaten. Het kan denk ik echt wel een aardig apparaatje zijn voor dat geld.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 11:13:
Ok de MyBook World Edition is best een aardig apparaatje. Ik heb hem net een dag in huis, alleen nog niet veel tijd voor gehad.

Ik heb wel redelijk wat informatie gevonden waarmee je het ding wat meer naar je hand kunt zetten. De MioNet software is inderdaad 1 grote ramp. Ik vermoed dat dat de rede is waarom mensen het ding niet willen gebruiken.

Ten eerste wil je natuurlijk SSH Access:
http://martin.hinner.info/mybook/sshaccess.php

en dan wil je nog een boel tips over wat je er dan allemaal mee kunt:
http://websupport.wdc.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=5535

Ik zal mijn verdere bevindingen ook hier achterlaten. Het kan denk ik echt wel een aardig apparaatje zijn voor dat geld.
Ik heb de SSH Access aangezet, maar of ik nu via root, admin of mijn eigen geruikersnaam wil inloggen m.b.v. een SSH-programma, geen enkel paswoord wordt geaccepteerd: leeg, 123456, mybook, mijn eigen paswoord, niets helpt, altijd een Access Denied... Wat doe ik fout???

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:57

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Er loopt in NOS ook topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1250645

Jsmmer dat er geen 250 gb versie is vind de 500 gb versie net iets te duur..
Pagina: 1