Toon posts:

Slideshow op DVD

Pagina: 1
Acties:
  • 316 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na zowel op GoT als op www gezocht te hebben, heb ik niet echt een makkelijk programma kunnen vinden om 4 GB aan foto's op een DVD te branden als Slideshow.

Ik heb ooit iemand met een Mac gezien, die heel simpel foto's en muziek in een map deed, en er een quicktime filmpje voor terug kreeg. Nu zijn er genoeg programma's die dit doen, maar het mooie van dat programma was dat ie er hele coole overgangs effecten in gooide wat de slideshows erg "levendig" maakte ipv je standaard diashow.

Ik wil nml een DVD van een flinke collectie foto's op DVD branden, om die op de achtergrond te draaien tijdens een feestje, er hoeft geen muziek onder, want ik heb gewoon mijn Ipod aan staan.

Er zou toch een hele lading van dit soort programma's moeten bestaan, daar dit een van de leukere manieren is om je foto's te showen.

Iemand een goeie tip?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:21

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Laatste keer dat ik zoiets heb gedaan was dan met Nero Vision, een onderdeel uit de Nero Ultra Edition :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:58

Zoefff

❤ 

Een zoekactie op "dvd slideshow" levert behoorlijk veel resultaten op met een hoop goede en interessante suggesties.

Weet je zeker dat je wel gezocht hebt op GoT?

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Topicstarter
Zoefff schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 19:31:
Een zoekactie op "dvd slideshow" levert behoorlijk veel resultaten op met een hoop goede en interessante suggesties.

Weet je zeker dat je wel gezocht hebt op GoT?
Zoeff, weet je zeker dat je ook naar de inhoud gekeken hebt van de search results?
Ja, ik heb gezocht, gesorteerd op datum laatste reactie, en op de eerste 6 pagina's die terug gaan tot januari 2006, en het gros van het aantal topics wordt dichtgegooid "omdat men niet goed zoekt". Helpt dus niet erg. En ik kan natuurlijk een antwoord van 4 jaar geleden gebruiken, maar zoals je merkt verandert er een hoop in 4 jaar.

Aangezien de meeste mensen nu toch digitale fotografie gebruikt, en niet zoveel meer uitprint als vroeger, neem ik aan dat men zijn foto's laat zien op tv / met beamer. Leukste manier om dit te laten zien is met een leuke slide show lijkt me, ipv steeds naar de vlg foto te moeten klikken.
Dus was ik benieuwd of er gebruikers ervaringen hebben met versch programma's.

Capisce?

Programma's die ik tot nu toen ben tegengekomen:
- Het gratis MS Photostory
- Pinnacle Studio 10 (vlg mij de enige die HDTV ondersteunt)
- Nero Vision
- ProShow Gold

Ik ga vandaag eens kijken wat de verschillen zijn tussen de programma's (misschien handig voor anderen die wel geinteresseerd zijn)

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-10-2025
Ik gebruik zelf ProShow Gold en ben hier erg tevreden mee. De laatste versie ondersteund ook HD, maar dat past toch niet op een DVD.

Verwijderd

Topicstarter
kdbruin schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 07:51:
Ik gebruik zelf ProShow Gold en ben hier erg tevreden mee. De laatste versie ondersteund ook HD, maar dat past toch niet op een DVD.
hoezo past het niet op een dvd, te groot?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:21

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Mthijz, je kan wel zeggen dat je gezocht hebt, maar als je niet aangeeft wat je gevonden hebt en waarom dat niet voldoet aan je eisen kunnen we je niet echt goed verder helpen. Dan krijg je alleen maar dat iedereen die programma's gaat roepen die je eigenlijk toch al op internet gevonden had.

Dus als je nu even eenvouding aangeeft waarom bepaalde programma's volgens jou niet voldoen, dan is er misschien iemand die een wat zinniger antwoord kan geven over welk programma dan wel voldoet, of hoe je bepaalde dingen misschien toch voor elkaar kan krijgen met een programma dat je al had afgeschreven :)

Het is niet echt de bedoeling om hier zomaar om ervaringen te vragen, zonder dat je duidelijk blijk geeft dat je zelf een aantal mogelijkheden al duidelijk hebt onderzocht.

Maargoed, zo te lezen ben je van plan om alsnog zelf op onderzoek uit te gaan, dus ik ben benieuwd wat daar uit komt :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Dat wat je op die Mac hebt gezien toen, kan best een standaard onderdeel zijn geweest van het OS.
In Vista is die mogelijkheid ook opgenomen tegenwoordig.
Ik gebruikte eerder zelf ook Pinnacle inderdaad, zoals je al aangaf. Op zich wel makkelijk, maar wel veel werk.
Zit gelukkig ook een soort wizard in, selecteer een map, en Pinnacle sorteert ze zelf, gooit er wat effecten tussen, en klaar. Resultaat vond ik dan persoonlijk echter wel iets minder.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:58

Zoefff

❤ 

Nee, niet echt. Het eerste topic wat ik via de search heb geopend noemt bijvoorbeeld Ulead DVD pictureshow, en dat lijkt precies aan jouw eisen te voldoen. Ook andere topics staan vol met suggesties die prima lijken te werken, ook al zijn ze soms meerdere jaren oud.

Ik heb expres het topic niet op slot gedaan, maar ben toch nog steeds van mening dat je dit best wel kan oplossen door zelf alles door te nemen en uit te proberen :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Topicstarter
Zoefff schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 10:58:
[...]

Ik heb expres het topic niet op slot gedaan, maar ben toch nog steeds van mening dat je dit best wel kan oplossen door zelf alles door te nemen en uit te proberen :)
Klopt helemaal, en ik denk dat dat voor een hele hoop threads geldt in het GoT forum, maar het kan juist geen kwaad om ervaringen uit te wisselen, en tips te geven, of zie ik dit verkeerd?
Maar genoeg hierover.

Ik heb zojuist de eerste uitgeprobeerd (ProShow Gold) en moet zeggen dat ik het niet vind tegenvallen. Het ziet er goed verzorgd uit, en de Trial Versie heeft zelf full functionality voor 15 dagen, dus geeft je een goed idee wat je er mee kan (er verschijnt wel een "trial blakje" in het filmpje, maar om uit te proberen perfect).

Vooral de motion/transition ziet er goed uit, je kan of je hele reeks foto's selecteren en er een random motion effect en transition effect in gooien, maar je kan ook self alles instellen. Zeer uitgebreid.

Het maken van een filmpje (zowel 4:3 als 16:9) is echt een fluitje van een cent.

Overige progs worden waarsch vlg week getest als ik weer thuis ben. Ik ben vooral nog benieuwd naar Pinnacle.
Overige TIPS zeer welkom
Pagina: 1