ff voor de goede orde!

Pagina: 1
Acties:

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:34
ok! ik moet dus, om mijn duron 800 over te clocken, de puntjes van l1 op mijn processor onderling verbinden. Dus : : : : wordt ||||

en dan kan ik in mijn bios (msi k7t pro 2a) gaan klocken? is dat alles of moet ook de voltage worden opgeschoefd?

• jle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-07 06:25

jle

Hoe hoger je de proc clockt des te meer voltage zal ie nodig hebben. Als het systeem onsabiel wordt zul je dus je voltage moeten gaan verhogen (wel in kleine stapjes doen).

Je moet er ook rekening mee houden dat bij een hogere voltage de temperatuur ook hoger wordt, dus zorg voor voldoende koeling, eventueel een nieuwe koeler er op zetten.8-)

Good goan

• jle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-07 06:25

jle

Eventjes vergeten.

Er zit natuurlijk wel een grens aan het overclocken. Op een gegeven moment zul je het maximale hebben bereikt, ga dan niet verder met het verhogen van de voltage, want dan zou je de proc wel eens onherstelbaar kunnen beschadigen.

Enjoy 8-)

Good goan

• marsian
heb een cooler die een athlon 1gig aan moet kunnen, zou dat genoeg zijn?

• marsian
toch?

Verwijderd

Op donderdag 08 februari 2001 09:19 schreef marsian het volgende:
heb een cooler die een athlon 1gig aan moet kunnen, zou dat genoeg zijn?
Voorlopig is dat koelertje wel voldoende hoor. Gewoon gaan proberen en steeds nadat je hem wat sneller gezet hebt regelmatig de temp. meten.
Gebruik hier bijvoorbeeld MotherBoard Monitor of de VIA hardware monitor voor.
Zolang je niet ver over de 60gr heen gaat hoef je je niet echt zorgen te maken.

Doe het gewoon rustig aan. Dus niet in 1 keer op 12.5x100 zetten met 1,85V ofzo. ;)

Maak je niet al te druk over het beschadigen van de proc. Als je de grens hebt bereikt, zal je systeem dat of niet meer posten, of niet meer windows willen opstarten.
Pagina: 1