..laat maar..ik heb het stomme ding alweer teruggebracht naar Mycom..echt, niets dan ellende, mionet werkt half en traag, helft van de tijd kan hij niet mounten, of dan is het apparaat weer offline...en dan die Retrospect backup software...ongelofelijk hoe WD het in zijn hoofd heeft gehaald om twee ongelofelijk slechte software-tools mee te leveren.
Ik kon niet vertrouwen op de backups, elke dag weer een verassing of de backup goed zou aflopen..
Na wat telefoontjes met de WD helpdesk, werd mij doodleuk verteld dat ze de meegeleverde software zelf ook erg slecht vinden!!! En dat ze er van baalden dat de marketing-afdeling dit produkt veeeel te mooi had aangeprijsd.. (1 gigabit ethernet!!! jaaaa, amehoela! 4mbps maximaal!!)
Die techneut zei zelfs dat ik beter mn geld kon terugvragen!!! Helaas, ik had hem al 2 maanden en had de doos niet meer maar heb er gelukkig toch nog 175 euro terug gekregen.
De hardware van het apparaat laat het niet toe om hogere snelheden te verkrijgen, ik begreep echter wel dat ze aan het praten zijn met de leverancier van de netwerk-chip of zoiets...wellicht dat in de toekomst een of andere patch beschikbaar zal zijn, maar ik had geen zin om daar op te wachten.
Nu heb ik de 2x zo dure Synology ds-107+ gekocht, wat een verademing zeg, zo hoort een NAS te werken!! bovendien zitten er veel meer tools en mogelijkheden bij, maar dat mag ook wel voor dat geld.
Ik hoop dat het jullie lukt om de My Book World een beetje naar jullie eigen hand te zetten.
Succes,
bArtch