Overclocken doormiddel van PCI-E frequentie?

Pagina: 1
Acties:

• mauricedb
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-01 20:21
Hai allemaal,

Het overclocken gaat aardig, alleen wat ik nog niet echt begrijp is dat ik telkens mijn PCI-E frequentie moet verhogen om een hogere FSB te krijgen. Wanneer ik dus een te hoge FSB heb ingevoerd en hij niet opstart (stroom er ff af en dan er weer op doen) en hij het dan weer doet en hij de melding geeft dat het OC'en mislukt is en ik in de bios ga en de PCI-E frequentie met 1 of 2 Mhz verhoog, dan doet die het wel weer. Oftewel: wat moet ik instellen zodat ik dus niet die PCI-E frequentie hoef te verhogen want dat zou toch standaard op 100 moeten kunnen blijven staan?

E6600
P5B-V
2 gig Kingston PC6400
Alles @ stock
Nu nog Asus 450W voeding, morgen of overmorgen Enermax Infinity 650W :9~

Heb dus wel gelezen dat het moederbord niet echt bedoelt is om mee over te clocken (baal ik eigenlijk wel een beetje van maargoed...) Ik heb de CPU op max 3.0 Ghz gekregen, maar toen had ik een PCI-E frequentie van rond de 124, en ik heb gelezen dat dit niet echt goed voor de videokaart is (nu nog onboard video, over enkele dagen de 2900XT :9~ )

Wie heeft die eerder gehad en weet wat ik moet doen!?
Een hoger voltage helpt ook niet, als ik de FSB op 270 zet, DRAM op 533 (blijft op 533 staan maar gaat automatisch mee met het gekozen FSB omdat de FSB:DRAM 1 op 1 loopt) PCI-E op 100MHz en 33.33 MHz, 1.3000V. Als ik de FSB op 275 zet start de pc niet meer op en geeft te melding dat het OC'en mislukt is. Wanneer ik het voltage wat opschroef blijft hetzelfde gebeuren. Wanneer ik de PCi-E frequentie verhoog is het OC'en dus wel gelukt....

Zou het misschien liggen aan de onboard video op 't moederbord, dat wanneer ik deze uitzet (wanneer ik dus de 2900xt heb) ik wel goed kan overclocken!?)

[ Voor 4% gewijzigd door mauricedb op 06-06-2007 21:08 ]

Verwijderd

Alle Intel chipsets met geïntegreerde graphics tot nu toe (vanaf de G33 is het opgelost :9) kennen geen pci-e lock. Zie ook mijn topic: Overclock beperkt door PCI-e bus?
Helaas, het is niet anders. Ook kan het (volgens Asus tech support) niet worden opgelost met een bios update. Wil je verder, koop dan een P965, G33 of P35 bord...