geen XP op hp pavillion 6304

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dennisreijbroek
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-02-2023
Hoi, Ik heb een HP Pavillion waar standaard windows vista op staat. Ik heb zelf geen zin in vista en wil er dus XP op zetten. Als ik de laptop van cd XP cd op wil laten starten krijg ik een zwart scherm en gebeurt er verders niks. De bios heb ik al geupgraded. Iemand een idee?

Alvast bedankt

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Komt je systeem nog wel helemaal door z'n post heen? Krijg je nog iets te zien van de XP setup? Heb je al eens een ander schijfje geprobeerd?

• dennisreijbroek
Terw_Dan schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 20:21:
Komt je systeem nog wel helemaal door z'n post heen? Krijg je nog iets te zien van de XP setup? Heb je al eens een ander schijfje geprobeerd?
Ik heb meerdere XP schijven geprobeert. Het enige wat ik zie is druk op een toets op te starten van cd..
Dat doe ik en er gebeurt dan niks meer.

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-02 16:25
dennisreijbroek schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 20:22:
[...]

Ik heb meerdere XP schijven geprobeert. Het enige wat ik zie is druk op een toets op te starten van cd..
Dat doe ik en er gebeurt dan niks meer.
Wel orriginele cd? Misschien een andere cd proberen? <-overbodig, lees ik net
Lukt het wel om met andere startup cd's op te starten? (bijv. live linux cd'tje)

[ Voor 3% gewijzigd door warcow op 06-06-2007 20:24 ]

• dennisreijbroek
warcow schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 20:24:
[...]

Wel orriginele cd? Misschien een andere cd proberen? <-overbodig, lees ik net
Lukt het wel om met andere startup cd's op te starten? (bijv. live linux cd'tje)
Linux live werkt niet ivm acpi settings krijg ik te zien, Ik heb Suse linux willen installeren. Als ik met acpi wil installeren gaat het niet. Als ik zonder ACPI wil installeren gaat het wel. Is windows xp daar ook gevoelig voor?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Is het probleem niet dat Windows niet wil installeren omdat er een nieuwere versie op staat?

Als je Vista niet wilt dan lijkt het me in dat geval handig al de partities te verwijderen en nieuwe aan te maken.

ARME AOW’er

• dennisreijbroek
Guardian Angel schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 20:30:
Is het probleem niet dat Windows niet wil installeren omdat er een nieuwere versie op staat?

Als je Vista niet wilt dan lijkt het me in dat geval handig al de partities te verwijderen en nieuwe aan te maken.
Ga ik proberen..
Mooi. Het lukt zo te zien. Dank voor de tip.

[ Voor 6% gewijzigd door dennisreijbroek op 06-06-2007 20:38 ]

Verwijderd

mbv van maxblast bootcd de partities helemaal verwijderen en dan windows xp installeren. Er zal niks van VISTA overblijven.

• dennisreijbroek
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 20:40:
mbv van maxblast bootcd de partities helemaal verwijderen en dan windows xp installeren. Er zal niks van VISTA overblijven.
Ik heb mijn usb stick bootable gemaakt en daar diverse dos utils op gezet.

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-02 23:46
Eventjes met KillDisk je schijf, of tenminste het begin (eerst 5% ofzo) even leeg halen. Daarna zal je XP installatie misschien verder komen.

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-02 16:25
dat er vista op de schijf zit, maakt weinig uit voor het opstarten met de xp cd. Dat zou gewoon moeten werken. (installeren is een 2e, maar je krijgt er op zijn minst een melding van. ;) )
Pagina: 1