Toon posts:

Geen signaal bij Asus m2n 1394

Pagina: 1
Acties:
  • 261 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onderstaand systeem net in elkaar gezet.

AMD Athlon 64 X24200+
Corsair 2gb ddr2 (2x1gb) 667mhz dual channel
Asus 1394 M2N
Geforce 7300GT
Voeding Coolermaster 380w psu (bijgeleverd bij elite 330 kast)
verder 200gb MAxtorsata II en een samsung dvd brander

Bij het opstarten krijg ik geen beeld en komt er verder ook geen enkel geluid (dus geen enkel bliebje)
Ik heb verder geprobeerd met een andere videokaart, dat veranderde ook niets. En alle stekkers los gehaald en weer vastgezet en alles zit vast. Ook met andere monitor getest, maakt ook geen verschil, beide monitoren doen het wel op andere pcs. Het lampje op het moederbord brand groen en alle fans draaien.

Heeft iemand enig idee wat ik vergeten zou kunnen hebben of wat er aan de hand is?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens stap voor stap door.

Waarschijnlijk is het feit dat je geen beeld krijgt niet de oorzaak, maar een gevolg van je probleem. Achterhaal dus eens waarom je bak niet boot.

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik snap ook wel dat het probleem niet primair bij het niet beeldkrijgen hebben, met twee monitoren en twee grafische kaarten getest. Laat ik de vraag anders stellen, ik heb het idee dat het moederbord misschien kapot is, aangezien hij ook geen piepjes geeft. Waardoor zou het kunnen dat het moederbord geen piepjes geeft en ook geen beeld geeft waardoor je niet in bios komt. Heeft iemand suggesties voordat ik het bord misschien voor niets naar de RMA stuur, alsjeblieft?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Haal je CPU eens uit de socket en start dan eens op, als het goed is moet je moederbord piepen.

Wauw, een sig!

Verwijderd

Ik heb zo'n beetje dezelfde configuratie net in elkaar gezet en heb hetzelfde probleem, ik kom veel problemen tegen met het asus m2n moederbord, maar helaas zelf nog geen oplossing kunnen vinden.

Jij misschien inmiddels al wat verder?

Asus m2n-e SLI
AMD Athlon 64 X2 4400+
Kingston 2GB DDR2 (2x1GB) PC5300 667Mhz CL5 Dual Channel Kit (KVR667D2N5K2⁄2G)
Asus GeForce EN8600GT
Cooler Master 380W voeding

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2007 00:04 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 20:44:
Nee ik snap ook wel dat het probleem niet primair bij het niet beeldkrijgen hebben, met twee monitoren en twee grafische kaarten getest. Laat ik de vraag anders stellen, ik heb het idee dat het moederbord misschien kapot is, aangezien hij ook geen piepjes geeft. Waardoor zou het kunnen dat het moederbord geen piepjes geeft en ook geen beeld geeft waardoor je niet in bios komt. Heeft iemand suggesties voordat ik het bord misschien voor niets naar de RMA stuur, alsjeblieft?
Dat kan liggen aan een dood moederbord, een dode cpu, brak geheugen of geheugensloten, een corrupte bios, een slechte voeding, kortsluiting, allerhande compatibility issues, buggende PCI kaarten, verkeerd aangesloten kabels, brakke hdds. Dan heb ik denk ik zo'n beetje alles wel gehad waardoor ik ooit een systeem ben tegengekomen dat niet wilde booten.

Daarom is het handig om Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te lopen, dan kom je er vanzelf achter welk onderdeel hetp robleem geeft.

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Systeem speaker ook netjes aangesloten?

Verwijderd

Het probleem is (deels) opgelost. Het Asus M2N-e SLI moederbord blijft hangen wanneer hij 2 gig aan geheugen ingeprikt heeft in de dual channel brackets. Ik weet niet of dat afhankelijk is van het merk geheugen maar ik las het bij een iemand anders ergens op internet. Mijn geheugen wordt overigens wel offlicieel door asus als Qualified aangeduidt.

Als het goed is moet na het flashen van de bios het een en ander verholpen zijn. Dat ga ik vanmidddag doen. Zal deze post dan nog wel even editten met de resultaten.
Pagina: 1